Bu kısmı anladım ama kulağa pek doğru gelmeyen bir şeyler vardı. Ben tek kelime edemeden Dylan araya girdi.
"Güzel zamanınızı böldüğüm için özür dilerim Leydim" dedi. "Peder Ravis sarayda mı?"
Bu hiç de iyi bir zaman değil! Çığlık atmak istedim. Onun müdahalesi temiz bir nefes aldı. Hızla kendimi Ridrian'ın elinden kurtardım ve ona doğru yöneldim.
"Ravis şu anda malikanede," dedim. "Neden öyle olduğunu bilmiyorum."
"Sanırım onunla konuşabilmek için gitmem gerekiyor. Hemen döneceğim. Majesteleri burada olduğuna göre, kısa süreli yokluğuma izin verir misiniz?”
Açıkça benim kaçırılmamdan kendini sorumlu tutuyordu. Ama bir nedenden dolayı ifadesi sertti.
"Evet" dedim başımı sallayarak. "Bu iyi." Sonuçta Ridrian burada.
***
"Sonraki."
İki gün geçmişti. Ridrian kolunu uzattı ve ben ona bakarken önündeki belgeyi inceledi. Bakışlarını sessizce kendisine belgeleri uzatan Raven'a çevirdi ve sıkı çalışan katılımcılara baktı. Sonunda bir iç çekti.
Kaçırıldığımda onu rahatsız eden bir şey mi vardı?
Neden saraya dönmüyor?
Bütün günü onunla geçirmekten mutluydum ama bu kadardı ve bu da buydu . Önceki gün ben kaçırıldıktan sonra evime yeni yerleşmişti. Ona geri dönebileceğini zaten söylemiştim ama dinlemedi. Bunun yerine, muhafız olarak görevden aldığı iki şövalye yerine tüm şövalye birliğini çağırmıştı.
Pencereden dışarı bakarken burası aslında saray, diye düşündüm.
Kaygı bozukluğu olan bir köpek yavrusu gibi peşimden geliyordu. Bize aynı yatak odasını paylaşmaya çalışmış ve hatta beni şaşırtacak şekilde kanepede uyumayı teklif etmişti ve yemek sırasında, hatta kitap okurken bile beni bırakmamıştı.
"Majestelerinin burada olduğunu duydum."
İmparator son iki gündür geri dönmediğinden Raven sonunda tüm katılımcıları malikaneye sürüklemişti. İmparatorun benim evimde olmasına hiç şaşırmış gibi görünmüyordu.
"Kusura bakmayın" dedi.
Oturma odasına bir yığın belge getirmiş ve orayı imparatorun ofisine dönüştürmüştü. Hatta Ridrian'ın kısa süre önce deldiği masanın aynısını bile getirmişti. O zamandan beri imparator benim evimde çalışıyordu. Kişisel konak birdenbire imparatorun ofis sarayı haline gelmişti.
Raven dışındaki katılımcıların hepsi iş için evime geliyorlardı. Tabii emir beklerken panik içindeydiler. Belli ki saray kalitesinde yemekler çıkıyordu. Bütün malikane o kadar gergin ve sessizdi ki, düşen tozun sesi duyulabiliyordu.
Neredeyse duyulamayacak kadar derin bir iç çektim. Saraydan o kadar tuhaf bir şekilde koşarak çıkmıştım ki, rastgele dedikodular ortalıkta dolaşmıyordu ama ne anlamı vardı ki? Ridrian benim güvenliğimi söylentilerden daha çok önemsiyordu. Ve kaçırıldıktan sonra hayatım onun için her zamankinden daha değerliydi.
İyi ki Eris de burada.
Saraydan ayrılmamın asıl nedeni Eris ve Ridrian'ın bir araya gelebilmesiydi. Planlandığı gibi her zaman birlikteydiler. Tabii ki Dylan'la. Eris ve Dylan oldukça iyi sohbet arkadaşlarıydı ama o Ridrian'a tek kelime etmedi. Yine de nereye gidersem gideyim üçü de takip ediyor gibiydi.
“Katılımcı Lesprey. Lütfen bu belgeyi kontrol edin.”
"Tamam aşkım."
Sanırım evden çalışmak tek iyi şeydi. İç çekerek belgeyi aldım.
