Ridrian'a baktığımda bana hafifçe gülümsüyordu ve bu durumu nasıl hallettiğimi görüyordu. Sanki sessizce beni destekliyormuş gibi görünüyordu, bu yüzden biraz daha çaba göstermeye karar verdim.
“Hangi yolu seçersem seçeyim, Theres'in görevini yerine getireceğimi bildiğinden eminim, bu yüzden beni seçti. Theres’e güveniyorum.”
“Elbette hepimizin Theres’e inancı var. Ve bu sadece ilahi büyüyle ilgili değil. Eğer grubun görgü kurallarına aşina değilseniz, kıtanın en büyük grubu olarak başımızı dik tutmamız imkansız olurdu. İnsanlar Azize'ye gerektiği gibi hizmet bile edemediğimizi söylerler."
Bu başka bir zorluktu. Eğer ilahi büyüyü öğrenmem konusunda ısrar etmeye devam etselerdi kolaylıkla reddedebilirdim. Ama şimdi daha yumuşak bir tonda konuşuyorlardı, bu da benim pozisyonumu korumamı zorlaştırıyordu.
'Bir Aziz olarak grubun temellerini bilmeseydim, insanlar aslında benden şüphe duyabilirler.'
Ravis'in de grubun bir parçası olması beni biraz gevşetti.
“Bu konuda endişelenme. Başrahip Ravis benim öğretmenim olacak.” Sesimde meydan okuyan bir tonla konuştum.
Bunu duyunca kardinalin ifadesi değişti, hoşnutsuzluğu yüzünün her yerine yansıdı. Ravis'e pek saygı duymadığı açıktı.
“Birkaç aydır Aziz olmana rağmen o seni eğitme görevini yerine getirmiyor gibi görünüyor. Bu sorumluluğu yerine getirebileceği konusunda şüphelerim var. Ayrıca gruba nerede olduğunu da söylemedi.”
Kardinalin sözleri canımı acıttı ama bunu belli etmeyi reddettim. İnsanların yakınlarım hakkında kötü konuşmalarına dayanamadım.
'Ravis hiçbir şeyin karşılığını istemeden bana her zaman yardım etti. O, rahip olmak için herkesten daha nitelikli!'
Onlar fark etmeden dişlerimi sıkıyordum.
“Kusura bakmayın ama o bir rahibin olabileceği kadar güvenilir. Aziz olduğumdan beri bana hep yardım etti. Bu savaş nedeniyle eğitim gecikti ve yeterli sayıda rahip yanımıza gelmedi, bu yüzden önce şifayı öğrenmek zorunda kaldım.”
Onlara temelde bunun onların hatası olduğunu söyledim ve daha önce izlediğim filmdeki aziz imajını hatırladım ve Ravis'in her zaman gösterdiği dini selamlamayı denedim. Kardinaller bunu beklemiyormuş gibi şaşırmış görünüyorlardı.
İşte o an oldu. Dylan sessizce dinledikten sonra konuşmaya başladı.
"Bir şey söyleyebilir miyim?"
Sir Fortis sırası gelmeden konuşurken Kardinal Bahan kaşlarını çattı. Her konuda son sözü söylemeye alışkın olan eski kardinaller, sözlerinin kesilmesinden duydukları rahatsızlığı gizlemeye çalıştı. Ama sonunda pes ettiler ve Dylan'ın devam etmesine izin verdiler. Sir Fortis'in sıradan bir muhafızdan daha fazlası olduğu açıktı.
Kibar bir selamla yanıma yaklaştı. "Uzun zaman oldu, Aziz," dedi, ses tonunda bir tanıdıklık hissi vardı.
Gözlerine baktığımda gergin bir sızı hissettim. "Evet, öyle" diye yanıtladım, onun yanında kendimi tuhaf hissederek.
Bakışları bir anlığına üzerimde oyalandı ve sordu: "Son zamanlarda kendini tehdit altında mı hissediyorsun?"
"Ha? Ah, hayır ben iyiyim.”
Böyle bir soru beklemiyordum. Korumam olmamasına rağmen hâlâ güvenliğim konusunda endişeli görünüyordu. Yüz ifadesi her şeyi anlatıyordu.
"Bunca zamandır senin için endişeleniyordum. Geçen ay ne kadar endişelendiğimi biliyor musun?”
Onun samimi yorumu karşısında ürktüm. Bir ay önce beni merkezdeki tapınağa götürmeye çalıştığı zamanı hatırlıyor gibiydim.
“Kaçırılma veya öldürülme tehdidinin ne zaman gerçekleşebileceğini bilmiyorsunuz. Burada ya da başkentte elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışsak bile bunun bir sınırı var. Ama eğer merkezdeki tapınaksa, o zaman farklı bir hikaye.”
Dylan hafifçe kaşlarını çattı.
“Burada ve sarayda da biraz şeytani güç var. Yani ne kadar kaliteli bir ilahi savunma kurarsak kuralım, bir boşluk oluşacaktır. Bu yüzden kardinaller sana tapınağa kadar eşlik etmek istiyor. Her şey sizin güvenliğiniz için."
Onun ikna etmesi karşısında ürktüm. Zayıf şeytani gücün Ridrian olduğunu hemen anladım.
'Hayır, aceleci olamam. Piett'inki ya da sarayın bodrumundaki sihirli bariyer olabilir.'
Yavaşça başımı salladım.
“Ben bir Azizim ama aynı zamanda Majestelerinin sekreteriyim. Her iki pozisyondan da vazgeçemem.”
Tekrar bana baktı. Görünüşe göre yorumumun toplantı amaçlı mı yoksa gerçek niyetim için mi olduğunu görmeye çalışıyordu.
"Hayatın tehlikede olsa bile mi?"
"Elbette."
Bir anda elimi tutan bir şey hissettim. Şaşırdım ve eli çekmeye çalıştım ama tanıdık olduğunu hissettim ve onun Ridrian olduğunu anladım.
"Burada duralım."
"Majesteleri."
Ridrian nihayet konuştuğunda herkes ona baktı. Oldukça memnun bir avcıya benziyordu.
“Sekreterimi koruyabileceğimi düşünmüyorsun.”
Dylan'ın gözleri daha saldırganlaştı. "Aslında kaçırıldı Majesteleri."
Ancak Ridrian çok gelişigüzel bir şekilde bu iddiayı çürüttü.
“Çünkü onu iyi korumadın.”
“Bu…” Dylan devam edemedi çünkü görünüşe göre bunun kendi hatası olduğunu düşünüyordu.
Ridrian oldukça kayıtsızdı ve üç kardinale ve Dylan'a baktı.
“Ne düşündüğünüz ve Bakan Lesprey olarak adlandırdığınız umurumda değil ama o benim harika bir sekreterimdir. Böyle iyi bir çalışanı bırakmaya hiç niyetim yok.”
İmparator beni bırakmayacağını açıklayınca kardinaller tetiklendi.
“Majesteleri, bu kadar önemli bir karara nasıl bu kadar kişisel bir duygu katabilirsiniz! Bu, Theres grubunun onurunu hiçe sayan bir tiranlıktır.”
Ridrian'ın gözleri Kardinal Bahan'ın sözleri üzerine kısıldı. Odanın sıcaklığının birkaç derece düştüğünü hissettim.
"Fazla umursamaz konuşuyorsun. Kardinal, nerede olduğumuzu unuttun mu?”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Genç Kız EdebiyatıTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...