Betanka

46 6 5
                                    

Kad su ostali sami Leo se obratio Profesoru.

-Profesore hteo bih da razgovaram s vama?

-Naravo Leo, Čekao sam ovaj tvoj poziv. Previše je zvaničan da bi se radilo o poslu. Tako da mogu reći da znam o čemu se radi.

-Stvar je malo delikatne prirode, - Leo je bio iznenađen Profesorovim rečima. Procenjivao je koliko je to bila provokacija sa Profesorove strane sa namerom da se on otkrije. Kad je bila diskusija u vezi naučnih problema, tu se bez ikakvog okolišavanja odmah prelazilo na suštinu problema i ona je trajala dok se sve na razjasni. Lea je pritiskala situacija u kojoj se nalazio. Znao je da odugovlačenjem neće ništa postići. Čak postoji mogućnost i da se stvari drastično pogoršaju. Zato je smatrao, da ma koliko bolno bilo, da je ipak bolje da se stvari rasčiste na vreme. Nikako mu se nije dopadao osećaj da radi nešto iza Profesorovih leđa. Profesora je izuzetno poštovao, a takođe je shvatao da mu je to uzvraćeno.

-Znam o čemu se radi Leo i to potpuno sigurno. Tebe poznajem preko dvadeset godina, uvek smo se lepo slagali i imali međusobno poverenje. Znam da nekad situacija izmakne kontroli a nekad je to i neizbežno. Dakle, jesi li odlučio kako će ti se zvati sin?

Leo je gledao profesora bez reči ali sa otvorenim ustima. Hteo je nešto da kaže, ali nije mogao da smisli ništa pametno. Pripremao se na razne uvertire i veliku obazrivost u iznošenju onoga što ga muči, a da s druge strane Profesora previše ne povredi. Bio je speman i na njegovu osudu pa i oštru kritiku, ali ga je Profesor ovakvim pristupom potpuno iznenadio, to je morao sebi da prizna.

-Priznajem da je ovo bilo neočekivano, kad ste i kako saznali?

-Teško je to reći. Pre bi se moglo govoriti o nekom predosećaju koji mi se počeo stvarati u glavi od prvog dana kad je Renesmee došla u ovu kuću. Već si dobro upoznao kako radi Solarijin mozak, nikad ga ne treba podcenjivati. Počelo je sa njenim insistiranjem da Renesmee ostane u ovoj kući. Onda si se ti pojavio na Solarijinu inicijativu. Kobajagi je zvala Pellu, a sasvim je dobro znala da ćeš ovde doći ti. Od tada sam merkao svaku reč koju ste svi vi izgovarali, registrovao svaki pogled koji se ramenjivali.

Primetio sam da se u društvu ti i Renesmee nikad ne pogledate i nikakve rečenice ne razmenjujete, a toliko meseci ste bili zajedno u androidskom kampu. Bile su mi smešne i ove dve moje budalice, koja ja neizmerno volim, sa koliko naivnosti skrivaju stvari od mene. Verovatno pod izgovorom da me poštede. Najpre su skrivale Renesminu trudnoću a onda i oca deteta. Izmišljale su neku imaginarnu ličnost, a ponašale se kao da je ona prisutna među nama. Nisu bile ni svesne da što su pokušavale više da sakriju to su više otkrivale.

Solaria se prema Renesme ponaša istovremeno i kao da joj sestra i kao da joj je majka, iako je dvostruko mlađa, to nisam mogao da ne primetim. Osećanja se teško skrivaju. Pogotovo to teško ide Solariji. Seti se samo, Solaria naredi Ripleyu da uhvaati ruku Teylu i on to odmah uradi. Zašto? Ne zato što se oni njoj ne mogu odupreti, već zato što joj veruju da to govori iz srca i ono što je ispravno i potrebno. Priznali bi svima da su budale kad to ne bi uradili. Video si i sam, naizgled od dva stranca u par sati od njih je napravila muža u ženu. Ne bi to Solaria ni učinila da nije smatrala da među njima postoji odgovarajući potencijal. Ona je samo stvari pogurala sa mrtve tačke. Posle su se one same razvijale i bez njenog daljeg uticaja.

-Šta predlažete sada, Profesore?

