Sedmi razred

913 29 22
                                    

-Gospodine direktore, opet imam problem s onom devojčicom Solariom.

-Šta je sad uradila?

-Rekla je da bi ona mogla bolje da održi predavanje od mene.

-Baš je smešno. Dečja posla.

-To sam i ja mislila direktore.

-Verovatno ste je ignorisali, deca nekad stvarno znaju da lupaju gluposti.

-Nisam. Delovala je prilično uvereno u ono što govori. Pa sam je, priznajem sa priličnom dozom osvetoljubivosti, pustila da održi predavanje i da se na taj način osramoti pred drugima.

-I naravno ona se osramotila a vi žalite vreme koje vam je oduzela?

-Nije se to desilo, zato što sam je na vreme prekinula na nezadovoljstvo učenika.

-Šta, da nije bila vulgarna ili dosadna?

-Baš suprotno gospodine direktore.

-Suprotno od čega?

-Od svega. Prvo je rekla da je ovaj sistem učenja zastareo pa čak i kontraproduktivan. Govorila je o nekim sistemima učenja za koja ja nikad pre nisam čula. O grupisanju đaka po različitim kriterijumima, o učenju na osnovu takmičarske stimulacije, o ocenjivanju uspeha određene grupe na osnovu pokazanaog znanja najslabijeg člana. O tome kako treba izabrati najsposobnijeg člana za vođu čiji će glavni zadatak biti da pomaže najslabijem.

Govorila je i o nekim tehnikama pamćenja meni takođe nepoznatim. Ostala deca su je veoma pažljivo slušala kao da su njome bili opčinjeni. Često je citirala poznate naučnike i to na stranim jezicima pa onda prevodila na srpski. Pitala sam je odakle joj znanje stranih jezika. Rekla je da dosta dobro govori nekoliko stranih jezika: engleski, italijanski i neke druge, a da je njih naučila od svojih roditelja, a najviše od svoje mame.

Na kraju je počela govoriti o funkciji školovanja i tada sam se setila da to snimim mobilnim telefonom. Hoćete li da poslušate?

-Pustite da čujem.

"Ne bih želela da pomislite da imam nešto protiv naše natavnice, ona ni za šta nije kriva. Završila je fakultet gde joj je rečeno kako da vodi nastavu. Pored toga postoji i Nastavni pravilnik kojeg se ona mora pridržavati. Taj pravilnik se nije menjao poslednjih 50 godina. Naša nastavnica ne sme da ima svoje mišljenje ukoliko se ono razlikuje od onog koje je propisano pravilnikom, jer će u suprotnom izgubiti posao.

Zato se za nju može reći da je sluga nastavnog programa. Svi vi znate da je obrazovanje u osnovnoj školi obavezno i ko se ne školuje trpiće velike posledice, takođe će posledice trpiti i njegovi roditelji. Zbog čega je osnovno obrazovanje obavezno? Ako mislite da je ono obavezno zbog dobrobiti nekog pojedinca onda je to samo pola istine. Najvažniji cilj obrazovanja je velika tajna do koje se može doći zaključivanjem.

Obrazovanje je pod kontrolom države koja određuje šta i kako će se učiti. Osnovni cilj toga je da se dobije odgovarajući proizvod koji će biti u službi vlasti i sa kojim će biti lako manipulisati. Pojedincu se ne dozvoljava da misli svojom glavom ukoliko je ono u suprotnosti sa državnim programom.

Ako se ne varam zbog ovog mog izlaganja skoro sigurno će me kazniti. Da sam govorila kako se njima dopada, onda bih bila pohvaljena. Psiholog B. Stevanović kaže da je obrazovanje isključivo u interesu pojedinca. Naravno da on laže. Dakle svi vi ispred mene ste prisiljeni učiti, jer tako traži država i to ono što ona hoće, a ono što želite vi ili vaši roditelji je potpuno nevažno.

Po Pedagoškom leksikonu iz 1996. godine: "učenje je menjanje ponašanje učenika u željenom cilju." Time će se formirati stavovi koji će biti u interesu države. Nastavnici imaju dužnost da sve pažljivo kontrolišu i sva odstupanja odmah prijave a takvog učenika kazne. Udžbenici iz kojih se uči se pažljivo pišu. Mnoge istine i činjenice se iskrivljuju ili izbacuju a sve u interesu vlasti.

-Dosta je bilo, prekini, - začuo se glas nastavnice."

-To je sve što sam snimila gospodine direktore.

-Pa u čemu je sad problem? - upita direktor.

-Problem je u tome što đaci žele da im ona ubuduće drži predavanja a ne ja.

-Sad moram da idem na neki sastanak odbora, mislim da bi bilo dobro da je dovedeš sutra, da razgovaram s njom. Prisilićemo je da misli i govori onako kako mi želimo. Ipak smo mi država zar ne?

-U redu, direktore, - odgovorila je nastavnica.

domatrios

SolariaМесто, где живут истории. Откройте их для себя