Bölüm 149

170 9 0
                                    

Onları izlerken kendimi biraz tuhaf hissettim. Tek istediğim kıyafet aldıktan sonra geri dönmekti. Ben izlerken Eris parmaklarıyla saymaya başladı, dudakları geniş bir sırıtışla aralanmıştı.

“Madem dışarıdayız,” dedi, “öğle yemeğini dışarıda yiyelim, belki tatlıcıya uğrarız. Etherium'da denemek için can attığım bir yer var."

"Hayır Eris. Bu öğleden sonra evde yapacak bir işim var."

Elimi kaldırdım ama Lina yakaladı.

"Özlem yok!" dedi. "Uşağa söyledim zaten."

"Ne? Roban'a öğle yemeğinden önce döneceğimi söyledim."

"Eh, ona Leydi Deron'la birlikte şehir merkezine gideceğimizi söylediğimde uşak mutlu görünüyordu. Evde öğle yemeği yenmeyecek."

Kelimeleri kaybetmiştim. Bu sabit bir oyun muydu? Yoksa Lana'nın birkaç gün içinde kahyanın iyi tarafına geçmeyi başarmasından mı etkilenmeliydim?

Eris, "Hizmetçilerin şefine de söyledim," diye ekledi. “Ve bana iyi bir yer gösterdi. Iona, pek fazla güzel şapkan yok, değil mi? Görünüşe göre Atran Terzi şapkaları harika.”

“Ah, kıyafetleri o kadar iyi bilmiyorum…”

“O zaman hepsini seçeceğim ve sen de deneyebilirsin! Senin için kıyafet seçebilirim!

“Lütfen, beni bağışla.” Sahte bir ölümle gözlerimi devirdim ve Eris sırıttı.

"Aman Tanrım," dedi. “Ben bir korumayım. Güvenliğiniz benim en büyük önceliğimdir.”

Bana göz kırptı.

"Senin neşeli ifaden aksini gösteriyor," diye belirttim.

Bu orijinal kitabın ana kadın başrolünün ne düşündüğünü anlayamadım. Biz konuşurken Sed Tailor'a varmıştık. İçerisi de muhteşem görünen, dört katlı, gösterişli bir binaydı. İç mekan düzenliydi ve sergilenen mankenler ve diğer nesneler göze çarpıyordu. Bazı elbiseler gözüme çarptı. Zarif ve şıklardı ve kıyafetlerle aram pek iyi olmasa da bunu görebiliyordum.

"Hâlâ iyi bir yer," diye yorumda bulundu Eris.

Bir çalışan yanımıza gelinceye kadar girişte durduk.

Hoş geldin, diye cıvıldadı. "Nasıl yardımcı olabilirim?"

Lina öne çıkarak, Merhaba, dedi. “Hanımefendimiz birkaç kıyafet arıyor. Ancak fazla zamanımız yok. Hazır olanlardan bazılarını deneyebilir miyiz?”

Sanki bu duruma alışmış gibiydi. Biraz sert görünen çalışan, "Bayan" kelimesi üzerine bana ve Eris'e baktı ve sahibini aramak için döndü.

"Lina!" Keskin bir şekilde tısladım.

Sadece sırıttı ve bana göz kırptı. Eris ona başparmağını havaya kaldırdı.

Kimseye güvenemiyorum.

Neredeyse içten içe ağlıyordum. Mağazanın bir yerinde küçük bir kargaşa vardı ve ellili yaşlarının ortasındaki zayıf bir kadın aceleyle bizi karşılamaya geldi.

"Burada yüksek bir kişinin olduğunu duydum" dedi. “Ben sahibi Sed'im. Dükkânımı ziyaret etmeniz benim için bir onurdur.”

Kim olduğuna dair tüm şüpheleri ortadan kaldıran, düzenli ama şık bir kıyafet giymişti. Buradaki her şeyi onun tasarladığına bahse girerim.

Sed'in yüzü gülüyordu. "İçeri gelin."

Bizi içerideki odaya götürdü ve bir el arabasını bizim yönümüze doğru sürdü. Üzerinde en az yüz tane kıyafet asılıydı.

"Taç giyme törenin için olduğuna göre," dedi, "bunu hem zarif hem de mümkün olduğu kadar ciddi bir hale getirmek iyi olur diye düşünüyorum. Buna ne dersin?"

Bana uzattığı fildişi rengi bornoz temel düzeyde gösterişliydi; sakin ve şık olması nedeniyle baloda giyeceğinizden farklıydı. Saçıma çok yakışmış gibi görünüyordu ki bu benim için sorun değildi ama Lina'nın başka fikirleri vardı.

"Biraz daha koyu bir şeyin var mı?" diye sordu. “Hanımefendimiz oldukça onurludur. Daha şık ve zarif bir tasarımın ona yakışacağını düşünüyorum.”

“Lina mı?” Onu durdurmak istedim ama başka biri onu kışkırtıyordu.

“Doğru,” diye araya girdi Eris. “Lacivert bir şeyin var mı? Kısa süre önce kaliteli becerileri ithal ettiğimizi duydum; buna ne dersiniz? Ah, bize en pahalı olanı getir yeter…”

Eris her türlü cübbenin getirilmesini talep ediyordu. O ve Lina o kadar heyecanlanmışlardı ki birkaç adım geri gittiğimi zar zor fark ettiler. Terzinin heyecanlı çalışanları işleri hiç kolaylaştırmadı.

Hey çocuklar , diye düşündüm. Onu giyen benim.

Birçok kıyafet arabaya girip çıkıyordu. Aniden üzerime süslü renkli bir elbise itildi.

“Iona, neden önce bunu denemiyorsun? Rengin sana çok yakışacağını düşünmüyor musun?”

“Hanımefendi, sıradaki bu! Malzeme harika değil mi?”

Eris ve Lina sanki çoktan seçmişler gibi bana birer elbise verdiler. Her iki elbise de güzeldi, itiraf etmeliyim. Giydiğim kıyafetler arkalarında yığılmasaydı biraz daha gülümseyebilirdim.

“Ben… teker teker giyeceğim.”

Beni seven insanlara karşı zayıftım. Sonunda kıyafetleri sessizce onlardan aldım.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin