İmparatorun gazabı karşısında odanın atmosferi gerginleşti. Eski saray doktoru gözlerini kırpıştırdı. "İçinizde tutun Majesteleri. Bu şekilde davranmak hanımın sağlığı açısından iyi değil" dedi.
Ridrian, Lavis'in bu açık hatırlatması karşısında şaşırmıştı. Kendini sakinleştirmeye çalıştı ve içini çekti. Iona'ya baktı ve yüzünde yorgun bir ifadeyle alnını sildi. "Lavis, bunu bana doğrudan söyle. Iona neden ilahi şifanın yardımıyla uyanmıyor?"
Lavis, sorgulama kendisine yöneltildiğinde içini çekti, "Bildiğiniz gibi, ilahi güç, sandığımız kadar yüce değildir. Mesela Majestelerinin sahip olduğu zihinsel yaralar bile tamamen iyileştirilemeyecek bir şey."
"Bunu zaten biliyorum. Senden ilahi gücün yararsızlığı hakkında zaten bildiğim şeyi söylemeni mi istedim?!" İmparator kükredi. Doktor Berman huzursuz hissetti.
"Majesteleri, bir şey söyleyebilir miyim?" Doktor söyledi.
İmparator öfkeli bir tavırla başını salladı.
"Teşekkür ederim. Geçtiğimiz ay genç bayan ağır yaralandığında onu muayene ettiğimde gerçekten çok şaşırdım. Şüphesiz tüm vücudu mahvolmuştu ve onu canlı görmek şaşırtıcıydı."
"... Harap?" Ridrian şaşkınlıkla kaşlarını kaldırdı.
"Saraya girmeden önce onun köleliğini uzattığınızı duydum. O sırada muayeneye gireceğini öğrendi ve zehirin sesini kaybetmesine neden olduğu anlaşılıyor. Sesini kalıcı olarak kaybeder ve daha fazla iç yaralanma yaşardı."
"... Ah."
Zehirlenme nedeniyle sesinin kaybolması, onu ilk bulan Raven'ın raporlardan zaten bildiği bir şeydi, ancak bunun daha fazla iç yaralanmaya neden olacağını düşünmemişti.
Raven , sıradan bir kadının böyle bir zehre dayanmasının mümkün olmadığını düşünmüştü.
Iona'nın yaralarını gördükten sonra Lavis, ona bu tür bir zehrin yanlış kullanılması halinde ölümcül olabileceğini söyledi.
Ridrian yumruğunu o kadar sıkı sıktı ki damarları derisinden dışarı fırlamıştı. Zehirin ölümcül sonuçlarının bilincine varmaya başlaması, düşüncelerinin eski sahibi Earl Russen'a dönmesine neden oldu. Berman yavaşça imparatorun gözlerine baktı ve devam etti:
"O zamandan beri yaraları için ona ilaç veriyorum ama iyileşme süreci gerçekten yavaştı. Benim gözlemlerime göre gecikmenin nedeni psikolojik bir şey olmalı."
"Psikolojik?"
"Lavis'in gücü sayesinde boynundaki ve iç yaralanmalarının iyileştiğini duydum. Kutsal gücün zaten uygulanmış olduğu iki günden sonra uyanmamak kesinlikle bazı zihinsel rahatsızlıklardan kaynaklanıyor."
Ridrian söyleyecek söz bulamıyordu. Ne düşüneceğini bilmiyordu. Zihinsel nedenler?
Saraydaki ilk gününde onu korkutarak gücünü ölçtü, ardından gezinti yoluna bir baskın düzenledi ve aynı gece izinsiz giren suikastçı nedeniyle hayatı tehdit edildi. Daha sonra, daha da kötüsü, hizmetçiler tarafından itildi ve merdivenlerden yuvarlanarak yaralanmasına neden oldu. Hatta onun çılgına dönmesini engellemek için çalışma odasına bile geldi.
Ve iki gün önce bizzat imparator, korkutucu duruşuyla onu doğru dürüst nefes alamamakla tehdit etmişti. O sırada onun nasıl göründüğünü ve kekeleyerek şöyle söylediğini hatırladı: ' Ben kaçmadım Majesteleri.'
Ridrian'ın yüzü soldu. Bu kadar çok şey yaşamış olan kadının iyileşeceğini umuyordu. Bu ince ama güçlü kadın, hayatında pek çok zorluğa katlanmıştı. Iona'yı bu tür talihsizliklerle yüzleşmek için köşeye sıkıştırıp kendisini kötü hissetmesine neden olan kişinin kendisi olduğunu hissetti.
Sanki sınırlarını zorlayan kendisiymiş gibi hissediyordu. Eğer o olmasaydı, burada baygın ve dövülmüş halde olmazdı. Bildiği bazı şeyler vardı ama kimsenin işine asla aldırış etmezdi.
En iyi ihtimalle o bir oyuncak bebekti, üç aydır birlikte olduğu kadın. Ne zaman onun yanında olsa, içinde tuhaf bir şeyler kıpırdamasına rağmen kendini rahat ve rahat hissediyordu. Neden bu kadar endişeli olduğunu anlayamıyordu. Kendisine onun sadece bir oyuncak bebek olduğunu, herhangi bir sorun olması durumunda itip uzaklaştırabileceği bir oyuncak olduğunu hatırlatıyordu. Onun her şeye rağmen gösterdiği kararlılığa hayrandı ve durumunu iyileştirme zahmetine girmediği için utanıyordu.
Suçluluk onu bir gelgit gibi kapladı. Bunca zaman onu ihmal etti.
İki gün önce kimseye zihnini ve bedenini dinlendirmesini söylemeden yatak odasına döndü. Oraya vardığında Iona hiçbir yerde bulunamadı. Koridor ve yatak odaları boştu ve o kadar şok olmuştu ki. Uyandığında çoktan kolunu tutuyordu.
Ama dayanamayıp kaçsa da söyleyecek bir şeyi kalmamıştı.
Onu şiddetle yakaladı ve bilincini kaybetti ve imparator artık onun vücudunu tam olarak hissedemiyordu. Şu ana kadar kaçan tüm bebekler onun elinden hayatını kaybetmişti. Ama Iona'nın kaçtığını düşündüğünde, ona ulaştığında onun onu çıplak elleriyle kesip kesmediğini bile merak etti. Ridrian gözlerini bir kez daha açmadan önce birkaç saniyeliğine kapattı. İç çekerek yüzünü ovuşturdu ve farkına vardı: Onu bırakmaya hiç niyeti yoktu.
Üvey kardeşine "Lavis" diye seslenmeden önce avuçlarıyla koyu renkli gözlerini ovuşturdu. Kulağa zayıf geliyordu ve Lavis duyacağı şeyin hoş olmayacağını ancak tahmin edebiliyordu.
"Evet majesteleri?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Genç Kız EdebiyatıTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...