84. BÖLÜM (BİLGİSİYAR)

26 5 3
                                    

kaan sılayla patronuna bakarken "erkencisin karo kızı"demesine karşı sıla kendine hakim olmaya çalışarak "varisi özledim diyorum ben" görkem keyifle gülümseyerek başını kaldırırken önce sılaya ardından kaana dönmüştü. "efendim" derken kaan "bugün şirkete geçer miyiz diye sormaya geldim. bir kaç evrak birikmiş. imzalaman gerekiyormuş patron" varis umursamaz bir şekilde önüne dönerken "bir ara gideriz. şimdi sırası değil" dedi. kaan başıyla onaylayıp dışarı çıkarken sıla dikkatle kaanı izliyordu. kaan hakkında ne yapacaktı hiç bir fikri yoktu. kaandan şüpheleniyor olması suçlunun kaan olduğunu göstermezdi. kaanın gerçekten suçlu olup olmadığını nasıl anlayacaktı. kafası karışmış bir halde blilgisiyarına dönerken düşünmeye başladı. kaanın bütün bilgilerine zaten sahipti. bu kadar açıkça gözüken hayatına karşı kaanın böyle bir şey yapmaya cesaret etmesi çok enteresandı. sıla başını olumsuz anlamda salladı. 

biraz daha böyle hareketsiz bir şekilde ekrana bakarsa varisin "ne oldu? daldın" sorusuyla karşılaşabilirdi. bilhassa varisin her ne kadar dosyayla uğraşıyor görünse de sılayı da takip ettiğini sıla biliyordu. bu nedenle kendine çeki düzen vererek bilgisiyara bakınmaya başladı.   

sıla sonunda nerden başlayacağına karar verip bilgisiyarı taradı. sıla inceleme sırası varisin illegal kumarhanesine gelince kameralarda bir değişiklik fark etmişti. sıla dikkatli bir şekilde kameralara yönelirken bazı önemli kameraların tek bir masanın etrafını çektiğini gördü. sıla durakladı. varis niye böyle bir şey yapmış diye düşünürken masa dikkatini çekti. bu kızların kumar oynadıkları masaydı. zenginlerin oturduğu ve kızların hep o masada oyun oynadığı yerdi. varis kızların hilesini hala bulmaya mı çalışıyordu. sıla sırıtırken kameraları düzeltti. sıla kameraları incelemeye devam ederken bir anda kafasına takılan şeyle durakladı. varis kızların hilesini bulmaya çalışıyor olmayabilirdi. 

sıla yerinde dikleşti ve yan bir bakışlar varise döndü. belki de varis kızların kameralarla hile yaptığını anlamıştı. iyi de böyle bir şey olsa varis niye böbürlenerek hilelerini bulduğunu söylemiyordu. yada niye kızlara yardım olsun diye kameralar o masaya dönüktü. sıla kafa karışıklığı içerisinde bilgisiyarına dönerken bu ihtimali görmezden gelmeye çalıştı. varis bunu biliyor olsa niye bilmezliğe yatacaktı. daha geçen akşama berrine karşı mors alfabesini totem olarak anlatmamış mıydı?  

sıla bu mantıksızlık karşısında kaşlarını çatarken içine huzur vermek adına araştırmasına devam etti. varisin bunu biliyor olma ihtimali nasıl aklına gelmişti bilmiyordu ama bu ihtimali de görmezden gelemiyordu. rahatsız bir şekilde google geçmişine girdi.  mors alfabesini araştırma durumu varsa bu hileyi bildiğini gösterirdi. bu durumun imkansız olduğunu yani varisin mors alfabesini bilmediğine eminken bile kafasına takılan düşünceyi rahatlatmak adına araştırdı. varisin geçmişinde herhangi mors alfabesiyle alakalı tarama var mı diye bakarken gergin bir şekilde inceliyordu. 

