"Piosenki (nie)miłosne" - Natalia Sońska

20 1 0
                                    

3/10

Data: 14.02.2023

Prawdziwa miłość i nękane rozterkami serce... To historia dla wszystkich książkoholiczek, które oczekują niebanalnych emocji.

To najtrudniejsza decyzja w życiu Igora.

Nie powie niczego więcej, nie zrani Zosi jeszcze bardziej.

A przede wszystkim nie złamie się i nie przyzna do prawdy.

Nawet jeśli to najgorsza decyzja w jego życiu.

***

Jeżeli lubicie czytać pamiętniki z życia chorego na raka, to książka dla Was, bo właśnie wokół tego rozgrywa się akcja książki. Igor ma chłoniaka i z tego powodu porzuca swoją narzeczoną i rodziców, bez słowa wyjaśnienia, i wyjeżdża do Warszawy na leczenie. Generalnie w tej książce nic się nie dzieje. Mamy trochę medycznych sztywnych wyjaśnień i dialogów. Większość tekstu to dylematy Igora, jak to tęskni za Zosią i chyba filozofuje o życiu – nie wiem, bo nie byłam w stanie przebrnąć przez część akapitów. Jeszcze trochę akcji kręci się wokół wujka Michała i tajemnicy rodzinnej, również nic porywającego. Zmusiłam się, żeby przeczytać książkę do końca, żeby dowiedzieć się, czy Igor przeżyje, a jeśli tak to czy w końcu poczuje coś do Idy. Tej chemii między Idą a Igorem też nie było za grosz. Ta książka była tak nijaka, że aż bolało jej czytanie. Zdziwiłam się trochę, bo wydawało mi się, że Natalia Sońska ma dobre opinie czytelników, a tu takie zaskoczenie. Może po prostu nie trafiłam z wyborem lektury jej autorstwa... Największym hitem jest jednak fakt, że Piosenki (nie)miłosne to drugi tom, jednak kierując się opiniami innych czytelników, nie sięgnę po pierwszy, bo wygląda na to, że jest równie nudny. Zupełnie nie wiem też skąd tytuł tej książki. Pojawiały się w tekście cytaty z różnych piosenek, Igor nawet pogrywał trochę na gitarze, ale jaki to miało sens w całej książce – tego też nie wiem. A sprostuje jeszcze opis książki: jeśli szukacie niebanalnych emocji – tu ich nie znajdziecie. 

Recenzje CzarownicyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz