"Gerçekten giyecek hiçbir şeyin yok." Lina elbiseleri karıştırırken derin bir iç çekti.
"Ama o kadar çok var ki" diye belirttim.
"Bu senin taç giyme törenin; en iyi şekilde görünmelisin!"
"Gerek yok."
"Gerek yok!" Lina bana sanki aklımı kaybetmişim gibi baktı. “Bütün İmparatorluk sana dikkat ediyor; Iona, statüsü yeniden kazanılan şanslı kadın! Soyluların gözleri yalnızca senin üzerinde olacak sanırım."
Gergin bir yüz buruşturdum. "Lütfen bunu söyleme." Bunu düşünmek bile ellerimin titremesine neden oldu. Eğer söylediği doğruysa taşa dönüşebilirim.
Dört gün içinde unvanımı alacaktım. Sosyeteye sosyeteye tanıtılan biri için özel bir gündü ama toplayacak bir ailem ya da akrabam yoktu, bu yüzden evde bir festival düzenlemek aslında bir seçenek değildi.
Yine de resmi olarak saraya gireceğim için uygun kıyafetlere ihtiyacım vardı. İmparatorun bana verdiği elbiselerin hepsi bir aile reisine yakışmayan gösterişli ev kıyafetleri ya da balo elbiseleriydi. Ve Lina bunu söyleyebilirdi. Vazgeçip giyecek hiçbir şey olmadığını söylemeden önce sonsuza kadar dolabı araştırmıştı.
"Sorun değil," dedi Lina, gözlerinde hafif bir umut parıltısıyla. “Ben başkenttenim. İyi bir terzi tanıyorum ve eminim senin için harika bir şeyler hazırlayacaklardır.”
Yüzümde bir gülümseme oluştu. "Tamam aşkım. Hadi gidelim."
Lina dolaba dönüp gezimiz için birkaç kıyafet çıkardı ve başka bir hizmetçiye arabayı hazırlaması talimatını verdi. Yüzü parlıyor gibiydi. Açıkça görülüyor ki dışarı çıkma konusunda heyecanlanan tek kişi ben değildim. Sarayda olmamanın ne kadar iyi olduğunu düşünerek rahat bir bluz ve korsesiz bir etek giydim.
“Pantolon giymemeliyim, değil mi?” Diye sordum. “Kot pantolonlar hareket etmek için en iyisidir.”
Bu dünyadaki soylu kadınlar yalnızca ata binmeye giderken elbise pantolonu giyerlerdi. Kadınların pantolon giymesine karşı bir önyargı vardı. Kot pantolonumu ve tişörtümü giymeyi çok özledim.
Outdoor kıyafetlerimle aşağıya inerken sabah antrenmanını yeni bitirmiş gibi terden sırılsıklam olan Rylan'la karşılaştım. Kısa, kestane rengi saçları alnına doğru keçeleşmişti.
"Merhaba Rylan" dedim. "Her zamanki gibi meşgulsün."
"Merhaba Vikont Lesprey." Kıyafetime baktı ve kaşlarını hafifçe çattı. "Bir yere mi gidiyorsun?"
"Evet. Dükkandan bir şeyler almam lazım."
Kaşları biraz daha çatıldı.
“Tüccarı arasan daha iyi olmaz mı? Şehir merkezinde bir sürü insan olacak. Bu tehlikeli olabilir.”
Omuz silkerek, "Saraydan ilk çıkışım," diye yanıtladım. “Başkenti daha önce hiç görmedim.”
Doğruydu. Lesprey'ler küçük bir kırsal bölgeye sahip bir vikont ailesiydi. Küçükken başkente hiç gelmemiştik ve köle olduktan sonra malikaneden malikane dolaşıp durmuştum. Ara sıra birkaç şey almak için şehir merkezine giderdim ama başkentte asla.
Rylan bir an bana baktı ama beni durdurmak için hiçbir harekette bulunmadı. Bunun yerine döndü ve ortadaki merdivenlerden yukarı koştu.
"Lütfen bekleyin!" omzunun üzerinden seslendi. "Yakında hazır olacağım."
Ah tamam.
Ben de Lina'yla gidebilirim ama diye seslendim.
Ama fazla seçeneğimin olmadığını biliyordum. İki korumam asla tek başıma gitmeme izin vermez. Eğer onlara yola çıktığımı söylersem, Ridrian'ın bana atadığı şövalyeler de muhtemelen peşimden geleceklerdi.
Bunu ne kadar daha sürdürmem gerekiyor? Merak ettim. Bu noktada, eğer bu, bu işi bitirebileceğim anlamına geliyorsa, yakında saldırıya uğramaktan çekinmezdim.
“Dışarı mı çıkıyorsun, Iona?”
Bu da sabah antrenmanını bitirip bulaşıkları yıkayan Eris'ti. Ön kapıdan bana bakıyordu.
"Evet Eris. Birkaç kıyafet almayı düşünüyorum. Gelmek ister misin?”
Sadece birkaç gün önce yenilenen benim aksine, tüm hayatı boyunca bir soylu olarak yaşadığı için bu konuda daha iyi olabileceğini düşündüm. Ben kıyafetlerle o kadar ilgilenmiyordum ama Eris ilgileniyordu. Maskeli baloda giydiği süslü elbisenin kendisine ne kadar yakıştığını görmüştüm.
Belki düzgün bir şey seçmeme yardım edebilir?
Yüzü aydınlandı ve hızla merdivenlerden yukarı çıktı.
"Elbette!" cevabı geldi. "Birlikte gidebilmek için hemen hazırlanayım. Yalnız gitme, tamam mı?”
Tamam, diye söz verdim. "Bekleyeceğim."
O ve Rylan beni sessizce bırakarak kendi odalarına gittiler. Pencereden dışarı baktım. Güneş pırıl pırıl parlıyordu ve sıcaklık yüzüme çarpıyordu ama gün oldukça güzeldi. Bu bizim ilk gezimizdi ve bunun iyi bir gezi olacağını düşünmeden duramadım.
***
Cok fazla insan.Etherium'un sayamayacağım kadar çok insanla dolu olan Baon Caddesi'ndeki en kalabalık ticaret mekanına hayranlıkla baktım. Bir tür festivalin devam ettiğini düşündüm ve bu kalabalığın normalden daha az olduğunu öğrenince şok oldum.
"Sanırım ben gerçekten kapalı mekan insanıyım," diye mırıldandım yüksek sesle.
Lina ve Eris dönüp bana baktılar.
"Neden bahsediyorsun?" dedi Lina. "Sadece buna alışkın değilsin."
“O haklı,” diye araya girdi Eris. “Bu senin için iyi. Buna alışmaya çalışmalısın."
"Evet Lina haklı. Sizin için iyi olan bir şeye alışmaya hakkınız var.”
"Leydi Deron haklı!"
“Sana uygun olması için Sed Tailor'dan satın alman gerekecek. Başkentteki en iyi yer burası.”
Ne zaman bu kadar iyi arkadaş oldular?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...