79. BÖLÜM (ÖZÜR)

25 6 1
                                    

sıla girdikleri mekanda bakınmaya başladı. çok geçmeden kızların yanına gelen alparslan, berrin ve buse, kızlara selam verdiler. alparslan aryayı kendine çekti. arya omzunun acısını saklamaya çalışırken zorla tebessüm etti. uzun kollu giydiği elbiseye rağmen sargısı belli oluyor diye omzunu yapma kürk hırkasıyla örtmüştü. alparslan aryanın kulağına "üşüyor musun?"dedi. arya belli belirsiz başını salarken sıla berrin ve buseye oldukça dik bakıyordu. berrin sılanın bakışlarına karşı "sessiz bir yer varsa sen ve varisle konuşmak istiyoruz"sıla kıstığı gözleriyle ikiliye baktı. ardından alparslana dönerken  "sen kumar oynama."diyerek uyardı. alparslan anlık şaşırırken arya sırıtmaya başlamıştı. alparslan "niye"diye merakla sormasıyla tuana "arya sevdiği adamı karşısında ona yenilirken görmeyi sevmez" alparslan kaşlarını kaldırdı. "önceden böyle bir durum yaşanmış gibi konuşuyorsunuz" sıla gülümserken arya alparslana daha çok sokuldu. sıla "ilk sevgilisi değilsin sonuçta alparslan. özel olmak istiyorsan sonuncusu olursun"demiş ve göz kırparak berrin ve buseye dönmüştü. "beni takip edin"diyerek yürüyen sılanın arkasından berrin ve buse ilerledi. 

arya alparslanın bozulan yüzüne karşı "sılayı duydun alp. hemen üzülme. sen benim için çok özelsin" alparslan aryaya baktı. aryanın yanağını öperken "merak ettim de kaçıncı sevgilinim" arya sırıtarak alparslanı ilerletirken alparslan "cidd bir soru sordum"diyerek aryayı takip ediyordu. arya vardıkları masada boşluk olmasını beklerken alparslana döndü. bilakis alparslan hala yanıt bekliyordu. alparslan aryaya sabırla bakarken "önceki sevgililerin beni ilgilendirmez sadece merak ettim"derken arya alparslana doğru yaklaştı. yüzü alparslana git gide yaklaşırken alparslan gergin bir şekilde aryaya bakıyordu. arya alparslanın yeterince dibine girdiği kanısına varıp "ciddi, ilk sevgilimsin. ciddi olmaya ilişkilerimi katarsak üçüncü" alparslan şaşkınlıkla aryaya bakarken "ciddi olamazsın"dedi. arya kaşlarını çatarken o niye der gibi alparslana bakıyordu. alparslan bunun üzerine "çok güzelsin arya. gerçekten kızmayacağım. kaç tane sevgilin oldu" aryanın şimdiye kadar o dahil üç sevgilisi az gelmişti. arya sinirlenirken "zaten kızamazsın alp. senden önceki olaylar bunlar ve güzel olduğumu biliyorum. sadece babam sevgili yapmamı istemeyen bir diktatördü. açıkçası sevgili yapacak zamanım da yoktu." diyerek önüne döndü. 

alparslan kızdırdığı sevgilisine karşı onu usulca belinden kavrayıp kendine çekti. kulağına doğru dudağını yaklaştırırken "beni ilkimsin"dedi. şaşırma sırası aryadaydı. arya başını çevirip ona oldukça yakın duran aparslana bakarken "senin...?"dedi teyit etmek ister gibi. alparslan başını sallarken "hayatımın bir çoğunu ailemle, babamın gizli mekanlarında geçirdim. daha sonra da evde eğitim almaya başladım. sosyalleşecek zamanım olmadı. " arya tamamen alparslana dönerken "ama beni önceden tanıyordun"dedi. alparslan başını kaşırken "o mesele biraz karışık"diyerek aryaya baktı. arya merakla alparslana bakarken alparslan "ben senin çiğdemle tanışmandan sonra tanıdım. çiğdemle yurt dışında karşılaşmanızdan sonra çiğdemin senden bahsedip durması dikkatimi çekti. bende biraz araştırmaya başlayınca kendimi bir anda sana kaptırmış buldum" arya sırıtarak alparslana sarılırken "ilk sevgilin olmaktan gurur duyuyorum" dedi. alparslan sırıtarak aryaya sarıldı. 

tuana alparslan ve aryanın sarılmasını boğazını temizleyerek bölerken "masa boşaldı"dedi. arya hızla alparslandan ayrılıp masaya oturdu. böylelikle iikilinin gecesi başlıyordu. 

aybars ve arslan mekanın dört bir yanında cirit atarken aynı zamanda buraya gelen insanları inceleyerek burası hakkında bilgi topluyorlardı. arslan, berrin ve busenin yukarı çıktığını görmüştü. berrin merdivendeyken berrinle bakışmışlardı. arslan oğlunun olduğu masaya doğru ilerlerken aynı zamanda masaya oturmuş aryaya dikkatle baktı. arslan gözünü aryaya kestirmiş onu incelerken aybarsta bütün mekanda dolaşmaya devam ediyordu. 

