Bölüm 91

571 39 0
                                    

"Anlıyorum. Sanırım Majesteleri Iona'yı gerçekten çok seviyor. Belki sen onun kraliyet cariyesi olabilirsin?" Sanki olmasını istiyormuş gibi söyledi. Lina yaptığı işe hayran kalarak saçlarımı usulca okşadı, ben ise onun sözleri karşısında paniğe kapıldım.

"Yapma... Böyle şeyler söyleme! Buradan canlı çıkmayı planlıyorum."

"Hımm..." Söylemek istediği ama söylememeyi tercih ettiği bir şey varmış gibi görünüyordu.

"Lina mı? Bu yüz de ne? Söylememem gereken bir şey mi söyledim?" Göğsümde endişe oluşmaya başladı ve omurgamda bir ürperti hissettim.

"HAYIR. Iona akıllı ama bazen senin zekan yok."

"Eh, sonuçta ben sadece Majestelerinin oyun bebeğiyim."

Lina'nın yüzündeki öfkeyi görebiliyordum. Sanki ne kadar bilgisiz olduğuma inanamıyormuş gibi başını sallıyor.

"Bana karşı hisleri olması mümkün değil. Ve bunu yapsa bile asla işe yaramaz." Öldüm.

"Sana bunu ne söyletiyor?"

"Uhm... Bir şey var..." Daha fazla bir şey söylememeye karar vererek sustum. Aynaya bakarken yeni saç modelimi yavaşça okşadım.

Ortağı yakında ortaya çıkacak. Şu anda odaklandığım tek şey uzun ve mutlu yaşamak. Hayatımı dolu dolu yaşamak istiyorum.

Kendime tekrar tekrar hatırlattım, sonra birdenbire dudaklarının benimkilere baskısını hatırladım. Bu anı beni o kadar telaşlandırdı ki ne yapacağımı bilemeden oturduğum yerden kalktım.

... Cidden... İmkanı yok.

Ben içsel bir çöküntü yaşarken Lina bana dantel bir bone uzattı ve "Majesteleri bugün sizi nereye götürecek?" diye sordu.

"Ah, Majesteleri bana söylemedi."

"Gerçekten mi? Eminim seni muhteşem bir yere götürecektir." Lina güvence verdi.

"Evet. Burada birkaç bahçe olduğu göz önüne alındığında." Sarayda çok sayıda bahçe olduğunu duydum ve hatta bazıları haftada iki kez ziyaret ederseniz hepsini görmenin bir yıl alacağını söyledi, bu yüzden aşağıdaki konularla meşgul olacağımdan oldukça eminim. günler.

***

"Majesteleri, bunları bugün bitirmeniz gerekiyor."

Ridrian çıkışını engellemeye çalışan yardımcısına sert bir bakış attı. Ancak yıllarını imparatorun yardımcısı olarak geçiren Raven, etkilenmemiş ve rahatsız edilmemişti, zaten onun kaynayan öfkesine alışmıştı. Cevap olarak tek bir adım bile atmadan ona baktı ve ekledi:

"Bu belgeleri ve davayı bitirmeni istiyorum."

"Sana bir yere gitmem gerektiğini söylememiş miydim? Aklını mı kaçırdın?" İmparator öfkeyle köpürdü.

"Özür dilerim ama bu acil bir durum. Eğer bunu bitirirsen, söz veriyorum seni artık rahatsız etmeyeceğim, en azından bugün." dedi Raven.

Ridrian takipçisinin bu kadar kararlı olduğuna inanamadı. Kendisine söyleneni yapana kadar serbest bırakılmayacağını hissederek, sakinleşmek isterken öfkeyle ofladı ve çalışma masasına geri dönerek hoşnutsuzluğunu mırıldandı. Dolma kalemi aldı ve tıpkı Raven'ın söylediği gibi belgelerin ve dosyaların üzerine yazmaya başladı. Raven'ın yanında duran kıdemli yardımcı rahat bir nefes aldı ve fısıldadı:

"Bu harika, Yardımcı Esteban."

"Yardımcı Rood, sana geçen sefer anlattığım vakayla ilgili herhangi bir gelişme var mı? Majesteleri bu özel durumu oldukça ciddiye alıyor."

"Ben... iyice araştırıyorum! Raporu iki gün içinde size göndereceğim. Sadece daha fazla zamana ihtiyacım var..."

"Ne kadar gürültülü." İmparator dilini şaklatarak herkesi aynı anda susturdu. Bundan sonra artık hiçbir kelime söylenmedi ve duyulabilen tek şey kıyafetlerin hışırtısıydı.

Ridrian belgelerin her birini inceledi ama aklı başka yerdeydi.

Hımmm... Dün kitap gönderdim ve kuyumcuya çok daha küçük bir mücevher daha hazırlattım. Şu ana kadar aldığım tepkilere bakılırsa en çok okumayı ve yemek yemeyi seviyormuş gibi görünüyor.

Saraya döndüklerinde Ridrian, Ravis'in tavsiyesine uyarak Iona'nın her gün nelerden hoşlandığını öğrenmek için çaba gösterdi. Kraliyet topraklarına döndükleri gün Ridrian, Iona'ya gerçekten sevdiği bir şey olup olmadığını sordu ve o da "Şarkı söylemek" diye yanıt verdi.

Ne yazık ki bu Ridrian'ın ona verebileceği bir şey değildi. Cesareti kırılmış hissederek, her gün çeşitli hediyeler sunarak sorunu kendi başına çözmeye karar verdi. Ancak Iona kendisine pahalı mücevherler veya elbiseler verildiğinde neredeyse hiç tepki vermedi. Bütün kadınların pahalı eşyalardan hoşlandığını düşündüğü için onun bu kadar soğukkanlı olmasını beklemiyordu. Maddi şeyler yerine kitap okumak ya da yürüyüşe çıkmak gibi sessizce yalnız vakit geçirmeyi tercih ediyordu. Ve eğer ona lezzetli yemekler gönderirse, insanlar onun hiçbirini asla reddetmediğini söylüyor.

Ve onun okuyabiliyor olması onun için hala bir sürpriz. Dürüst olmak gerekirse Iona her zaman beklentilerini aştı.

En beklenmedik anlarda ayakları üzerinde zıplayan Iona'yı düşünmek, Ridrian'ın başını sallarken bilinçsizce kıkırdamasına neden oldu. Hiçbir sebep yokken kendi kendine gülüyormuş gibi görünen imparatorlarını gördüklerinde vasallarının ve hizmetkarlarının dehşete düştüğünün farkında değildi.

İmparator son belgeyi imzalayıp mührünü bastığında ayağa kalktı ve "Sonunda" diye bağırdı.

Bütün yardımcıları ona baktı. "Kraliyet sarayı bahçeleri arasında en güzeli hangisi?" diye sordu.

Yardımcılar şaşkınlıkla birbirlerine baktılar ve onu doğru duyup duymadıklarını merak ettiler. Her zaman verimli olan ve astlarından daha azını beklemeyen imparator, şimdi onlara en güzel bahçeyi mi soruyordu?

Cesetleri gömmek için en iyi bahçeyi mi istiyordu? Bir yardımcı düşündü.

Belki de geçen seferki çöküşün ardından hâlâ aklı yerinde değil?

Kafası karışmış yardımcılar denizinde sadece Raven sakin bir tavırla cevap verdi: "Neden yeni bahçeyi ziyaret etmiyorsun? Saraya giren kadınların mutlaka ziyaret etmesi gereken bir yer."

"Ah... yeni bahçe. Yani hanımlar bahçeleri gerçekten seviyorlar. Başka bir şey?"

Beklemede olan insanlar şaşkınlığa uğradı.

Bu doğru mu...? Zalimin bir... sevgilisi mi var?!

Kısa bir an için hepsi kadına sempati duydu.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin