-Dobar dan gospođo Bodin.
-Dobar dan Nebojša. Izvoli sedi.
-Ima li vesti o Solariji?
-Nema još. To što nema vesti je dobar znak.
-Kako to?
-Takav je bio dogovor. Cela ova misija u kojoj si i ti uključen je tajna. Odnosno, koliko je to moguće. Postoje ljudi koji bi iz kojekakvih razloga hteli to da poremete. Osnovni su nerazumevanje, onda idu sumnjičavost, koristoljublje, medijska agresivnost i ostalo da ne nabrajam. Nikako mi sad ne bi odgovarala pitanja gde je Solaria, jer bi to celu situaciju baš zakomplikovalo, čak ne znam kako bi to završilo. Najbolje da radimo neometano i u miru. Za tebe je bitno da znaš da mi nikoga ne ugrožavamo, da od ove misije mnogi na zemlji imaju koristi. Naravno nemaju niti će imati svi, jer je to nemoguće postići, niti je to naš cilj.
-Ko su to "mi"?
-Ja koristim uslovno tu reč. Tu se ne podrazumevaju ni prijatelji ni neprijatelji. Recimo pod "mi" smo ti, ja, Solarija i svi oni kojima je stalo do nas. A "oni" su oni drugi koji bi iz kojekakvih razloga želeli da nas ometaju. Naravno, ako dobro predviđam, ti ćeš se u "mi" postepeno sve više uključivati, pa ćeš i sam znati odgovor na to pitanje.
Videćeš da je stvar ozbiljna i ni malo naivna. Nego, vidim ti dozu nestrpljivosti na licu da mi nešto kažeš. Dobro je da smo napravili ovaj prethodni uvod, jer bi daljnja komunikacija trebala biti opuštanija. Da li su ti pomogle one knjige koje sam ti dala? Ono što ima na internetu to si sigurno i sam našao.
-Tako je. Prelistavao sam knjige i pretraživao internet. Nisam ulazio previše u detalje. Prvo, nisam imao toliko vremena, a drugo, hteo sam da vreme posvetim razmišljanju. Sve što sam čitao bilo je veoma interesantno. Za mnoge stvari nikad pre nisam ni čuo, pa me je to počelo interesovati. Od arheologije do medicine. Neverovatno je koliko je ta nauka interesantna. Tu uključujem i filozofiju, futuristiku, parapsihologiju, pa su tu onda i misterije i slične stvari. Sve bi to bilo nemoguće pročitati a kamo li ozbiljnije pročavati.
Naravno, pročitao sam skoro sve teme, vrlo površno, koje su vezane za astrofiziku. Onda sam se morao vratiti na stare filozofe i matematičare koji su razmišljali kako da definišu život i svet koji ih okružuje, toga nema u novijoj literaturi i to me veoma čudi jer odgovor na to pitanje nije nađen. Tako da mi se čini da naučnici namerno izbegavaju da proučavaju tu temu. Ili nemaju hrabrosti ili je nešto drugo u pitanju. Svi su se uhvatili nekog veoma uskog naučnog područja u koji pokušavaju da uđu što dublje, kao da će im ta dubina sama po sebi objasniti suštinu sveta i postojanja.
Mogao bih da vam navedem jedan primer. Nisam poneo, ali zamislite da vam pokažem polovinu presečenog, vama nepoznatog, semena, da pogledate njegovu strukturu, golim okom, a možete i mikroskopom, nema velike razlike i da onda na osnovu toga zamislite kakva bi to mogla da bude biljka, sa kakvim cvetovima i kako bi oni u stvari mirisali. Jasno je da je to nemoguće, ali to ne znači da nismo u stanju da nešto predvidimo. I bez presecanja tog semena na pola, samim posmatranjem doći ćemo do nekih zaključaka i bez sečenja i mikroskopa. A takav pristup je najteži.