Adını söylediğimde tuhaf bir duygu kapladı içimi. Son on yıldır hissetmediğim bir sıcaklık ve huzur duygusuydu bu. Elimi kalbimin üzerine koydum. O kadar yüksek sesle gümbürdüyordu ki, kabul edilmek için yalvarıyordu. Sevgiyi ve nezaketi bilmeyen zalim, o gece ikisini de göstermişti. İmparator Ridrian Ferid Lebrooks.
Neden bana iyi davranıyorsun? Merak ettim. Beni sadece oyuncak bebek olarak mı seviyordu, yoksa beni bir insan olarak mı ilginç buluyordu? Son zamanlarda bana karşı daha iyi davrandığını biliyordum ama geçmişimi araştırıp aileme geri döneceğini düşünmemiştim.
Ayrıca ailemin başına gelenlerin, yapmadıkları bir şeyin suçlanması yüzünden olduğunu da biliyordum ama detayları bilmiyordum. Her şey gerçekleştiğinde hatırlayamayacak kadar küçüktüm. Hiç siyaset eğitimi almamış dokuz yaşındaki bir kız çocuğunun ailesine yardım etmesi mümkün olmazdı.
Dünya acımasız hale gelmişti. Yolsuzluk ve ahlaksızlık, karanlık ve trajedi. Hepsi vardı ve yavaş yavaş İmparatorluğun ahlakını çiğnediler. Benim gibi umutsuzluğa kapılan o kadar çok insan vardı ki, bırakın düzeltmeyi, nedenlerini bile dile getirebilecek durumda değillerdi.
Borcum artmıştı. Hayatımı ona daha önce pek çok kez borçluydum ve bu da listeye yeni eklendi. Yine de ona borcumu ödeyebilmemin tek yolu, geceleri onu rahatlatmak ve çok ihtiyaç duyduğu uykuyu almasına izin vermekti.
Son zamanlarda söylediği korkutucu şeylerin sayısını azaltmıştı ama yine de hissettiklerini paylaşıyordu ve bu beni nedense güldürmüştü. Bir zamanlar aç bir siyah leopar kadar gaddar olan bir adam artık ayaklarımın dibinde yatan büyük bir köpeğe dönüşmüş gibi hissettim. Hala sinirlenirse ısırılacağımdan korkuyordum ama orijinal hikayedeki ana karakterle karşılaştırıldığında tamamen değişmişti.
"Iona?" Kapı açıldı ve imparator girişte durdu. "Esinti sağlığınız için iyi olmayabilir. Nasıl hissediyorsun?" Nedense kapı eşiğinden soruyordu. Genelde yanıma gelir ve bana sarılırdı ama nedense bu gece yanıma gelmiyordu.
"Majesteleri." Güneş battıkça oda kararmaya başlamıştı ve büyüyen gölgelerde onu daha iyi görebilmek için ona yaklaştım. Gözleri sanki dinlenmemiş gibi yorgun görünüyordu.
"Şimdilik iyiyim. Seni endişelendirdiğim için üzgünüm."
"Bu iyi." Ridrian beni dış odadaki kanepeye götürdü ve oturmamı istedi. Durumumdan hala emin olamayarak bana baktığında konuşmak için ağzını açtı ama hemen tekrar kapattı. Garip davranışını açıklayacak bir şey olup olmadığını merak ettim.
Bunun yerine, "Daha iyi olmana sevindim" dedi. "Bir şeye ihtiyacın olursa bana söylemeyi unutma. Dün söylediğin gibi adımı söyle."
Ne demek istediğini merak ederek başımı şaşkınlıkla kaldırdığımda o yere bakıyordu, kulakları kırmızıya dönmüştü. Açıklamasını isteyecektim ama devam etti.
"Balo salonunda beni bu kadar yüksek sesle çağırdığında şok oldum. Umarım bundan sonra bana böyle hitap edersin."
İmparatorun adını mı aradım? Ne zaman? Hatırlamaya çalışarak olayı tekrar yaşadım. Hem Piett hem de Lord Russen beni tehdit etti. Hedin boğazıma doğru hamle yaptı ve... işte o zamandı!
Hedin'in beni alıp o umutsuzluk dünyasına geri sokmasından korktum ve aklımda imparatora seslendim. Bana yardım edebileceğini düşündüğüm tek kişi oydu.
Sanki bütün kanım bir anda yüzüme hücum ediyordu. Utancımı iki elimle kapattım ve başımı eğdim. Onu reddettikten sonra ona ulaştığımı düşünmek için mi? O anda saklanmaktan başka bir şey istemiyordum ama saraydaki gözlerden kaçmam imkansızdı. Karşımdaki adama bakamıyordum.
"Neden bu kadar utanıyorsun? Ravis'i sorunsuz bir şekilde aradınız," diye belirtti imparator.
Çünkü sen ve Ravis aynı değilsiniz! Düşündüm. İmparatora ismiyle hitap etmememin nedeni basitti. Ona bu kadar aşina olmak beni zor durumda bırakırdı. Onunla ilk tanıştığımda beni öldürmesinden korkmuştum. Sonra onunla aynı yatakta yattıktan sonra doğru ruh halini korumak zorlaştı. Eninde sonunda ona veda etmek zorunda kalacağımı düşünerek bir duvar ördüm. Ama artık gereksizmiş gibi geliyor. İlişkimizin eskisinden biraz daha rahat hale geldiği doğru. Bunu düşündükçe omuzlarım gevşemeye başladı. Ona adıyla hitap etmemi istedi ama görgü kuralları buna izin vermedi.
İmparator üzgün bir şekilde, "Eğer istemiyorsan, ben de seni zorlamak istemiyorum," dedi.
Ona bu kadar resmi olmayan bir şekilde hitap edemememin tüm nedenlerini zaten araştırdım, diye düşündüm. Ama onun altın rengi gözlerine baktığımda zayıfladım. Acaba o gözlerin gördüğü acıdan mı imparator için her şeyi yapmak istiyordum, yoksa sadece ona acıyıp onun isteklerini yerine getirmekten başka seçeneğim mi yoktu. Ama ona gerçekten Rian diyebilir miyim? Bu tirana yalnızca Riliana ve Eris'in taktığı takma ad mı? Şu anki Eris'in ona bile hitap edemediği takma isim mi? Korkudan yüksek sesle yutkundum.
"Ri..." İsminin ilk kısmını söylemeye başladığımda yüzü bana döndü. Gözleri mücevher gibi parlıyordu. "...drian Ferid Lebrooks. Efendim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...