Bölüm 49

876 55 1
                                    

Bana öyle bir gülümsedi ki, bunu o kadar içtenlikle yaptı ki, daha birkaç dakika önce yüzündeki rahatsızlık ortadan kayboldu. “Sorun ne Iona?”

Adımı kırmızı dudaklarından yumuşak bir şekilde telaffuz edildiğini duymak beni kızdırdı ve gözlerimi hızla ondan ayırdım.

Suikastçı imparatorun yatak odasına daldığında, hizmetçinin beni merdivenlerden aşağı itmesinin ardından art arda üç gün boyunca baygın kalmam çok uzun sürmedi. Ölüme yakın deneyimimden uyandığımda duyduğum ilk şey, imparatorun soyluları çalışma odasına çağırmasıydı ve ne olacağını anında anladım, bu yüzden onu durdurmak için aceleyle odadan çıktım.

Yaralarımın iyileşmesi neredeyse bir ay sürdü. Düzenli olarak kullandığım ilaçların sayısının çok faydası oldu. Onlara o kadar alıştım ki, yemeklerimi yedikten sonra artık onları almaya ihtiyaç duymamak tuhaf geldi.

En azından moralim yerine geldi, diye düşündüm. Ancak son zamanlarda beni rahatsız eden başka bir şey vardı; O gün kütüphaneye gittiğimden beri imparatorun tavrında bir değişiklik olduğunu fark ettim.

Onun izni olmadan mülkte dolaştığım için bana kızacağını düşündüm. Hatta beni kendisinin cezalandıracağı gerçeğine boyun eğdim ve kendimi olacaklara hazırladım.

Ama kapının dışında durduğumu görünce ifadesi hemen aydınlandı ve beni iyi ve uyanık gördüğüne ne kadar mutlu olduğunu gösterdi. Daha sonra beni kucağına aldı ve kollarını o kadar sıkı etrafıma doladı ki nefes alamadım.

İyileşmemden memnun olduğunu bilmek rahatlatıcıydı ama tepkisi biraz fazla değil mi? Ben sadece iyileşmiş bir oyuncak bebeğim, başka bir şey değil.

Beni odasına geri götürdüğünde, bana sarılmadı ve beni yatağa yatırıp battaniyelerin altına soktu. Ayaklarıma kadar örtülü olduğumdan emin oldu ve aniden bana adımın ne olduğunu sordu. Yavaşça dudaklarımı hareket ettirip adımı söylerken yanaklarım sıcaklıkla kızardı. Gözleri dikkatle bana odaklandı, adımı birkaç kez daha söylerken başını salladı ve gülümsedi. “Iona… ne güzel bir isim.”

O zamandan beri bana Iona diyordu ve bana kendi ismimle hitap etme fırsatını kaçırmıyordu.

Peki bu ani merak neden? Bebekler Liliana'nın bıraktığı boşluğu doldurmak için birer araç değil mi? Ama artık bana ismimle hitap etse de davranışları ve bana davranış şekli hemen hemen aynıydı. Ben hâlâ onun oyuncağıydım ve o her gece uyuyana kadar bana sarılıyor. Ayrıca bana kişisel sorular sorduğu, gerçek beni öğrenmek istediği, beni artık Liliana olarak görmediği zamanlar da oluyordu.

Sanki aklına ne geliyorsa, fazla düşünmeden ağzından kaçırmış gibiydi.

Sorularına her cevap verdiğimde, ona doğrudan bakmakta zorlandığım için gözlerim aşağıya doğru kayıyor, özellikle de okuduğum romanda onun bir tiran olduğunu, öfkesinin kendisini ele geçirmesine izin veren bir kişi olduğunu bildiğimde. İnsanları sanki et parçalarıymış gibi parçalara ayırıyordu.

Böylesine mutlu bir sabahta adımın yumuşak sesle çağrılması beni şaşırttı ama Ivan boğazını temizleyip konuştuğunda kendime geldim. "Majesteleri."

Şansölye Ivan imparatorun ona hiç dikkat etmediğini görünce bana baktı. “Bebek... Yani hanımefendi bile henüz kalkmadı. Lütfen bir an önce hazırlanın."

"Neden burada benim odamdasın? Beni uyandırmaya nasıl cesaret edersin! Hizmetçi nerede?” İmparator kükrerken sesindeki kızgınlık yeniden ortaya çıktı.

Şansölye, imparatorun haykırışına rağmen soğukkanlı görünüyordu. “Hizmetçi şu anda meşgul. Ben olmasam seni uyandırmaya kim cesaret edebilir? Lütfen kalkın. Bu yıl bunu başaramazsak kardinaller kellemi alır.”

“Peki, bu harika değil mi?” İmparator esnedi.

Şansölye sinirle alay etti. “Çok fazla davranmıyor musunuz Majesteleri?” İmparator ve şansölyenin bunu benim önümde tartışması şaşırtıcıydı.

İmparator sanki şansölye onu hiç aceleye getirmiyormuş gibi yataktan kalkmak için acele etmedi. Yavaş tempo, gitmek istemediğini açıkça gösteriyordu. "Uykuya geri dön." dedi battaniyeyi üzerime örterken.

Ivan'ı boynundan tutup kapıya doğru itmeden önce bana bir kez daha gülümsedi.

“Majesteleri, ne yapıyorsunuz? Bacaklarım gayet iyi çalışıyor, bana bu şekilde davranmana gerek yok.” Ivan şikayet etti.

İmparator bağırdı. "Saçmalamayı bırak, olur mu? Çeneni kapat ve beni takip et."

“H-hey! Beni sürüklüyorsun!” Şansölye, imparatorun elini ondan çekmeye çalıştı ama boşuna, sanki zorla mezbahaya sürüklenen bir domuz gibi görünüyordu.

***

İmparator gerçekten tuhaf davranıyordu. Geçen hafta bana davranışı hiç mantıklı değildi. Her ne kadar tatlı olması sıra dışı bir şey olmasa da, bunu yalnızca rolünü iyi oynamak için yaptı. Ama son zamanlarda fark ettiğim şey onun gerçekten, gerçekten, her zamankinden çok daha nazik olmaya çalışmasıydı.

Bana her zaman çok sıcak bir şekilde baktı ama bir şekilde daha da nazikleşti, tabii bu mümkünse. Bunu aşırı mı analiz ediyorum? Düşünceleri hızla kafamdan uzaklaştırdım.

Bana ismimle hitap etmeyeli bir hafta oldu ve bunun beni Liliana'dan ayırma girişimi olduğunu ve onun sadece vekili olmadığımı anladım.

Halen kabuslarının ve travmasının acısını çektiği için Liliana'dan tamamen kurtulmak söz konusu değildi.

Ancak imparator bana Iona dediğinden beri bir hafta boyunca sessizce uyudu ve bu beni şaşırttı. Neden birdenbire rahat bir uykuya daldı? Liliana ile ilgili kabuslar artık yok mu?

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin