'Ne kadar uyudum?'Bacaklarımdaki karıncalanma hissi beni uyandırdı.
'Bacaklarım…'
Çok ağır olduğunu düşünmüyordum ama bacaklarımdaki his çok donuktu çünkü uzun süredir aynı pozisyondaydım. Bir süre sonra uyuşukluğa daha fazla dayanamadım ve imparatorun başının altına dikkatlice bir yastık koymaya karar verdim. Uyanabileceğinden korkarak hızla çarpan kalbimi sakinleştirdim ve hızla başını yastıkla desteklemeyi başardım.
Ayağa kalktım, adım attığım anda tökezledim ve tekrar halının üzerine düştüm. Bunun nedeni, karıncalanma hissinin kısa sürede yoğunlaşması ve hızla kafama kadar tırmanmasıydı. Çığlık atarken hiçbir ses çıkmamasına rağmen çığlık attım.
'Ah! Bana yardım et!'
Artan acıya bir süre daha katlandıkça bacaklarımdaki uyuşukluk hafifledi ve sonunda kan kendiliğinden akmaya başladı. Saate baktığımda imparatorun başını kucağıma koymasının üzerinden neredeyse bir saat geçmişti. Bacaklarımdaki sinirleri gevşetmek için odanın içinde dolaştım.
'Bir dahaki sefere, en başından itibaren bir şekilde kafasını bir yastıkla desteklemeye çalışacağım.'
O zaman delme acısı kaybolmuştu.
“…öh…”
İlk başta yanlış duyduğumu sandım. Ancak sadece sessizliğin olduğu yatak odasındaki tek gürültü doğrudan kulaklarıma kadar geldi.
'İmparator az önce bu sesi mi çıkardı?'
Dünyada güzel bir yüzle uyuyan imparator, kanepeye baktığında soğuk terlerden sırılsıklamdı.
'O hasta mı?'
Şaşırdım, aceleyle onu dikkatle inceledim. Ancak şimdiye kadar, başlangıçta iyi uyuyan kişinin neden birdenbire bu duruma geldiğini çözemedim.
'Ne yapmalıyım, baş hizmetçiyi mi getireyim?'
Benim kafam karıştığında ve insanları aramam gerekip gerekmediği konusunda endişelendiğimde imparator geri çekildi.
“...liana! HAYIR!"
Sanki ani bir kriz geçirmiş gibiydi, çığlık atıyor ve kollarını havaya fırlatıyordu. Aniden yüzü maviye döndü. Bu çaresiz görünümüyle, yakışıksız davranışının nedenini çok geçmeden fark ettim.
'Şu anda bir kabus mu görüyordu?'
Oyuncak bebek olmam gerektiği için onu uyandıramadım. Ancak yüzü o kadar perişan haldeydi ki onu yalnız bırakmaya cesaret edemedim.
'Ben ne yaparım? Onu uyandırmalı mıyım?'
Şunu ya da bunu yapamadım, panikledim.
"Lütfen hayır!"
Ama onu hüzünlü bir şekilde ağlarken gözlerinin etrafında yaşlar oluştuğunu gördüğüm anda aklım bomboş kaldı. Kitapta bahsi geçen acının ondan dalgalar halinde yayıldığını hissedebiliyordum.
O erkek kahramandı, bu yüzden onun aslında kitaptan biri olduğunu biliyordum. Travmatik bir deneyim yaşadığını biliyordum ama bunu ciddiye almadım çünkü aklımda bu sadece bir ortamdı. Ama şimdi, solgun yüzlü ve acı içinde mücadele eden bu adamı görünce, eğer onu hâlâ bir karakter olarak düşünebiliyorsam, o, gerçekte oynayan bir karakterdi demektir.
Bu gerçek hayattı.
Aniden, onun acısı fazlasıyla elle tutulur hale geldi. Değerli bir kişiyi kaybetmenin acısı, tamamen onun ihmalinden kaynaklanıyordu ve bu nedenle, tüm bu zihinsel işkenceler nedeniyle gün geçtikçe daha da deliriyordu. O an onun adına üzüldüm. Tek başına acı çekiyordu, bu yüzden uzattığı elini istemeden havada tuttum.
'Elleri soğuk.'
Soğuktu, vücut ısısını her zaman yüksek tutan tanıdığım imparatordan çok farklıydı. Elimin sıcaklığının ona da geçmesini umarak elimi sıktım.
'Sorun değil. Buradayım. Bebeğiniz burada.'
Uyurken bile bebeğin varlığını hissetmesini, sakinleşmesine yardımcı olmasını umuyordum. Sonra sol elimle başını okşadım; fark ettiğinden emin olmak için yavaş ve dikkatli bir şekilde.
“Liliana…”
Ne kadar oldu?
Dokunuşumu fark ettiğinden mi oldu bilmiyorum ama acı dolu mücadeleleri yavaş yavaş azaldı. İmparatorun dayanılmaz derecede çarpık yüzü yavaş yavaş rahatladı.
'Etkili miydi?'
Bu durumda imparator yavaşça gözlerini açtı.
"…DSÖ?"
Daha yeni uyanmıştı, uzun kirpikleri hafifçe titriyordu. O kırmızı çerçeveli gözleri gördüğümde kalbim küt küt atıyordu.
Onu sakinleştirmek için büyük bir risk aldım ama şimdi o uyanıp bana bu kadar kışkırtıcı bir güzellikle saldırmaya cesaret mi ediyor? Onun siniri!
'Hmmm, onu tekrar yatağına yatırayım mı?'
Sanki bana karşı işlediği günahlardan haberi yokmuş gibi, altın küreleri yeniden berraklaşıp odaklandığında bana sarıldı.
"Ah! Liliana!
'Ahh!'
Aşırı iri bir adam üzerime geldiğinde ağırlığı taşımak benim için zordu. Hiçbir direnç göstermeden geri çekildim. Neyse ki imparator başımın arkasını destekledi ve böylece yaralanmaların meydana gelmesini önleyebildim.
'Hımm... bunda ne var?'
Aynı anda çok şaşırdım ve hayrete düştüm ama imparator bana sıkıca sarıldı. Bir anda ikimiz de yerde yatıyorduk. Düştüğümde imparator da benimle birlikte kanepeden düşmüş gibiydi.
"Liliana, Liliana."
Bütün vücudu üzerimde yatıyordu ve titriyordu. Her zaman tehditkar bir auraya sahip olan imparator hiç tereddüt etmeden beni yakaladı ve salladı. Nedense kalbimin zayıfladığını hissettim.
Kitapta bunu sadece 'kabus' olarak adlandırmak, onun karmaşık ifadelerini ve düşüncelerini anlatmakta yetersiz kalıyordu. Bu basit kelime, gerçek hayatta hiç de o kadar basit değildi.
'Kabusları oldukça ciddi.'
Onu rahatlatmak için yavaşça sırtını sıvazladım. Sonra yatak odasında yalnızca sessizlik kaldı. Neyse ki titremesi kısa sürede azaldı. Ancak bir süre durduktan sonra bile imparator hâlâ ayağa kalkmadı.
Düşünceli bir ifadeyle ona baktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Literatura FemininaTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...