Iona'nın kaleden ayrıldığı öğleden sonra beklenmedik bir misafir sarayı ziyaret etti. Ridrian, Iona'nın yokluğundan pek memnun olmadığı için ofis gergindi. Üstüne üstlük, Ridrian'ın hoşlanmadığı sinir bozucu kadın randevusuz ortaya çıktı. Ridrian umutsuzca ondan kurtulmak için bir neden bulmaya çalışıyordu.
"Benimle buluştuğun için teşekkür ederim." Oldukça kibar ve resmiydi. Ridrian, işinin ne olduğunu tahmin etmeye çalışarak Eris'e baktı. Kesinlikle sorun çıkarmak için burada görünmüyordu.
"Geçen seferki gibi kaba davranmayacak mısın?" Ridrian sordu.
"O zaman Iona'yı gördüğüme sevindim, bu yüzden kaba davrandıysam özür dilerim." Ridrian'a göre bu tamamen farklı bir insan gibi görünüyordu.
Eris, Deron bölgesinin av kıyafetlerinden oluşan geleneksel kıyafetini giyiyordu. Sonunda sınırın koruyucusu gibi görünüyordu. Ridrian kızıl saçlı kadının varlığından rahatsızdı. Iona'nın tanıdığı gibi görünüyordu ama içinde tuhaf bir his vardı.
Ridrian, "Iona sarayı terk etti," diye bilgilendirdi.
"Biliyorum. Ama çok yakın bir yere taşındığını duydum.”
“Bilgileriniz hızlı ve doğru. Bir anda bu ilgi neden? Daha önce onunla hiç uğraşmamıştın." Ridrian'ın gözleri kısıldı.
Maskeli balodan beri merak ettiği sorulardan biriydi bu. Eris'in yüzü soğuk ve sertleşti.
“Dürüst olmak gerekirse saraya girmeden önce neler yaşadığına dair hiçbir fikrim yoktu. Bilseydim Russen ailesinin adını kendim yok ederdim. Bunu Iona'ya yapmaya nasıl cüret ederler? Eris'in gözleri öfkeyle doluydu. Ridrian nefretin gerçek olduğunu hissedebiliyordu, bu yüzden onu daha fazla sürdürmemeyi seçti. Üstelik bu kadına başka soruları da vardı.
"Iona'yı nereden tanıyorsun?" O sordu.
Eris gülümseyerek, "Bir sürü sorunuz var," dedi.
"Cevap ver," diye talep etti Ridrian.
"Bunu ondan duymanızı öneririm." Eris'in bu soruya cevap vermeyeceği açıktı.
Yüzü Ridrian'a Lilianna'yı hatırlattı. Eğer Raven burada olsaydı muhtemelen onu bir sonraki oyuncak bebek olarak seçmeyi önerirdi. Düşünceler onu birdenbire rahatsız etmeye başlamıştı. "Burada ne yapıyorsun?"
"Beni Iona'nın koruması olarak atamanı istiyorum."
"Sen? Uçbeyi buna izin verdi mi?”
"Zaten babamın iznini aldım," diye güvence verdi Eris.
Ridrian, katı biri olarak bilinen Kont Deron'un kızının başkentte kalmasına izin vermesine şaşırmıştı. Kont Deron sadece ailesini ve bölgesini düşündüğü için Ridrian onun öfkelenmesini beklerdi. Elbette Kont Deron buna izin verdiği için Ridrian'ın onu bu kadar kolay bir şekilde Iona'nın koruması yapmaya niyeti yoktu. Iona, Eris'i görünce tedirgin görünüyordu. Bir nedenden dolayı Iona için özel mi? Ridrian merak etti. İçgüdülerim buna izin vermek istemiyor.
Duyduklarına göre; Leydi Deron'un kılıç ustalığı neredeyse herhangi bir saray şövalyesi kadar iyiydi. Bu iyi bir beceri olsa da, Iona'yı koruma konusunda ona güvenmek yeterli değildi. Koruma seçimi bir beceri meselesi olmayacaktı.
“Zaten kişisel korumalarımdan ikisini gönderdim. Artık ihtiyacı yok," dedi Ridrian.
Eris hemen itiraz etti. “Iona iblisler tarafından tehdit ediliyor. Çok çeşitli şeytanlarla karşılaştım. Büyülü varlıklarla savaşmak konusunda eğitim aldım. Standart bir saray muhafızından daha faydalı olacağım.”
“İblisler tarafından tehdit edildiğini nereden duydun?” İmparatorun gözleri bir anlığına öfkeyle parladı. Eris bir hata yaptığını düşündü ve hemen geri adım atmaya çalıştı.
"Bu önemli değil. Burada önemli olan Iona'nın güvenliği."
"Konuyu değiştirmeyin." Büyü gücüne sahip biri saraya saldırmıştı. Her kim olursa olsun bu, sarayın savunmasında açık bir zayıflık olduğunu gösteriyordu. Muhafız kışlasının tamamını azarlamıştı. Ancak iblislerle ilgili olduğu doğru olsaydı, o zaman basit eğitim çalışmaları yeterli olmazdı.
Eris teslim olduğunu göstermek için ellerini kaldırdı. “Maskeli balo sırasında genç Kont Russen'ın inanılmaz gücünü hissettim. Özür dilerim, eski genç Kont.”
Ne Iona ne de Ravis ona bundan bahsetmedi. Ya bunu hissetmemişlerdi ya da endişelenmesin diye bilerek söylememişlerdi. Ridrian kaşlarını çattı. Ben de hissetmedim, diye düşündü. Bu hiç de iyi değil.
Saraydan ayrıldığı için Iona'nın hayatı daha da tehlikedeydi. Sarayda meydana gelen saldırılardan dolayı koruma olarak muhafızları ona vermişti. Artık bunun yeterli olacağını düşünmüyordu. Ravis, Tarikat'tan bir haçlı talep edeceğini söylemişti ama bu yine de yeterli olacak mıydı?
Kıskanç tarafı yavaş yavaş etrafının erkekler tarafından kuşatıldığını fark etti. Belki Eris, Iona'ya kişisel olarak daha yakın olabileceği için onu koruyacak bir dişinin olması mantıklı olabilir. Ridrian Eris'e baktı. Iona'yı gerçekten seviyormuş gibi görünüyordu.
"Pekala," diye pes etti. "Seni geçici saray muhafızı olarak işe alacağım ve seni Iona'yı korumakla görevlendireceğim. Lütfen babana haber ver."
"Teşekkür ederim Majesteleri," dedi Eris, yüzü kocaman bir sırıtmaya dönüştü.
“Iona'yı neden bu kadar seviyorsun? İnsanlar sizi tanımasaydı, uzun süredir kayıp olan kardeşler olduğunuzu düşünürlerdi.”
Eris odadan çıkmak üzereyken arkasını döndü. Parlak bir şekilde gülümsedi.
"Özel bir nedeni yok. Onun sayesinde bana özgür olma şansı verildi,” dedi Eris, sonra dönüp ofisten çıktı.
Memleketinden ayrıldığı için bu kadar mutlu mu? Ridrian onun gidişini izlerken merak etti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Literatura FemininaTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...