7/10
Data: 15.12.2022
Dziewczyna głodna. Dziewczyna syta. Co jest kłamstwem?
Chłopak smutny. Chłopak szczęśliwy. Co jest kłamstwem?
Bohaterowie poznają się w trudnym dla obojga momencie życia. Laura wyjeżdża do Wrocławia, bo chce stać się samodzielna. Tytus wraca do miasta, ponieważ pragnie odciąć się od błędów przeszłości. Oboje młodzi, wrażliwi, łaknący miłości... A demony, z jakimi przyjdzie im się zmierzyć, mają okrutne twarze.
Los rzuca Laurze i Tytusowi wyzwania, którym trudno podołać zwykłej osobie. Ich walka o jutro, o szczęście i o przyszłość nie rozegra się w przeciągu jednej nocy. Ich choroby to coś więcej niż głód i smutek, to wieczna walka. Przed nimi długa droga – czy będą próbowali przejść ją samotnie?
Agnieszka Karecka stworzyła historię nie tylko o trudzie dorastania. Autorka oddaje w ręce czytelników złożoną, piękną i jednocześnie bolesną opowieść Tytusa i Laury. Ich życie to składowa samotności, poszukiwania nadziei, prób bycia kochanym i akceptowanym... a co najważniejsze: nieustanna nauka płynąca z działania zamiast biernego oczekiwania.***
Z twórczością Agnieszki Kareckiej spotykam się po raz pierwszy. Autorka ma dobry styl, taki jak lubię – nowoczesny i niewymuszony, dzięki czemu „Żyć jest lepiej" czytało się mi bardzo dobrze. Zdecydowanie pierwsza część książki jest lepsza, ciekawsza i bardziej wciągająca. Druga niestety już nie aż tak. Ta druga jest zdecydowanie bardziej, że tak to ujmę – smętna. Udało się autorce nawet mnie wzruszyć, co jest nie lada wyzwaniem, ale tych wzruszeń było pod koniec książki za dużo. Bohaterka rozprawia się ze swoimi demonami pisząc listy do bliski, i właściwie w kółko przewija się to samo. Choć polubiłam zarówno Laurę jak i Tytusa, to jednak tej ich wzajemnej relacji było tu za mało. Nie poczułam między nimi chemii. A miłość, jak to zostało ujęte pod koniec, miała leczyć. Tylko ta miłość między nimi była jakaś taka platoniczna. Czegoś tu zabrakło. O wile ciekawsze były relacje tych bohaterów z innymi, niż ta między nimi. I za to ode mnie minus. Książkę polecam, uważam że warto ją przeczytać, ale papierowego egzemplarza sobie nie kupię, choć miałam zamiar, bo okładka ciekawa.
CZYTASZ
Recenzje Czarownicy
RandomProjekt, który zawiera subiektywne recenzje książek. Co warto przeczytać , żeby poszerzyć swoje horyzonty i poczuć inspirację oraz czego nie czytać, żeby nie zmarnować swojego drogocennego czasu. Zawieram tu recenzje przeczytanych ostatnio książek. ...