sıla girdikleri odada onu ayakta karşılayan varise karşı gülümseyerek varise doğru ilerledi. varisin kolunun altına girerken kulağına" bana neden haber vemredin"dedi, varisten ayrılıp arkasında bulunan buse ve berrine dönerek. varis sılanın yanağına öpücük kondururken "burda olmam aşağıdan haberdar olduğum anlamına gelmiyor"diyerek uzaklaştı. sıla başını olumsuz anlamda salladı. bu ne rahatlık böyle der gibi varise kısa bakış atsa da buse ve berrine döndü. berrin camlara doğru ilerlerken buse koltuğa oturmuştu. sıla varisin yanında dikilirken berrin camdan aşağıya baktı. oyun oynamaya başlayan kızlara bakıp arkasına döndü. "güzel düşünülmüş"dedi. varis mimik bile kıpırdatmazken sıla "bir şeyler içer misiniz?"dedi. buse "şarap varsa alabilirim"derken sıla başını salladı. varisin odasında bulunan dolaba doğru ilerlerken, kadehleri çıkarttı. berrin sılayı izlerken "bende şarap alayım. "dedi. sıla kadehlere şarabı doldurup berrin ve buseye uzatırken kendi kadehini de eline alarak varisin yine kolunun altına girdi. 

berrin usulca busenin yanına gidip oturdu. içeceğinden aldığı ilk yudumdan sonra "bizi ziyaretinizden sonra iadeyi ziyaret yapalım dedik" sıla gözlerini kısarken buse devam ettirdi. "çiğdemle sizin arkanızdan konuşmaya fırsatımız oldu. kızımın hatasını size yıktığım için özür dilerim" sıla başını berrine çevirdi. varisin umrunda bile olmayan özüre karşı buse full odak sılaya konuşmuştu. bilakis varis onları kaale bile almıyor gibi gözüküyordu. berrin sılaya baktı. "amacım seni üzmek değildi. bende özür dilerim. hem varisin şahsından hemde senin şahsından" sıla bunun üzerine elindeki kadehi kaldırdı. "o halde ziyaretinize"diyerek kaldırdığ kadehe karşı berrin ve buse de eşlik etti. varis sıladan ayrılıp cama doğru ilerlerken "alparslanda burda  mı?"dedi. sıla onaylamıştı. varis camdan aşağı bakmaya başlarken aryayla tuananın yine kumar masasında kazandıklarını gördü. bunun üzerine "aşağı inelim sıla. alparslan masaya oturmamış tek kalmasın" sıla başıyla onaylarken kadehini masaya bırakıp varisin yanına ilerledi. berrin ve buse de ayağa kalkarken berrin "bizde oyunları izleyelim o halde. bakalım arya çiğdemin dediği kadar güzel oynuyor mu?" sıla berrinin cümlesine karşı indikleri merdivende duraklayıp berrine dönmüştü. "merak etmeyin"dedi ve ekledi. "arya tahmin ettiğinizden daha iyi oynuyordur"  berrin sılanın idaalı olmasına karşı sırıtmış ve sılanın arkasından aşağı inmişti. 

arslan merdivenlerden inen varis ve kızları görmesiyle etrafına bakındı. gözü aybarsı arıyordu. neyseki aybarsta onların aşağı indiğini fark etmiş ve arslanın yanına doğru yol almaya başlamıştı. arslan yanına gelen aybarsla onlara doğru ilerleyen gruba baktı. 

varis arslan ve aybarsın yanına varmasıyla onlarla saygı gereği selamlaşmış ardından alparslanın yanında yerini almıştı. sıla da bilakis erkeklerle selamlaşıp varisin yanına geçerken berrin sılayı takip ediyordu.  berrin sılanın yanına gidip oyun oynayan aryaya dikkatle baktı. masada tutturdukları ritimi fark ederken "ritim tutuyorlar" dedi. varis duyduğu cümleye karşı berrine dönerek cevap verdi. "totemleri bu"berrin başını salladı ardından sılanın kulağına eğildi. "iyi kandırmışsın"sıla sırıtmaya başlarken varis masum bir şekilde kızların oyununu izleeye devam ediyordu. berrin de sılaya ayak uydurup gülümsedi. o güçlü endamlı sinek varisi aşık olduğu kişi için aptal olabiliyordu demekki. 

sıla varisin koluna girip başını omzuna dayarken gülümsemeye devam ediyordu. varisin ona bu kadar aşık olup her dediğini anlaması ve gerçek benimsemesi oldukça hoşuna gitmişti. varis sılanın ona yakınlaşmasından oldukça memnun bir şekilde gülümsedi. sıla başını kaldırıp alparslana baktı. aryanın oyununu dikkatle izlediği aşikardı. bilakis sadece alparslan da değil etrafta bir çok göz aryayı çok dikkatli inceliyordu. arslan berrin ve diğerleri... gözlerini bile kırpmadan aryayı izlemeleri sılayı germişti. hilesinin anlaşılacağından korkmuyordu. ama işler ters gidebilirdi nitekim de öyle oldu. berrin yeniden sılanın kulağına eğilmiş ve "kullandıkları mors alfabesinde nasıl olurda karşı takımın elini bir birlerine söyleyebiliyorlar" sıla dikleşmesiyle varis göz ucuyla sılaya baktı. neden sılanın dikleştiğini merak ederken berrinin sılaya bakışlarını fark etti. bu ikili arasında neler olduğunu anlayamazken alparslanın sessiz küfrünü duymasıyla başını hızla alparslana çevirdi. neden küfrettiğini anlamaya çalışırken masaya yeni dahil olan ilker dikkatini çekti. varis sırıtmaya başlarken alparslana dönerek "kıskandın mı?"dedi. alparslan hızla varise döndü. gözleri kısılmış, kaşları çatık, yüzü de oldukça gergindi buna rağmen "hayır"diyerek kestirip attı. varis keyifle kıkırdadı. alparslanın apaçık kıskandığı ortadaydı ama inkar ediyordu. nedense bu varisin oldukça hoşuna gitmişti.

52Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin