I posle toliko peripetija evo ga napokon pored svoje voljene. Tek su se sreli i nisu imali kad pošteno da porazgovaraju. Nije stigao ni da se upozna sa njenim prijateljima a Solarija ga je već uvukla u ovu kabinu. Dok je gledao Solariju kako spava pored njega pomislio je da će takva lepa slika biti stalno prisutna u njihovoj budućnosti. Možda je pre nego što su zaspali rekao Solariji nekoliko teških i neprimerenih reči koje je ona teško doživela, ali, iako je preterao, smatrao je da je dobro što je rekao ono što je mislio.
To svakakao neće uvek činiti, ovaj put je to bilo korisno. I sebi i njoj je razbio iluzije da se život sastoji samo od sna, već da se i na ljubav treba gledati sa odgovornošću. Dobro je imati san i očekivati da se on ispuni, ali je važnije imati osećaj zajedništva i pripadanja, osećaj poverenja kad partner može da kaže šta želi ili da ima crne dane, ali da se zna da se ono bitno kod njih neće promeniti.
Smatrao je da je veoma dobro postupio što odmah nije navalio na nju. Nije uopšte bilo dileme da to želi, ali nikako ne na način, samo da se to obavi. Vodiće oni ljubav još bezbroj puta ali je jako važno da pristup tome bude koliko je god moguće više plemenit. Kao nekad u stara viteška vremena. Kad je prvi put tako zaspala pored njega u njegovoj sobi pretprošle zime i kad se probudila, nije imala smelosti da ostane u krevetu. Pravdala se kako drugi brinu gde je ona.
Bilo bi potpuno neodgovarajuće ako bi opet tako reagovala. Razlog da bude da je čekaju neke obaveze ili ljudi. Zašto da neko ili nešto drugo bude važnije od njih? Kako očekivati da će drugi da cene njihovu ljubav ako je oni sami ne cene. Verovatno se ništa nepredviđeno neće desiti, ali unapred treba zauzeti takav stav. Znao je za slučajeve da su neki parovi na Zemlji znali prekidati intimni odnos jer je zazvonio mobilni telefon.
Nije tu bio zaključak šta je važnije, već kako se neke stvari ubace u mozak pa ih se ne možeš osloboditi. Zato je važno pre intimnog odnosa koji nije postao rutina, govoriti o ljubavi, jer intimni odnos kod parova koji se vole nikad ne sme da bude na prvom mestu. Uvek to mora biti ljubav. Ako se u tome počne popuštati to onda izazove lavinu i rušenje svih ostalih vrednosti.
Video je da je Solariji delovalo da je on opterećen njenom nevinošću. To svakako nije bilo tačno, jer ništa on time neće posebno dobiti ali ni Solarija izgubiti. To treba samo da bude jedan simbol da ljubav ulazi u jedan novi kvalitet, a Solarija kao žena to treba da doživi kao poštovanje koje joj udeljuje muškarac. A šta je sa mogućom trudnoćom? Da li je Solarija spremna na to? Zar ne bi i o tome trebalo razgovarati?
Ako jeste i to ona želi, onda pristupanje tom činu ima posebnu simboliku, ne samo zbog pamćenja nego i zbog konkretnih posledica. Značajna razlika u njenom stavu i ponašanju za vreme intimnog odnosa, biće ako dete želi ili ne želi. Ako ne želi onda je tu strah i nesigurnost, briga oko budućnosti i zdravlja. Javljaju se i ideje o mogućem abortusu. A ako dete želi, ponašanje i razmišljanje je potpuno drugačije.
Zamišljao je Solariju kao buduću mamu, o detetu kojeg će voleti i koje pravi sa osobom koju voli. Dakle, važno je o tome i nekom odnosu razgovarati. Sve onda lepo legne na svoje mesto. Nema potrebe onda dete praviti na brzinu. Njemu će i mala brzina sasvim odgovarati, a od svega najviše će mu odgovarati ako mu se roditelji vole. Ne zato što ono brine o tome, nego će u tom slučaju dete biti bolje zbrinuto.
Ovako kako spava pored njega, duboko dišući on je tumačio da je bila veoma nervozna očekujući njegov dolazak. Pored toga bila je i nestrpljiva da se desi sve zamišljeno i planirano. Mogao je to da razume. Zar nije i on maštao o ovom danu kad će ponovo biti zajedno. Razlika je bila samo u tome što je on to posmatrao kao celu budućnost a ne samo ispunjavanje nekog prvog trenutka.
Za njega ovaj dan nije predstavljao nastavak onog dana na plaži. Želeo da to ne bude ni za Solariju. Možda nisu mnogo zreliji, ali situacija u kojoj se nalaze i ono što ih očekuje je svakako ozbiljno i tome treba tako pristupiti. Prema Solariji je uvek bio tolerantan, a sa druge strane ona mu se nikad nije suprotstavljala, to znači da on mora da ponese glavnu ulogu u odlučivanju kako će se oboje ponašati.