U Institutu

96 10 1
                                    


Nebojša je morao sačekati dok stranka nije izašla iz kancelarije, a onda je ušao on.

-Dobar dan Nebojša.

-Dobar dan, gospođo Bodin.

-Molim te sedi.

-Ima li kakvih vesti o Solariji?

-Na žalost nema, veze sa Brazilskom prašumom Matto Grosso su veoma slabe.

-Znači ona je u Brazilu? Mogla mi je to reći.

-Nije sve tako jednostavno. Ona je zvanično tamo.

-A nezvanično?

-Nezvanično za tebe nije.

-Samo za mene nije, ili...?

-Za tebe i za mene nije. Sredili smo sa našim prijateljima da ostave materijalni trag njenog putovanja sa njenim pasošem do Brazila. Ona je tamo otišla da proučava njihovu prašumu. Da li tebe zanimaju prašume?

-Izuzetno mnogo. Oduvek mi je bio san da obiđem jednu pravu prašumu. Ali mene zanima gde je Solaria?

-Za prašumu bi mogli srediti da je čak i vrlo brzo posetiš. Međutim Solaria je mnogo, mnogo dalje.

-Nije valjda na Mesecu?

-Za sada ti ne mogu reći gde je. Možda vremenom, kojeg baš i nemamo na pretek.

-U redu ako je tako, a mogu li znati koji je problem sa vremenom?

-Ne znam kako da najbolje počnem. Prvo, htela bih da mi veruješ u ono što ti kažem, da je to deo nečeg mnogo važnijeg. Solaria je takođe deo tog projekta ili zadatka. Postoji mogućnost da i ti to budeš, ali pod uslovom da budeš dovoljno brz, da imaš volju i da doneseš potrebne rezultate.

-Ja da donesem rezultate?

-Verujem da to možeš.

-A sa čim bi oni bili povezani?

-Recimo, sa astrofizikom, astrobiologijom i astrobotanikom.

-Astrobotanikom? Ja za to nikad nisam ni čuo. Evo sad prvi put. Gospođo Bodin, da vi mene niste zamenili sa nekom drugom osobom? Ja nemam pojma o čemu vi pričate.

-Da li je tebi stalo do moje kćerke?

-Naravno da jeste, ali kakve veze ima...?

-Da li bi je ostavio na cedilu ako joj je pomoć potrebna?

-Naravno da ne, to ne morate ni da pitate.

-E vidiš, njoj su potrebni tvoji rezultati da bi uspešno obavila svoj zadatak.

-Baš njoj?

-Njoj prvenstveno, a onda i drugima koji su s njom u kontaktu, jer je to timski rad, od planetarnog značaja.

-Meni se sada sve pomešalo u glavi. Možemo li mi to ispočetka, pa na tanane.

-Ne moramo baš sad sve detaljno, biće prilike. Evo ukratko. Moraš da nađeš negostoljubivu planetu na kojoj nema života, da pronađeš, napraviš ili izmisliš biljke koje bi mogle na njoj da rastu dovoljno brzo da proizvodnjom kiseonika omoguće uslove za naseljavanje ljudi na te planete. Eto samo to.

-Samo to? Letim svemirom i tražim biljke i planete. Ništa lakše.

-Ako bude potrebno i to

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

-Ako bude potrebno i to.

-Ako bude potrebno? Nešto kao otići kod berberina da nam malo podšiša kosu.

-Niko ne kaže da u ruke uzmeš motiku pa da okopavaš vinograde kojih nema na Marsu. Tvoje je da daješ ideje, jer ti imaš tu sposobnost da možeš razmišljati na toj frekvenciji. U tvom radu "Razmnožavanje biljaka u nestandardnim uslovima" izneo si nekoliko veoma značajnih ideja. Šta ti misliš, da mi nemamo vrhunske botaničare širom sveta na raspolaganju, astrofizičare i astrobiologe. Imamo. Ali nemamo ni jednog koji bi mogao da smisli ideje koje bi uključivale te naučne discipline. 

Postojala je mogućnost da ti mi ukrademo te ideje i da te o njima uopšte ne obavestimo i da ti o tome nikad ništa ne saznaš. To nije moj način rada. Bez obzira koliko su one neartikulisane one su ipak tvoje ideje. One se ne odnose na naš konkretan problem ali im je struktura bliska. Mislim da je s naše strane potpuno korektno da tebi ponudimo da ih razvijaš. Ima tu još nečeg veoma važnog. Ako si uspeo da stvoriš te ideje koje su svakako došle procesom razmišljanja, potpuno je logično zaključiti da si ti u stanju da ih smisliš još. 

Ideje su nam veoma važne, jer su one univerzalne u čitavom svetu, njihova realizacija je uglavnom čisti tehnički posao. Ne trebaš ti putovati u traženju neke posebne planete, pa da se izgubiš u ko zna kakvoj galaksiji. Za to postoje teleskopi i robotske letilice. Ti samo treba da kažeš kakva ti planeta treba, mi ćemo je naći. Takođe treba da kažeš kakva ti biljka treba mi ćemo je napraviti. Imamo mi ljude za to, ali nam nedostaju nove ideje, a one su najvažnije, bez njih nema rezultata.

-Kako da dođem do novih ideja?

-Niko nije rekao da je to lako. Za početak idi kući pa se odmori, ali nemoj da to bude dugo. Počni razmišljati o problemu. Sva moguća literatura će ti biti na raspolagaju za proučavanje, čak i prevodi sa stranih jezika. Imaćeš i konsultacije sa stručnjacima bilo kojeg profila koji ti je potreban. Na kraju ćeš tamo negde sresti Solariu.

-Znači ona je u svemiru?

-Znači ona je u svemiru?

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

-Nisam to rekla. Rekla sam da je za one koji pitaju ona u Brazilu. I na kraju bih te molila da cilj tvojeg istraživanja ostane tajan. Izmisli nešto kao da ti treba za magistarsku radnju ili nešto slično.

-Ali ja nisam ni krenuo na fakultet.

-Ja ću o tome da brinem. Zbog čega ideš na fakultet, zbog onog papira?

-Naravno da ne.

-Što da gubiš vreme, imaš važnija posla. Ja sad moram da idem jer me čekaju na drugom mestu. Da li ti odgovara da se ovde ponovo sretnemo za dva dana u isto vreme.

-Odgovara mi. Doviđenja gospođo.

-Doviđenja, - odgovorila je gospođa Bodin.

domatrios

SolariaDove le storie prendono vita. Scoprilo ora