-Da tako kažem, ne predlažem ništa novo. Želim, pa čak i insistiram, ukoliko ti ne misliš drugačije, da sve ostane ovako kako je. Odrasli smo muškarci i možemo situaciju dobro da razumemo. Dakle, bilo bi najbolje da niko ne zna o čemu smo danas razgovarali. Vi ste svi meni važni, i Pella i ti, jednako kao i Renesmee i Solaria, tu su onda i Teyla i Ripley kojima je baš dobro krenulo. Nikako mi ne trebaju neke scene koje bi ovo društvo potpuno rasturilo. Zvuči mi glupo što te nagovaram da i dalje lažeš moju kćerku. Zar ne primećuješ da je i ona sve češće ovde, nije bitno iz kojeg razloga. Meni je to veoma važno, oduvek je prema meni bila hladna, ako ništa drugo, bar je sad postala nekako normalna, nije nakostrešena kao što je obično. Video si sa koliko se žara i ona uključuje u kolektivne akcije, to joj svakao prija i daje jedan novi smisao koji do sada nije imala. Do daljnjega nemoj nikome ništa govoriti čak ni Renesmi. Hoću da ove dve moje lutkice pečem na laganoj vatrici, da vide kako je bilo meni kad su one to meni radile.

Ponavljam, važno je da svi ostanememo na okupu, jer tako imamo neverovatnu snagu. A svaki problem koji ti se pojavi, slobodno dođi da ga zajedno rešavamo, zar nismo tako uvek radili?

-Slažem se Profesore sa svim što ste rekli. Poštovaću ovaj dogovor koji i meni odgovara. Ni meni ne odgovaraju bilo kakve scene, bar ne sad. Sve ću uraditi da zaštitim Renesmee da se ne uznemirava.

-Ne moraš ti ništa posebno da radiš. Tu sam ja a tu je i Solaria, ko bi o njoj mogao bolje da brine od nas? Nisi samo ti u pitanju. Renesme je jako dobra osoba, nju svi vole pa me ne čudi što joj ti nisi mogao odoleti. Dobre ljude moramo čuvati pored sebe. Ne smemo dozvoliti da ih nešto udalji od nas. Neću dozvoliti da ona od nas pobegne zbog nekog glupog razloga kojeg smo mi prouzročili.

-Nisam tako mislio Profesore.

-Znam da nisi. Ja sam imao potrebu da to izbacim iz sebe.

-Profesore, pored vašeg zaštitničkog stava prema njoj, koji mi savršeno odgovara i protiv kojeg nemam ništa protiv, primetio sam dozu zabrinutosti kad ste spomenili Renesmino ime. O čemu se radi?

-Nije to bila zabrinutost. Možda više razmišljanje o njenoj ulozi ili o razlogu njenog nastanka. Ona je Betanka, zar ne?

 Ona je Betanka, zar ne?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Renesmee

-Svaka čast profesore na zaključku. Ja to ispočetka uopšte nisam znao, a nije ni ona da sam ja sa Bete1. Tek kad je zatrudnela saznalo se na moje veliko iznenađenje. Ne moram vam ga opisivati.

-Verujem da je bilo veliko. Šta je to Saradnica pokušavala s njom? Odakle joj betanski DNK i kakav je njen plan bio s tim, šta ti misliš?

-Prvo, znam ono što i vi. Saradnica je zvala Pellu da joj nešto predloži. To mi Pella nikad pre nije rekla. Sada znam da je odbila predlog i pre nego ga je saslušala. Šta je po vama moglo biti u tom predlogu?

-Ne znam tačno, ali u to vreme je Saradnica već bila zaljubljena u Solarijinog oca, pa ne može biti reč o nekom ličnom interesu. I ti i ja dobro znamo da je ona uvek htela nekome da pomaže. pa je bilo moguće da je i ovde o tome bilo reči. O čemu ste ti i Pela u to vreme diskutovali, šta vas je tada posebno mučilo?

-Posvađali smo se oko ideje da se ona klonira u Betanku kako bi mogli da dobijemo dete. Ona je tada, a možda i ja, mislila da će se morati preseliti na Betu1.

-Da, to je bilo u vreme kad se radilo na problemu razmnožavanja androida, koje još nije bilo potpuno rešeno. Verovatno je Saradnica našla povoljno rešenje za Pellu i tebe da dobijete dete. Ne mogu biti siguran da je ona predvidela ovaj scenario. Pre će biti moguće da je Saradnica planirala da će Pella pristati na prebacivanje svesti u nerazvijen klon Betanke. U takvom slučaju to ne bi bio android već najobičnije ljudsko, doduše klonirano, biće ali sa Pellinom svešću.

-Priznajem da bi to bila i više nego zanimljiva kombinacija, a siguran sam da u tom slučaju ne bi došlo do ovakve situacije između mene i Pelle. Mogli smo dobiti dete i imati ispunjen život kao roditelji.

-Sad ne vredi plakati, nego se suočiti sa realnom situacijom.

-Profesore, hvala vam na razumevanju, veoma sam zadovoljan kako je protekao ovaj naš razgovor.

-Leo, nismo mi od juče, čeka nas još dosta problema da budu rešeni. Njihov broj se neće sam smanjivati.

domatrios

SolariaWhere stories live. Discover now