Bölüm 13[Yan Hikaye]

3 0 0
                                    

Cassian yatak odasından çıktı ve Rand'ı görevlilerin kaldığı saraya çağırdı. Eğer Rand bir şeyler bulmuşsa ona gelmiş olmalı.

"Bu çok fazla."

Rand onun yüzünü görür görmez kaşlarını çattı ve isyan dolu bir yüzle Cassian'ın karşısına oturdu. Belki de kollarında önemli bir şey vardı; bir veri yığınını sımsıkı tutuyordu.

"Söyle bana."

“Beni endişelendirdiğin için özür dilersen, sanırım bu büyük bir bela olacak.”

"Rand."

"Evet evet."

Sonunda kollarında tuttuğu şeyleri Cassian'a uzattı ve sesini elinden geldiğince alçalttı.

“Eski aile reislerinden biri olduğu doğruydu. Şu anda gördüğünüz şey Dük'ün evinde saklanan orijinal kayıtlar."

Cassian orijinal kelimesi karşısında kaşlarını kaldırdı . Orijinalin çalınmış olmasına ama orijinalin kalmış olmasına şaşırmamıştı.

"Bu? Sen…?"

Rand gözyaşları içinde konuşmaya devam etti.

"Evet. Ona hizmet eden yardımcı benim atamdı.”

"Ne kadar eğlenceli."

"Kayıtlarında vardı. Şanslıydım."

Onun sözlerini dinleyen Cassian şaşkınlıkla Rand'a baktı. Bunun tesadüf ya da şans olduğunu söylemek şüpheliydi.

"Öğrenilecek tek şey bu gibi görünüyor."

"İyi iş."

Rand, bastırılmış duyguları gizleyemeyen sese baktı ve sanki kağıtları bitirene kadar bekleyecekmiş gibi sessizce başka tarafa baktı ve Cassian çok geçmeden eski olması gereken materyali açtı.

Cassian Esteban… Adam onunla aynı adı taşıyordu.

İsmi bile aynı olsa tesadüf olsa gerek. Muhtemelen ona kasıtlı olarak bu ismi vermezlerdi ve Elysia onu Dük geldikten sonra bulmuş olmalı. Cassian böyle düşünürken kendini teselli etti ve bir sonraki sayfaya geçti.

Bunlar çok detaylı kayıtlardı.

Kaç kez canavarlara boyun eğdirdi, kaç savaşı zafere götürdü, kiminle ve ne zaman nişanlandı, düğün ne zamandı…

'Elysia Lowell.'

Ve Düşes'in adının olması gereken yerde, yazılı olmasını umduğu isim de oradaydı. Bir sonraki sayfayı çevirdiğinde Düşes'in nazik bir gülümsemeye sahip portresi bacağının üzerine düştü. Çünkü az önce kollarında tuttuğu kadından hiç de farklı değildi.

"Rand."

"Evet?"

“….”

Cassian bunun doğru olup olmadığını sormak istedi ama ses çıkmadı.

Bir sonraki sayfada adı Lowell yerine Esteban olarak değiştirilmişti ve portredeki kadının küçük parmağındaki yüzük artık bunu inkar etmeyi imkansız hale getiriyordu.

“….Garip bir şeyler var.”

Portreye bakarken yüzüne bakan Rand ağzını açtı.

"…Evet. Çok garip."

"Öyle değil... aralarında bir oğulları var."

" Ha- "

Cassian dudaklarını büktü ve bir kahkaha attı. Yükselen duygu karşısında eli sıkılırken portrenin buruşacağından korkarak elini aceleyle gevşetti.

Ana Karakterlerle İlgilenmiyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin