Adam beni tutmak için kullandığı elini hızla çekti. Geri çekilip hayal kırıklığıyla kekeledi. Hayır, sadece yardım etmeye çalışıyordum. Bayılmak üzereydi, ben de onu yakalamaya çalıştım…”
"O benim ortağım, ondan uzak dur." Ben öksürmeye devam ederken imparator sırtımı okşamaya başladı. "İyi misin? Kendini iyi hissetmiyor musun?"
Benimle konuştuğunda sesi daha rahatlatıcıydı. İçimin ısınmasını sağladı. Beni kendisiyle dans etmeye zorlayan adamın saldırgan dokunuşunun aksine imparatorun dokunuşu rahatlatıcıydı.
Artık ölesiye korkmuş görünen saldırgan adam yavaşça imparatorun arkasına adım attı. Etrafına baktı, dudakları öfkeyle gergindi. İmparator ayağa kalkıp ona döndüğünde korkudan titredi ve odadan kaçtı. Hiç kimse Ridrian'ın öfkeli bakışlarıyla yüzleşemezdi.
Birkaç derin nefes aldıktan sonra sakinleşebildim. İmparator yanımda duruyordu; yüzü ifadesiz kalmasına rağmen gözlerinde endişe vardı.
"Ben iyiyim." O adamın yaptıklarından ne kadar nefret etsem de, yaptıklarından dolayı öldürülmesini istemiyordum.
“Eğleniyor gibi görünüyordun, bu yüzden bir süreliğine ayrılmanın sorun olmayacağını düşündüm. Sanırım artık senin yanından ayrılamayacağım. Görünüşe göre ben ortalıkta olmadığım her an canın yanıyor." İmparator bu gerçeğe üzülmüş görünüyordu ve haksız da değildi.
Bu durumların çoğu imparator yüzünden ortaya çıktı ama imparatorun kasıtlı olarak sebep olduğu bir durum değildi. Daha çok yanlış zamanda yanlış yerde olma durumuydu. Ancak değerlendirmesine katılamayacaktım çünkü bu beni kendi odalarımda tutsak edeceği anlamına geliyordu. Odalarımda sıkışıp kalmaktansa, özgürlükle birlikte biraz risk altında olmayı tercih ederim.
Tam ona dileklerimi iletmek üzereydim ki balo salonunun diğer tarafından beni gözlemleyen birini fark ettim. Aşırı güzelliğe sahip bir kadındı. Kumral saçlarını vurgulayan ateşli kırmızı bir elbise giymişti. Parıldayan, altın renkli bir maske yüzünü kapladı. Durduğumuz yere yaklaştı ve ben onun imparatorla dans talebinde bulunacağını tahmin ettim. Ancak yaklaştıkça bakışlarının bana odaklandığını görebiliyordum. Neden herkes bu gece benimle buluşmak istedi?
Kadın önümüzde durdu ve elini onun beline koyarak şöyle dedi: "Böyle bir yerde buluşacağımızı bilmiyordum, Iona."
Bir an kulaklarımdan şüphe ettim. Aceleyle maskeme dokundum ama maske hâlâ yerli yerindeydi, yüzümü kapatıyordu. Ancak kadın beni açıkça tanıdı ve kocaman bir gülümsemeyle ellerimi tuttu.
"Görüşmeyeli nasılsın?" diye sordu heyecanla. "Seni özledim Iona."
Bu kadın kimdi? Maskeliyken bile beni nasıl tanıyabilirdi ki? Belki beni tanıyan soylulardan birinin akrabasıydı. Belki Russen'ı sayın? Ama o ailede tanıdığım genç bir kadın yoktu. Ne yapacağımı şaşırmıştım; belli ki beni tanıyordu.
Sonra aklıma şu geldi: "Olmaz. Sen Eris misin?”
Kadın onaylamak için genişçe gülümsedi. Ellerimi daha sıkı sıkarken yeşil gözleri maskesinin derinliklerinden mutlu bir şekilde parlıyordu.
"Beni hatırladığın için çok mutluyum" dedi Eris.
O kadar şaşırmıştım ki neredeyse bayılacaktım. Eris, orijinal romanın kadın kahramanıydı. Ama beni nereden tanıyordu? Geçmişte benimle tanışmış mıydı ve ben bir şekilde hatırlamıyorum? Kafam patlamak üzereymiş gibi hissediyordum. Lucretia'nın fethi henüz başlamadığından Eris beni henüz tanıyamazdı. Hatta Eris'in imparatorun saatini eline aldığı ilk tanışması bile henüz gerçekleşmemişti. Orijinal romanda bir değişiklik olmuş muydu? İmparatorun tutumu değiştiği için miydi? Burada ne oluyordu?
İmparator kafa karışıklığımı hissetti ve içgüdüsel olarak korunmak için önümde durdu. "Sen kimsin? Iona ile ilişkiniz nedir?” O sordu.
Başka bir şeyin farkına varınca bedenim gerildi. Erkek kahraman Ridrian ile kadın kahraman Eris'in buluşması gerekiyordu. Buradakinden farklı bir yer ve zaman olması gerekiyordu ama ikisinin kesinlikle buluşması gerekiyordu. Bu gerçek açıktı.
Ancak önümdeki bu senaryo bana çok kötü geldi. Atmosfer uygun değildi. Hikâyenin iki ana karakteri karşılaştığında fazladan olan bebeğin çıkarılması gerekmez mi? Geri çekildiğimde düşündüm.
İmparator ve Eris yüzümdeki endişeyi gördüler ve anında ellerimden birini tuttular.
"Iona?" diye sordu Eris endişeyle.
"Bir sorun mu var?" diye sordu imparator da endişesini belli ederek.
"Bırak şu eli. Iona senden pek memnun görünmüyor,” diye tehdit etti imparator.
"Majesteleri, belki de onun elini bırakmalısınız. Görünüşe göre Iona rahatsız." Eris cesurca belirtti.
Eris'in imparatoru maskesinin altından tanıyabilmesine şaşırdım. Sonra onun altın rengi gözleri aklıma geldi. Kimsenin onları fark etmemesi zordu. Muhtemelen beni tehdit eden adamın da kaçmasının nedeni buydu.
İmparator, Eris'in yorumu karşısında şaşırmış görünüyordu. Bana doğru baktı ve varlığının beni gerçekten rahatsız edip etmediğini sorduğunu görebiliyordum. Yavaşça elimi bıraktı ve Eris beni kendisine doğru çekti.
“Tapınakta adımı kullananın sen olduğuna eminim. Haddini biraz aşmadın mı?” Eris sessizce kulağıma sordu.
Theres Merkez Tapınağı'ndaki olay nedeniyle beni böyle tanıyordu. Sınır bölgesinde çok uzakta olması gereken Eris'e yaşananların haberinin ulaştığına inanamıyorum. Bir soyluyu taklit etmenin tehlikeli olduğunu biliyordum ve bunu bir daha asla yapmaya niyetim yoktu. Kore'de unvanın çalınması da ciddi bir suç olarak görülüyordu.
Eris'in kulağıma fısıldadığını görünce imparatorun tavrı hüsrana uğradı ve öfkelendi. Eris'e homurdandı, "Sanırım bunun bir maskeli balo olduğunu ve kimliklerin gizli tutulması gerektiğini unutuyorsun."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Romanzi rosa / ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...