yakın zamanda yapılan araştırmada mors alfabesine bakıldığını görmesiyle sıla şaşkınlıkla donup kaldı. gözleri iri iri açılmış ağzı şaşkınlıktan aralanmıştı. şok olmuş bir şekilde siteye girdi. varis mors alfabesinin nasıl yapıldığına dair çalma listesini yapmıştı. youtube'ta izlediği videolara bakılırsa mors alfabesini öğrenmiş demekti. sıla başını belli belirsiz salladı. bunlar varisin hilelerini bildiğini mi gösteriyordu. ne yani varis kızların hile yaptığını bildiği halde saklamış mıydı? bu çok saçmaydı. neden böyle bir şey yapmış olsundu ki? sıla kafası karışmış bir şekilde varise döndü. dosyasına dalmış varise dikkatle bakarken kafasında tarttı. 

bir akşam, kızlarla illegal kumarhaneden döndüğü andaki konuşmalarını hatırladı. arya eve gelmiş çayından yudum alırken "bu gece varisin hilemizi bilmediğine emin olmasam bize yardım ettiğini düşünürdüm. kameralar resmen lehimize çalışıyordu. bütün herkesin elini oldukça net görüyordum." aynı şekilde tuana hak verir şekilde homurdanmıştı. "şaşırtıcı ama bende diğer oyuncuların elindeki kartları çok net görüyordum. varis farkında olmadan bize çalışıyor" demesiyle kızların gür kahkahasını hatırladı. belki de varis gerçekten kızların yararına hareket ediyordu. ve bunu gizli yapıyordu. iyide neden böyle bir şey yapıyor sorusu zihninde yankılanırken varis, sılanın yoğun bakışlarını fark edip sılayla göz göze gelmesiyle sıla başını eğdi. 

"varis" dedi.  kendiyle çelişir gibiydi. sesi soluk ve tedirgin çıkmıştı. varis sılanın bu tavrına anlam veremezken "sıla...?"dedi, sorgularcasına. neler olduğunu anlamıyordu. sıla başını kaldırıp varisin gözlerine, gözlerini kenetlerken " sen..." varis kaşlarını çatmaya başlarken sürekli duraklayan sılaya karşı sabırsız bir şekilde "ben ne?"dedi. sıla merakla çattığı kaşlarıyla "bizim hilemizi biliyordun ama sakladın.  neden?" varis geriye yaslandı. eli kalbine gitmişti. "bende korkunç bir şey söyleyeceksin sandım. niye bu kadar gerginlik yaratıyorsun?" sıla varisin bu tavrına karşı kaşlarını daha da çatarken "sana soru sordum. neden? bunu neden sakladın?" varis sılanın oturduğu sandalyeyi bir anda kendine çekerken "mutluydun" dedi. sıla cevaba karşı afalladı. bu nasıl cevaptı.  

"benimle alay mı ediyorsun?" dedi, sinirlenmeye başlıyordu. varis sılanın yanlış anladığını fark ederken başını olumsuz anlamda salladı. ve elini sılanın yüzüne değen saçına uzatıp saçı kulağının arkasına yerleştirdi. "hilenizi bulduğumu söylemedim çünkü söyleyince hiç bir şey değişmeyecekti. siz o hileyi yapmaya devam edecektiniz bende görmezden gelecektim." sıla kaşlarını çattı. olayı sindirmeye çalışıyordu. varis sılanın tavrına karşı devam etti. "hileni bulamadığım ilk anı hatırla. sinirden kuduruyordum ve sen keyifle gülüyordun. bu keyifli gülümsemeyi hep görmek daha eğlenceliydi." sılanın bakışları yumuşamaya başladı. varisin bilmiyormuş numarasına yatmasının nedeni "sılanın mutluluğu" olması sılanın kalbinde hızlanma yaratmıştı. zihninde de kocaman yankılanan bir düşünceye. "bu adam sana deli gibi aşık" düşüncesi kalbinin ritmini daha da hızlandıran ana etkendi. 

