Rupa je iskopana dovoljno duboko. Sada je još trebalo napraviti otvor da bi se došlo do Moire. U tom trenutku u rupi su bili Ventor i Athus. Jedan je uhvatio Moirin skafander a drugi ju je oslobađao od viška leda. Moira je bila bez svesti. Athus je primetio da joj kaciga nije prikačena. Koliko je mogao brže zamenio joj je kapsulu sa kiseonokom a kacigu zakačio kako treba.
Moiru su izvukli iz rupe i trčećim korakom uneli u transporeter. Haron je već bio za volanon sa upaljenim motorom. Alat i svetiljke koje su osvetljavale mesto rada su ostavili, svi su uskočili u transporter i najvećom brzinom krenuli prema bazi. U medicinskoj ambulanti su već spremne čekale Renesmee i Iret. Moirino telo su postavili na sto i skinuli sa nje skafander.
-Sada svi izađite iz ove prostorije, smetate meni i Iret, sve što je potrebno mi možemo same.
Prolazili su minuti pa i pun sat. Svi su čekali ispred prostorije, bez da progovore i jednu reč, osluškujući glasove Renesmee i Iret i pretpostavljali šta one rade.
Napokon je izašla Renensmee, skidajući rukavice: - Evo ovako. Moira ima prilično ozbiljno oštećenje pluća, pa sam je spojila na aparat za disanje. Proverila sam mozak, na njemu nema oštećenja, što me čudi. Bila je u nesvesti kad je ovde došla, a sada je u komi koju sam namerno izazvala da se brže oporavi. Takođe ima ozbiljne promrzline na licu i oko vrata. Nije mi jasno kako je do toga došlo, isto kao i za mozak, jer ako nije imala kiseonika, mozak je prvi trebao da strada, a ne pluća.
-Ja sam je prvi našao. Imala je otkačenu kacigu, koju sam ja ponovo zakačio i uključio kiseonik. - Objašnjavao je Athus.
-Ako je kaciga bila odvojena, šta je ona onda disala? Sada razumem odakle promrzline na glavi i na vratu. Pa čak i ovakve one su mnogo manje nego što bi se moglo pretpostaviti zbog onako nisle temperature kojom je bila izložena.
-Moira mi je rekla da čuje neko šištanje. Ja sam pomislio da joj je skafander oštećen i da iz njega izlazi vazduh, - javio se Rowan.
-Šištanje? - ponovila je Admenta. Svi su pogledali u nju. Ona je bila duboko koncentrisana u razmišljanju. Nakon nekog vremena ih je pogledala, - šta može da izazove šištanje?
-Prvo što mi pada na pamet jeste da bi to mogao da bude vazduh, reagovala je Teyla.
-U redu, a odakle tamo vazduh? - upita Admenta.
-Imamo vazduh i imamo pukotinu, mislimo isto, zar ne? - Teyla je pogledala Admentu koja je kimnula glavom.
-Hoće li nama neko da objasni o čemu se radi, - upita Athus.
-Evo objasniću, - započe Admenta. - Prvo sam se zapitala odakle pukotina u ledu. Nešto je nju moralo izazvati, ne može ona nastati iz čista mira. Pukotina može nastati ili zbog pomeranja ili zbog skupljanja leda, to nije sporno, ali je pitanje šta bi to moglo izazvati. Skupljanje leda i njegovo pucanje se dešava kad se on zagreva.
Led je sve gušći što se više približava nuli. Šištanje znači da iz te pukotine izlazi vazduh. Tamo nismo našli nikakvu veliku pećinu, pa i da smo je našli, vazduh iz nje bi odavno iscureo u atmosferu. Jedino moguće objašnjenje je da taj vazduh dolazi sa površine toplog mora. More zbog svoje toplote isparava i na taj način stvara vazdušni pritisak kao u ekspres loncu.
Topli vazduh traži načina da se oslobodi. Taj vazduh je verovatno napravio onu pukotinu. Prolazeći kroz led vazduh se hladio a na dubini od deset metara on se počeo dodatno hladiti i razređivati. Kad je Moiri nestalo vazduha učinila je jedino što joj je poreostalo, otkopčala je kacigu i to joj je spasilo život. Ja to zovem sreća u nesreći.
-Sad bolje razumem njena oštećenja na plućima, - reagovala je Renesmee, - ona su više nastala udisanjem hladnog vazduha nego nego nedostatkom kiseonika, kojeg takođe nije bilo dovoljno. Iret i ja ćemo celu noć dežurati pored Moire. Gilli mi spava u susednoj prostoriji pa ni to nije problem da kontrolišem. Svi vi sada možete da idete. Moiru ću držati ceo dan u komi a probudiću je tek sutra u ovo doba, pa ćemo tek tada videti kako se oporavlja. U međuvremenu ću joj davati potrebne transfuzije i hemoglobin, ne sekirajte se, znam šta treba da radim.