Yürüyüş yapmak için oturma odasından çıktım. Kendimi o kadar kapana kısılmış hissediyordum ki tuvalete gideceğimi söyledim. Ravis'in eve her türlü savunmayı yaptığını ve Ridrian'ın bir şeyler göndermede iyi olduğunu biliyordum.
"Ah, boğuluyorum."
Kendimi bir demet uzun, güzel çiçeğin arkasına sakladım ve gökyüzüne baktım, benimle birlikte gelen ikisini zar zor gözden kaçırdım. O kadar aktif değildim diye düşündüm ama böyle yaşamak daha sinir bozucu gibi görünüyordu.
Piett ne düşünüyor?
Kaçırılmanın anısıyla başım döndü. Yaklaşık beş buçuk yıl önce Hedin Russen'e satılmıştım. Ama bir noktada beni takıntı haline getirmeye başladı ve sonunda beni kuş kafesinde tutmaya karar verdi.
Piett'in de yaptığı tek şey bu muydu?
Hayır , demişti. Yapma! Yapma bunu Piett!
Eğer kaçırılma olayının arkasında Piett olsaydı, onun etrafımdaki insanlar üzerinde ne kadar etkili olduğunu hayal bile edemezdim.
Neden ben? Eris orada.
Solan çiçeğe dokundum ve ona odaklandım. Tabii ki, daha önce yarattığım altın ışık parladı ve çiçek açana kadar çiçeğin içine sızdı.
İnanılmaz.
Belki de kaçırılma olayından bu yana işler o kadar da kötü olmamıştı. Mantığı ne olursa olsun ilahi gücün bedenimde olduğu düşüncesi beni biraz sakinleştirdi. En azından kendimi bununla koruyabilirdim.
Sorun şu ki, kimseyle kavga edecek cesaretim yok. Ve Ridrian bana ilahi gücü bir sır olarak saklamamı söyledi, bu yüzden onu yakın zamanda kullanmayacağım.'
Muhtemelen dini partiyle olan ilişkimden dolayı bunu gizli tutmamı istedi. Papa kadar güçlü müsün? Rahip olmayı ne kadar reddetsem de, böyle bir güce sahip olduğum sürece beni alıp bir şekilde dönüştürmenin bir yolunu bulurlardı. Ravis'in durumumu dikkate almasına sevindim.
Piett'i mümkün olan en kısa sürede yakalamalıyız.
Bunu sonsuza kadar yapamazdım. Sarayda bir casus olabileceğinden bahsetmeye cesaret edemedim. Ridrian burayı alt üst ederdi. Casus yakalamak adına orayı cenaze evine çevirmesine izin veremezdim.
“Iona mı? Neredesin?" Eris'in telaşlı sesi seslendi.
Mendil almaya gittiğinde ortadan kaybolmuştum. Kendimi daha da alçalttım.
"Ona izin ver." Bu sefer Ridrian'ın sesiydi.
"Majesteleri."
"Bütün gardiyanların varlığı onu boğulmuş gibi hissettirmiş olmalı" dedi. "Bir süreliğine yalnız kalmasına izin ver."
"Tehlikeli olsa bile mi?"
"Onu göremesem de onu hissedebiliyorum. Ayrıca ilahi bariyer hâlâ duruyor.”
"Ne kadar şaşırtıcı," diye belirtti Eris. "Rahiplerden hoşlanmıyor musun?"
"Öyle yapıyorum" diye yanıtladı Ridrian. "Özellikle onlarla ilgili hiç hoş anım olmadığı için."
Biraz daha kulak misafiri olmaya karar verdim, hem rahatsız oldum hem de konuştuklarından aynı derecede memnun oldum. Bu duygularla ilgili ne yapabilirdim? Göğsümü tuttum.
“Ben… sana söylemem gereken bir şey var. Zamanın varmı?"
"Burada söyle."
“Biraz daha özel.”
"Sadece yap."
Kulaklarım dikildi. Buna benzer bir konuşmayı daha önce bir yerde duymuştum.
Ah, itiraf etmeden önce yaptığınız konuşma bu! Sonunda biraz ilerleme kaydediyorlar mı?
Orijinal kitabın sahnesinin oynanıp oynanmayacağını merak ederek çiçeklerin arasından baktım.
Ve sonra dondum.
Ha?
Ridrian bahçenin yanında oturuyordu. Eris de vücudunu ve yüzünü ona doğru eğiyor, onu öpmek üzereydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...