Birkaç saat sonra uyandığımda vücudum tamamen iyileşmişti. Lina'nın bana verdiği çayı yudumladım.
"Sen... bana savaş alanının ortasında olduğumuzu söylüyorsun," dedim inanamayarak, sanki hala bir rüyadaymış gibi. "Bununla ne demek istiyorsun?"
Ridrian, Kraman'ın çağrısı üzerine dışarıdaydı. Lina artık yalnız oldukları için Iona'yla rahatça konuşabiliyordu.
"Aynen öyle dedim. Majesteleri sizi sarayda yalnız bırakamayacağını söyledi, bu yüzden Raven Esteban ve ben sizi gizlice bir arabaya bindirdik.
"Aman." Zonklayan şakaklarımı ovuşturdum. Ridrian her zamanki gibi inatçıydı. “Neden sadece… beklemedi, peki ya Eris?” Hiçbir yerde görünmediğini fark ettim. Ben bayılmadan önce tekrar korumam olacağını söylememiş miydi?
“Genç bayan Deron şu anda kayıp.” Bu sefer cevap veren Ravis'ti. Normal kıyafetleriyle içeri girdi.
"Bağışlamak?" Yanlış duymuş olmalıyım. Eris kayıp mıydı? Kılıç ustalığına ve ilahi bir nesneye sahip olmasına rağmen mi? “Uyuyakaldığımda ne oldu?”
“Maalesef saraya geri döndüğümde sadece iki hafta önceydi. Bundan önce dini grupla bağlantısı olan hiç kimsenin saraya yaklaşmasına izin verilmiyordu. Uyanamadığınız için Majesteleri beni son çare olarak getirdi. Hiçbir şey yapabilecek durumda değildim ama çok şükür iyisin.”
“Ben de sen uyuduktan bir hafta sonra geldim. Ama o gün olanları Esteban'dan duydum,” diye açıkladı Lina.
Piett gittiği anda, ateş nedeniyle bayıldığımı duyan Ridrian doğrudan odama gelmişti. Ama bir sebepten dolayı bulunduğum odanın tamamı tamamen yıkılmıştı. Herkes odayı koruyan ilahi bariyeri görünce dehşete düşmüştü.
Saray muhafızlarından üçü öldürülmüş, Eris ağır yaralanmıştı ve tapınağa kadar eşlik edilirken bilinci zayıflamış bir halde bir rahiple buluşmak için ısrar etmişti. Birkaç gün sonra uyanmış ve o zamandan beri ortadan kaybolmuştu.
"Kimse ne olduğunu bilmiyor. Belki de korkudan malikanesine geri dönmüştür" dedi Ravis.
Başımı neredeyse belli belirsiz salladım.
Kaçmasına imkan yok. O öyle değil. Sonra… ne oldu? Kimsenin fark etmeyeceği bir şey... Belki! Piett'in uzayı ayırma yeteneği miydi? Ama o zaman Ridrian'la buluşacağını söylememişler miydi?
Düşüncelerim uzun süre devam etmedi. Lina konuyu değiştirdi.
“Eh, Bayan'ın uyanması harika. Majesteleri çok korkutucuydu.”
"Ah evet. Tahtına yeni çıktığı zamanı hatırladım.”
"O kadar mı kötüydü?" Bir suçluluk duygusu hissetmekten kendimi alamadım.
“Herkes onlarla konuştuğunda boynunu ovuştururdu.”
“Sadece benim, Büyük Rahip ve Majestelerinin odaya girmesine izin verildi. Ah! Pek çok doktor geldi."
"Sonra bir hafta önce resmen Lucretia'ya savaş ilan etti."
"Sadece bir hafta önce mi?"
“Ne yaptığını bilmiyorum ama savaşı ilan ettiği gün zaten savaş hazırlıklarını bitirmişti. En az iki ay daha süreceğini düşünüyorduk. Görünüşe göre Marquis Piett bir şeyler yapmış.”
Görünüşe göre Piett'in savaşı finanse ettiğini de duymuştu. Ayrıca Piett'in bir iblis olduğunu da biliyordu.
“Ne düşünüyordu? O gün ne pahasına olursa olsun Piett'i tutmalıydım.”
Hata yaptığımdan emin olarak tırnaklarımı yedim ama Ravis sadece başını salladı. “İmparatorlukta yüksek bir asildir. Sadece bir varsayım vardı, o yüzden Majesteleri onu tutamadı Iona.”
"Ama onu bu şekilde bırakamayız!"
“Neyse ki Etherium'da ortalıkta görünmüyor. Her ne kadar hepsi Azize'nin durumu konusunda istekli olsalar da, haçlıların onu izlemesini sağladım, böylece bir şey olursa hemen haberimiz olur."
Birbiri ardına engeller çıktı. En azından ona göz kulak olduklarını duyduğuma sevindim. Piett'i hemen getirip niyetinin ne olduğunu sormak istedim ama o kadar kurnazdı ki ona karşı siyasi olarak hiçbir şey yapamazdık. O kadar baş ağrısıydı ki.
Belki de bilerek onu hapse atmamamız için asil gibi davranıyordur?
Şakaklarımı tekrar ovuşturdum ve aklıma başka bir sorun geldi.
"Peki ya tapınak? Beni Aziz olarak getirmeye çalışıyorlardı.”
Yapılacak çok şey vardı. Rian'a yaklaşıyordum ama tüm bu sorunlar yüzünden onunla hiç vakit geçiremiyordum.
“İşte bu yüzden buradasın, savaş alanına yakınsın. Grup senden vazgeçmeyeceği için seni sarayda baygın bırakamazdı. Ona seni koruyacağımı söyledim ama bana inanmadı bile. Omuz silkti. “Eh, bunu zaten ben kendime getirdim.”
Bununla ne demek istedi?
“Ama bilinçsiz bir insanı savaş alanına getirmek… Bu konuda bir şeyler söylemem gerekiyor.”
Biraz ayrılık kaygısı olabileceğinden endişelendim. Orijinal romandaki davranışlarını düşünerek biraz ürperdim.
“Her neyse, üzerinden bir ay geçtiğine göre bir şeyler yapmamız gerekiyor. Bunu böyle bırakamayız."
"Bu doğru. Grubun yayınladığı açıklama sayesinde İmparator'un şöhreti tüm zamanların en düşük seviyesinde. Majesteleri umursamıyor gibi görünüyor ama sorun yaşayanlar Sör Raven ve şansölye."
"Tüm zamanların en düşük seviyesi mi?"
Yataktan kalktım. Çok şükür vücudum tamamen iyileşti.
"Majestelerini şimdi görmem gerekiyor."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...