"Anne."
"Evet?"
Elysia başını kaldırdı ve bakışlarını Cardel'in aynadaki yansımasıyla buluşturdu.
Tereddüt eden ve ayrılan dudakları, yüzü tıpkı onunki gibiydi. Kırmızı gözbebekleri, gözler ve hatta güzellik işaretinin yeri. Onun bir erkek olması ve kalın bir yapıya sahip olması dışında sadece yüzü hareket etmiş gibi görünüyordu.
Cassian'ın tek belirtisi beline kadar uzanan saçlarının rengiydi.
"Reenkarne olmuş babanın izi aynı mı kalıyor?"
Cardel'in saçını ören eli bir an durdu. Elysia kısık bir ses çıkardı ve güldü.
Bir an sessiz bir sessizlik çöktü.
"Babamı seviyorum."
Cardel, Cassian'ı gerçekten seviyordu.
Babası olduğu için sevginin doğal olduğunu düşünürdü ama saygı, hayranlık… ve buna benzer duygular da karışmıştı. Öyle ki Cardel kimi daha çok sevdiği sorulduğunda annesini mi babasını mı hiç tereddüt etmeden şunu söylerdi: babasıydı.
"Ben de ondan hoşlandım."
"Ama bazen... keşke reenkarnasyona uğramasaydı dediğim zamanlar oluyor."
Bunun üzerine Elysia, Cardel'in saçını çekti.
“Annem o suratı yaptığında. İşte o zaman düşünüyorum.”
Elysia bu sözlere gülümsemeye çalıştı.
Baştan beri böyle değildi. Uzun bir zaman olacağını biliyordu ama yanında Cardel olduğu için beklemenin çok da zor olmayacağını düşünüyordu. Tekrar karşılaştıklarında onu görebilecek miydi? Ya bu ayartmada başarısız olursa?
Bunu düşünürken gülümseyerek bekleyeceğini düşündü.
Ancak zaman zaman biraz da olsa dayanamadığı zamanlar da oluyordu. Cassian'ın reenkarnasyona uğradığını bildiği için olsa gerek. Eğer bilmiyor olsaydı, her şeyi bırakıp bazen gözyaşı dökebilir ve Cardel'in anılarını hatırlayarak vakit geçirebilirdi.
Geçmişte Cassian olmadan sonsuz bir hayat yaşayacağından çok korkmuştu ama şimdi öyle hissediyordu.
“…Cassian bunu duyarsa üzülür.”
Eğer o veya Cardell, Cassian reenkarnasyon sırasında bir şeyler hissedebilseydi, durum farklı olurdu. Yine de böyle bir şey yoktu, bu yüzden onu bulmak için çok uzun bir süre araştırmalarını ihmal edemezlerdi.
Eğer Cassian gerçekten reenkarnasyona uğramış olsaydı ve onu özlemişlerdi ya da bilmeden bu zamanı geçirmiş olsaydı, hiçbir söz vermeden beklemeye devam ederdi. Elysia, fırsatı kaçırırsa pes edip terk edileceğinden korkuyordu.
Reenkarne olmuş cinsiyeti değişse bile görünüşünün aynı olacağı sözüne tutundu.
"O üzülürse ne yaparsın?"
Cardel kararlı bir sesle konuştu.
Yine hayal kırıklığı üstüne hayal kırıklığı… Ya onu tekrarlanan hayal kırıklıklarının ortasında bulamazsa? Bunu düşündüğü zamanlar da oldu.
Evet, sadece bir kez.
Hatta bunu düşündüğünü görünce, damgalama o kadar da önemli değilmiş gibi görünüyordu. Belki de portreyi bırakmak küçük bir intikamdı.
Şu anki Cassian, zor zamanlar için küçük bir şaka olmasına rağmen hata yapmadı. Onu baştan çıkarabileceğine dair tuhaf kesinlik ile onu görememenin verdiği tedirginlik arasında.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ana Karakterlerle İlgilenmiyorum
VampireBen romandaki kötü adamın bedenine sahip olan bir vampirim. Huzur içinde yaşayabilmek için sessizce yaşamak istiyorum. Esteban Dükü'nü gördüğümde bütün mantığımı kaybedip boynunu ısırdım. Esteban Dükü imparatorluğun en büyük figürü. Bu arzuyla savaş...