Sanki kısa bir süreliğine zaman durmuş gibi. Tek düşünebildiğim, kalbimin çılgınca göğsüme çarpmasıyla bu kez gerçekten işimin bittiğiydi. Ancak ben tepki veremeden imparator beni yavaşça kolumdan çekti ve yatağa doğru çekti. Kolu yarım bir kucaklamayla belime dolandı ve bu pozisyon onun yüzüne yakından bakmamı sağladı. Gözlerim yüzünün etrafında dolaştı, teninin eskisinden çok daha iyi göründüğünü fark ettim. Bana o kadar dikkatli bakıyordu ki altın gözlerinde kendimin yansımasını görebiliyordum.
"Bileziği takmana gerek yok."
Bileziği elimden yavaşça çıkarmadan önce parmak uçlarıyla avucumu hafifçe kaşıdı. Tenimi sıyıran dokunuşu yüzünden dikkatim o kadar dağılmıştı ki bunun onun planı olduğunu, yoksa konu ona gelince gerçekten hassas olabileceğimi fark etmedim. Gözlerim bileziği takip etti ve şöyle dedi:
"Buna ihtiyacın yok."
"B-Ama...!"
Neredeyse ona bilekliği takmazsam beni öldürüp öldürmeyeceğini soracaktım ama son anda kendimi durdurmayı başardım. Bileziği yatağın altına sakladı ve tekrar kollarını bana doladı, her zaman yaptığı gibi başını boynuma gömdü ama bu sefer daha sıkı yapıştı. Saatlerdir uyumuş olmasına rağmen alnı ateşin kalıcı etkileri nedeniyle hâlâ sıcaktı.
"Ne söylemek istiyorsan onu söyle. Sesini duymak istiyorum." Derin ve boğuk bir sesle söyledi.
Buna nasıl cevap vereceğimi bilmiyordum. Son zamanlarda biraz tuhaf davranıyor gibi görünüyordu ve devam eden ateşin bununla bir ilgisi olabileceğini yalnızca tahmin edebiliyordum.
Ama yine de... Neden bana bir şeyler anlatmaya çalıştığını hissediyorum?
Gerçekten bu kadar kolay olduğunu mu düşünüyordu? Bana yaptığı her şey hakkında çekinmeden ona bağırabilseydim, kesinlikle yapardım. Bunu yapmak beni sadece garanti olan tek şeyin ölümüm olduğu zor bir duruma sokacaktır. Peki kimin sözlerini duymak istiyor? Bebeğin mi yoksa benim mi? Ancak orijinal hikayede olduğu gibi imparatorun bileziği kaldırması, başlangıçtaki planlarını takip etmediğinin bir işaretiydi.
Bunu doğru mu algılıyorum?
"Törenden sonra yere yığıldığını duydum. Hala ateşin var, o yüzden biraz daha uyumalısın."
Bu sözler Iona olarak benden geldi. Yatağın kenarına düşen havluyu almak için dikkatlice kollarından kalktım. Onu tekrar alnına koymak için yıkamayı planlıyordum ama o hâlâ elime yapışmış olduğundan ulaşamadım.
"Hey... Havluyu almam lazım."
Hiçbir şey söylemeden sadece bana baktı. Bileğime dokunan el sıcaktı ve ondan yayılan sıcaklık bana imparatorun yüzümün hemen kızarmadan birkaç dakika önce yaptığını hatırlattı. İmparatorun bakışları kenetlenmiş ellerimizdeydi, sanki söylemek istediği bir şey varmış gibi ağzı aralanıp kapanıyordu.
"... Gitme."
"Kendini daha iyi hissetmen için sana yeni bir havlu getireceğim." Yeni bir havlu alıp alnına koymayı ve çok ihtiyaç duyduğu nefesi almak için bir süre yan odada kalmayı planlıyordum. Bugün benim için o kadar fazlaydı ki, doğru dürüst düşünemiyordum.
Ve bu kalbim için iyi değil.
Şu anda ateşler içinde olan imparator pek çok açıdan tehlikeli olabilirdi. Doğrudan gözlerinin içine bakmak, yapmakta zorlandığım bir şeydi, özellikle de bugün, ateşinin çok yüksek olduğu ve artık ne dediğini bilmediği bir zamanda. Benimle konuşma şekli her zamanki gibi değildi ve bu endişe verici bir görüntüydü.
Kasenin olduğu yere gitmek için elini kurnazca kaldırmaya çalıştım ama imparatorun tutuşu elimin üzerinde sıkı kalmayı sürdürdü. "Majesteleri, elim..."
"Gitme Iona. Yalnız uyuyamıyorum."
Başını kaldırıp bana baktığında, gözlerinin yaşlarla dolduğunu, tuttuğum havluyu düşürmeme sebep olduğunu gördüm.
Beni yatağa geri çekti ve sıkıca sarıldı. Bu noktada onu ne kadar ikna etmeye çalışırsam çalışayım beni bırakmayacağını biliyordum. Bir süre daha öyle kaldık, o da beni belimden kucaklarken ben ellerimi yavaşça sırtında yukarı aşağı gezdirdim. Alnı boynuma gömülmüştü ve teninden yayılan sıcaklığı hissettim. Eğer gerçekten ateşinin nedeni kutsal suyu yutmaksa bu çok kötü.
Ateşine başka ne sebep olabilir?
Umarım durum böyle değildir. Onu sakinleştirmek için parmaklarımı usulca saçlarının arasından geçirdim ve tam elimi bırakmak üzereydim ki imparator ağlamaklı bir sesle şöyle dedi:
"Üzgünüm."
Neden benden özür diliyordu? Sonuçta ben sadece bir köleyim, oyuncak bebek olarak satın alınan bir köleyim.
Derin bir nefes aldım, kesinlikle soğuk olarak algılanacak sözlerini duyduğuma dair hiçbir işaret vermedim. Dürüst olmak gerekirse bana oyuncak bebek gibi davranmak yerine Iona gibi davranmaya çalıştığını biliyordum ve şu anda gerçek benden özür diliyordu. Bana sarılan kolları sanki beni kendine yakın tutmak için çabalıyormuş gibi hafifçe titriyordu.
"Seni odada görmemeye dayanamadım. Seni tekrar kaybettiğimi, ulaşamayacağım bir yerde kaybolduğunu sandım."
Liliana'nın ortadan kaybolduğu günden, birlikte piknik yapmaları gereken ama kabusa dönüşen o güzel günden bahsediyordu.
Başını kaldırıp doğrudan yüzüme baktı. Gözlerinin kenarları gözyaşlarıyla ıslanmıştı, görüntüsü göğsümü acıtıyordu.
"Üzgünüm. Kızgın olduğum için üzgünüm. Her şey benim hatam."
İfadesi o kadar üzüntü ve umutsuzlukla doluydu ki ona direnecek gücüm yoktu.
Hâlâ tutunacak, güvenebileceği birine ihtiyacı vardı ve geri kalan dokuz ay boyunca onun için o güvenli alan olacağıma söz veriyorum.
En azından Eris'le tanışana kadar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...