Mümkün olduğu kadar çabuk koşarak uzaklaşan Kont'a gitmesini işaret etti. Şansölye ve Raven, adamın ayrılmasının ardından içeri girdiler. Ridrian iki adama isyanın arkasında yatan nedenlerin bir listesini yapmaya başlamalarını emretti. Şansölye soyluların girmesi için kapıları açarken Raven daha önce kaydettiği bazı olası açıklamaları aktardı.
Ridrian, Lucretian Fetih Savaşı bahanesini kullanarak soyluları çağırmıştı. Savaşlar için destek isteme kisvesi altında soyluları olası suçlular açısından incelemek istedi. Sonraki birkaç saat içinde mahkemenin en güçlü dört üyesiyle konuştu ama hiçbirinin ona ihanet etmek için bir nedeni yoktu. Bunun düşüncesiyle hepsinin rengi soldu.
Ridrian başını ovuşturdu. Soyluların en güçlüsü Vibrio'ydu ama onun şöhret ya da güç arzusu yoktu. Onurlu bir aileden gelen inatçı bir adamdı ve sadakat duygusu yüksekti. Eğer soyluların güvenini kaybetme ihtimali olmasaydı Raven, Marquis Vibrio'yu listeden tamamen çıkarırdı.
Ambrio'dan da haber gelmemişti. Gizli casus ağları da kendi araştırmalarını yapıyordu ancak bir gün sonra kayda değer bir sonuç elde edemediler. Zehir hariç. Suikastçının zehirli oku attığı sırada saklandığı ağacın dalları ölüyordu. Zehir son derece zehirli olmalı. Bunun dışında başka bir bilgi yoktu. Suikastçılar amaçlarına veya kimin için çalıştıklarına dair hiçbir iz bırakmamıştı.
Onun diyarında aynı tür zehiri kullanan bir grup insan vardı. Tehlikeli insanlardı. Belki... diye düşündü imparator bir teori geliştirirken. Buradan çıkmalıyım.
"Sıradaki kim?" imparator istedi.
“Marquis Dalen, ama hâlâ yolda. Buraya gelmesinin bir veya iki saat süreceğini düşünüyorum. Biz beklerken aşçılardan yemek hazırlamalarını isteyeyim mi?” Raven sordu.
Ridrian akşam yemeği vaktinin geldiğinin farkına varmamıştı. Yüzünde küçük bir gülümseme belirdi. "Onu yatak odasına getirin" diye rica etti. Eşyalarını bebeğinin yanında bırakmasından hoşlanmadı ve onu akşam yemeğinde rahatlatabileceğini düşündü. Geçen sefer neredeyse hiç yemek yememişti. Bu sefer ona üç sandviç yedirecekti.
Ayrılmadan önce Raven'a talimatlar verdi. "Ravis'e söyleyecek bir şeyim var. İletişim kurabileceğimiz bir zaman ayarlayın. Ona yemeğimi yedikten sonra onunla buluşacağımı söyle.
"Evet efendim." Raven yanıtladı.
***
İmparator yatak odasına giderken olduğu yerde durdu ve başını hafifçe çevirdi. Odasına giden koridor tuhaf bir şekilde sessizdi.
'Beş… Hayır, altı kişi.'
Bebek odada olmalı. Ya orada hiçbir şey yapmadan bekliyor ya da ona yemek getiren hizmetçiyle birlikte. Ama bir şeyler ters görünüyordu; imparatorun parmağını bile koyamadığı ama yine de hissettiği bir şey. Dünkü şaşırtıcı saldırı onu yüksek alarma geçirdi ve bunu aklında tutarak sert adımlarla hızla yatak odasına doğru ilerledi. Neler oluyor?
Onun ortaya çıkışının ani oluşu kapının yanında nöbet tutan şövalyeleri ürküttü. "E-Majesteleri!" Birbiri ardına kaval çaldılar ama imparator onlara aldırış etmedi ve kapıyı çekip açtı. Odanın içindeki hizmetçiler sarsıldılar, başları öne eğik bir halde aceleyle yan odadan dışarı fırladılar.
"Büyük Ivant İmparatorluğu'nun İlk Umut Işını'na selamlar." Hep bir ağızdan fısıldaştılar. İmparator hiçbir şey duymamış gibi devam etti. "Bu kadar yaygara da ne?"
Kapının yanında duran şövalyeler dahil yedi kişiden hiçbiri sorusuna cevap vermedi.
"O nerede? Oyuncak bebek?" Keskin bir şekilde sordu, gözleri gözle görülür şekilde titreyen hizmetçileri tarıyordu. İfadelerindeki korkuya bakılırsa İmparator, bebeğin yan odadaki küçük yatağın üzerinde olması gerektiğini tahmin etti. Daha sonra sarayda yaşadığından beri ayağını basmadığı odaya doğru ilerledi. Bebek yatakta yatıyordu, başına bir bandaj sarılıydı ve kumaştan kan sızıyordu ve beyaz bornozunun yakası da aynı şekilde kan lekeliydi.
Güneş ışığının zar zor süzüldüğü odada, bebeğin gözleri sanki derin uykudaymış gibi kapalıydı ve çoktan ölmüş gibi görünüyordu.
Ne oluyor be? Ridrian'ın gözleri büyüdü ve ne olduğunu anlamadan görüşü bulanıklaştı ve zifiri karanlığa dönüştü. Vücudunu sarsıcı bir his kapladı ve bunca yıldır alışık olduğu tanıdık titremeyi tanıyabildi. Travması bir kez daha panik atak şeklinde ortaya çıkıyor ve bu onun çevresine karşı algısını kaybetmesine neden oluyor.
Tüm vücudu sanki çok daha ağırmış gibi hissediyordu, zihni karmakarışıktı ve sessiz bir fısıltı tekrar tekrar kulaklarına saplanıyordu.
"Beni öldür. Öldür beni, Ridrian." Liliana'nın sesi defalarca yalvarıyordu. Sesleri susturmak için kulaklarını kapattı ama kelimeler daha da yükseldi ve feryat dolu bir çığlığa dönüştü. “ Öldür beni! Lütfen beni öldür!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...