sıla kendine hakim olmaya çalışarak "ne zaman öğrendin" dedi. sesi her ne kadar belli etmese de heyecanlı çıkmıştı. varis yarım bir sırıtma meydana getirirken "aslında baya oldu. ilk geceden sonra baya kafayı yordum. saatlerce durmadan düşündüm. çok zor ve bulunması güç bir hileydi. kabul ediyordum. çok zorlandım. özellikle kızların kameralar kapılıyken bile kazanması kafa karışıklığı yarattı. ama bir sonraki gelişinizde fark ettim. ellerinde tuttukları ritim saçmaydı. belli bir melodisi yoktu. sıralıydı. sanki bir şey anlatıyor gibi. sonra aklıma mors alfabesi geldi. başta olasılık vermedim ama yine de öğrenmenin zararı olmayacağı kanısına vardım ve araştırmaya başladım." sıla kıstığı gözleriyle duraklayan varise baktı. "sonra kızların ritimleri mantıklı ve anlamlı bir hal aldı."  varis onu tamamlayan sılaya karşı başını salladı. 

sıla kendini geriye çekerken "dün gece oyun oynarken berrin hanıma karşı bilmiyor numarası yaptın" dedi. varis başını salladı. " berrin hanım sizin hilenizi küçümser gibiydi. mors alfabesine öyle davranması sinirimi bozdu. bulması oldukça güç bir hile olduğunu kabul etmesi gerekiyordu. ben, bana ilk söylediğin andan itibaren totem olduğuna inanmıştım. eğer aklıma mors alfabesi gelmeseydi inanmaya devam ederdim." sıla sırıttı. masum bir şekilde inandım diyen varise karşı tebessümle "biz kazanalım diye bilerek kameraların yönünü değiştirdin." dedi. sesi artık belirgin bir şekilde mutluluğunu gösteriyordu.

 varis başını eğerken "her türlü kumarda başarılı olduğunuzu kabul ediyorum ama bende elimde imkan varken destek olmak istedim. şahsen aryanın her kazanışındaki o haz ve herkesi bilhassa seni güldürmesi takdire şayandı." sıla tebessümle başını eğerken varis merakla sordu. "kızlar kameralara nasıl bağlanıyor." dedi. oldukça meraklı çıkan sesine karşı sıla başını kaldırdı. "onu bulamadın mı?" varis omuzlarını silkerken "o aklıma bir türü sığmadı. " sıla gülümseyerek yanıtladı. "lenslerle. yıllarımı alan bir buluştu. kameralardaki verileri yapay zekayla lenslere aktardım" varis şaşkınlıkla aralanan ağzıyla "vay be" dedi. şaşkınlığını gizlemiyor oluşu sılanın hoşuna giderken kıkırdamasına neden oldu.

"sen" dedi varis. "sen düşündüğümden daha tehlikeli ve yeteneklisin." sıla sırıtırken varisle az önceki konumuna geri gelip yakınlaştı. "bunu yeni fark etmen üzdü." varis gözleriyle sılayı incelerken ağır bir şekilde gözlerini sılanın gözlerine kenetledi. " bu benim hatam değil. daha ilerisi değildir dediğim her an, sen daha ileriye gidiyorsun" sıla keyifle dudağını ısırmasıyla varisin bakışları sılanın dudağına kaymıştı. sıla bu durumu fark edip eğlenircesine gülümseme sunarken varis zorla yutkundu. kendine hakim olmaya çalışır gibi haline karşı sıla daha da keyiflendi. millet çatır çatır öpüşürken varisin bu denli kendini kontrol etmesi oldukça hoşuna gidiyordu. aslında sıla bu durumla daha eğlenir ve varisin sınırını ölçmek çok isterdi ama   telefonu çalmaya başlamıştı. varis buna karşı kendini sıladan uzaklaştırırken sıla varisin hareketlerini eğlenerek izlemiş ve aramayı açmıştı. 

52Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin