akşam yemeğine saatler kala tuana asel ve arya sılanın evine gidiyorlardı. ellerine doldurdukları üç büyük sepetin içerisinde içki abur cubur ve bir sürü eşya doluydu. yeni gelin evine hediyesiz gitmek istememişlerdi. arabayı yanaştırdıkları gibi sepetleri sevgilelerine taşıtan kızlar evin kapısını çaldılar. kapıyı görevli açarken güler yüzlü bir şekilde içeri buyur eden kızla beraber arya ve arkasından kızlar girerken alparslan mertan ve bora dışarda berk ve kaanla sohbete dalmıştı.
içerden orta yaşlarında bir kadın çıkıp güler yüzlü bir şekilde hoş geldiniz derken arya bu kadının sılanın bahsettiği hizmetlisi olduğunu anladı. asel heyecanla "yeni gelinimiz nerde"derken zeliha hemen "odasında "demişti. kızlar bunu duymasıyla üst kata doğru yol alırken zeliha arkalarından bir şey ister misiniz diye seslendi. tuana yok diyerek geçiştirirken kızlar merdivenlerden çıkmaya başlamıştı.
sıla kıyafelerini değiştirmiş saçlarını ayarlarken içeri kızlar girmişti. sıla çalınmadan açılan kapıyla kapıya başını çevrirken kızları görmesiyle gülümseyerek ayaklanmıştı. hepsiyle tek tek görüşürken arya "nasılsın yeni gelin"diyerek sırıtmış ve yatağa oturmuştu. sıla gülümsemesini büyütmüş "iyiyim. biliyorsun hala tatildeyim. bu yüzden iş faan yaptığım yok" kızlar şaşkınlıkla sılaya bakarken tuana "sen ve iş yapmamak"dedi. sıla başını yana eğerken "biraz yapıyor olabilirim"demesiyle asel inanmadığını gösterir gibi kaşlarını kaldırmış ve imayla bakmaya başlamıştı. sıla gözlerini devirirken "of tamam. sadece varisin ve yeni gelen işlere bakmıyorum. bizimkiler hala benim sorumluluğumda " kızlar heh şöyle der gibi başlarını sallarken sıla hepsinde gözlerini gezdirdi. "siz geldiyseniz diğerleri de gelmeye başlar. yavaştan aşağı inelim mi?"dedi. kızlar başlarını sallayıca hepsi bir arada aşağı inmeye başladı.
eve yavaş yavaş gelen misafirler tamamlanıncaya kadar koyu sohbet olmuş sonrasında herkes gelince sofraya geçilmişti. yemekler teker teker sevris edilirken sıla kalabalık aile tablosuna samimiyetle bakıyor mutluluk gözlerinden okunuyordu. kendini ilk defa bu kadar saf mutluluk içerisinde bulmuştu. en kötü günlerinin böyle geçmesini tercih ederdi.
Muhabbet o kadar koyulaşmıştı ki kalabalık grup yemeğini yemiş salonda kahkahalar eşliğinde içkilerini yudumluyordu. Sıla bu görüntü karşısında dikkatlerini üzerine çekmek için boğazını temizledi. Ve seslendi. Herkes anlık duraklarken bütün meraklı bakışlar sılayı buldu. Sıla ona dönen gözlerle tebessüm etti.
"Beni yanlız bırakmayıp yanımda olan herkese öncelikle teşekkür etmek istiyorum" sıla duraklayıp derin bir nefes alarak devam etti. "size bir sürprizim var. Artık bu kalabalık ailemize yeni bir üye de eklenecek." Herkes ne olduğunu anlamaya çalışırken mırıltıların yükselemeye başlamasıyla sıla "hamileyim"dedi. Varis şaşkınlıkla dona kalırken arya çığlık atarak ayaklanıp tepkisini ilk gösteren kişi olmuştu. Diğer herkese kal gelmişti. Arya koşarak sılaya sarılırken sıla gülen yüzüyle karşılık verdi. Herkesten tebrikler tufanı kopmaya başlarken sıla aryadan ayrılıp kocasına sarıldı. Varisin şaşkın yüzünü avuçlarının içine alırken baba oluyorsun demişti. Varis sılayı sıkıca kendine çekip sarıldı. Hayatında duyduğu en güzel cümle olabilirdi.
Sıla ona sarılmaya çalışan koca göbekli çiğdeme gülümserken varis ise gözleri dolmuş ona bakan kaana sarıldı. Kaan bu anı bekliyor gibi sıkıca varisi sararken " amca olacağım"dedi. öyle özlem dolu bir cümleymiş gibi vurgulamıştı ki varis bile duygulanmıştı. Kaan akan göz yaşlarını umursamadan "ulan amca oluyorum"diyerek tekrarladı varisten ayrılırken. Sıla kaanın bu halini görmesiyle gözleri dolmuştu. Kaanla aralarında samimi bir bağ vardı ve kaan onun için abisi kadar değerliydi. Sıla kaana sarılırken kaan "duydun mu amca oluyorum"dedi. Sıla ağlamaya hazırlanan göz yaşlarını unutup kahkahasını parlatırken "duydum kaan. Çünkü ben söyledim o cümleyi"demesiyle kaanda gülümsemişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
52
Teen FictionNe..! Kıbrıs'a kumarhane mi açılmış...? Ah! Doğru. biz açmıştık. kumarhane açmalarıyla hayatlarının gidişatı değişen üç kızın hikayesi.. *kesit* sıla "ne yani ben yakışıklı kumar ma...