3/10
Data: 17.05.2022
Wielki finał historii miłosnej Ruby i Jamesa
Czy mogą ocalić siebie? A może zniszczą się nawzajem?
Ruby jest w szoku: została zawieszona przez Maxton Hall College. A co najgorsze, wszystko wskazuje na to, że odpowiedzialny za to jest nikt inny, tylko James. Ruby nie może w to uwierzyć - nie po tym, przez co przeszli razem.
Oboje muszą się zastanowić, czy światy, w których żyją, nie są dla siebie zbyt odległe...***
Trzecia, a zarazem ostatnia część historii Ruby i Jamesa niestety położyła się cieniem na całej serii. A pierwsza część naprawdę zapowiadała się dobrze. Gdyby tylko autorka nie usiłowała z tego zrobić trylogii, a zamknęła całość w jednej książce. Drugi tom jakoś jeszcze przetrawiłam, a ten... Z dość lekkiej młodzieżówki zrobiła się jakaś masakryczna opera mydlana. Na siłę wciśnięte wątki zapychacze: ciąża siostry Jamesa z nauczycielem (ani przez moment nikt nie miał wątpliwości, że pan Sutton oprócz tego, że jest/był nauczycielem w szkole, w której rozgrywa się akcja książki, to jeszcze był starszy od Lydii, a gdy się poznali miała zaledwie 15 lat), tajemnicza relacja Ember i Wrena, i obowiązkowy wątek gejowski. Sytuacje oraz dialogi nie wnoszące absolutnie nic do meritum tej historii. Nie wiem po co. Sama relacja Jamesa i Ruby zrobiła się mdląco słodka i totalnie straciła swój pazur. No i ten dramatyzm rodzinnej sytuacji Jamesa. Po prostu ugh. Ojciec Jamesa był przedstawiony tak negatywnie, że nie wiem skąd on się w ogóle wziął i czy aby na pewni był ojcem Jamesa i Lydii. Totalnie odrealnione i wyrwane z rzeczywistości postacie. A koniec rozwalił system. Gdy wydawało się, że już jest bardzo źle i nie ma szans, żeby James odnalazł szczęście, jego szofer wyskakuje z tajemniczym kluczykiem i wszystkie kłopoty znikają, jak za sprawą magicznej różdżki. Ten tom sprawił, że cała trylogia wydała mi się jednak zbyt infantylna, jakby pisana przez nastolatkę ze zbyt bujną wyobraźnia (mogłaby to wykorzystać do pisania fantastyki albo scenariuszy seriali wenezuelskich). Zdecydowanie moje zdanie na temat tej serii spadło o kilka punktów i raczej bo więcej książek autorki nie sięgnę.
CZYTASZ
Recenzje Czarownicy
RandomProjekt, który zawiera subiektywne recenzje książek. Co warto przeczytać , żeby poszerzyć swoje horyzonty i poczuć inspirację oraz czego nie czytać, żeby nie zmarnować swojego drogocennego czasu. Zawieram tu recenzje przeczytanych ostatnio książek. ...