Bölüm 97

490 36 0
                                    

Köşk'e adım atmadan önce kayıkçının yelken açmasını izledik. Burada olmak, gölün ortasında yüzen dev bir gemiye adım atmak gibiydi; tek fark akıntının sallanma ve sallanma hareketlerinin olmamasıydı. Sanki köşkün sağlamlığını test etmek istercesine ayağımla taş zemine vurdum ve taş hiç kımıldamadı. İmparator davranışıma gülümsedi.

"Yani ondan hoşlandın mı?"

Başımı salladım, "Çok güzel. Sarayın yakınında böyle bir yer olduğunu bilmiyordum.”

Bunun üzerine daha da gülümsedi, "İstediğin zaman buraya gelebilirsin. Sadece kelimeyi söyle. "Elbette benimle" diye eklemeden önce durakladı.

İmparatorun sözleriyle yüzüme kan hücum ettiğini hissettim. Kızardığımı hissedip, ne kadar kızardığımı görmesin diye başımı yana çevirdim. Ayrıca ten rengimin soluk olması da yardımcı olmadı, bu da tek başına beni kolayca ele verebilirdi, bu da imparatorun her seferinde muzaffer bir şekilde gülümsemesine neden oluyordu. Ah, bileziğin hala yanımda olmasını ne kadar isterdim.

Çadırın ortasındaki masanın altına bir sandalye çekip beni oraya oturttu. İkramlar ve çeşitli bisküviler önceden hazırlanmıştı.

"Biraz çay ister misiniz?" İmparator sordu. Sık sık tercihlerimi sorduğunu ve her gün yeni bir şeyler hazırlayıp beğenip beğenmediğimi sorduğunu fark ettim.

Ama neden böyle davranıyordu?

Başlangıçta ilk tanıştığım adamdan farklıydı; artık öfkeyle bana bir şeyler fırlatmıyordu, bunun yerine tamamen ihtiyaçlarımı karşılıyordu. İster kitaplar olsun, ister bahçede basit bir gezinti ya da atıştırmalık ikramı olsun, tam olarak bunu sağladığından emin olmuştu. Memnun edilmesi kolay biri olarak hayatın sunduğu basit ama güzel şeylerden kesinlikle keyif aldım.

"Evet." Gecikerek cevap verdim. Hala çalıştığım günlerde çay ve kahve olmadan yaşayamayacağım bir şeydi. Benim için hiçbir şey günün herhangi bir saatinde taze çayın ilk yudumunu içmekten daha keyifli olamaz. Yoğun programım nedeniyle tatil yapmak ya da kısa bir mola vermek bir fanteziden başka bir şey olmadığı için çay ve kahvenin yeterli olması gerekirdi.

İmparator büyük altın kazana ulaşmak için kolunu uzattı. Eli sapın etrafında bir daire çizdi, sonra tamamen hareketsiz bir şekilde dondu.

"Efendim?" Onu çağırdığında elini bıraktı ve yandaki beyaz çaydanlığı kaldırdı.

"Hımm." Sanki derin düşüncelere dalmış gibi nefesinin altından mırıldandı. Çaydanlığa birkaç çay yaprağı koydu ve yavaş ve kararsız temposuna bakılırsa çay yapmaya hiç alışık olmadığı anlaşılıyordu. Uygun çay yaprağı miktarına karar verdiği açıktı ve ben farkına bile varmadan çaydanlığı ağzına kadar doldurdu. Dehşete kapılarak çaydanlığı elinden aldım.

"Yaparım. Onu bana ver."

"Çay demlemeyi biliyor musun?"

“… Neden bizimle birlikte bir hizmetçi getirmedin?” Çay yapmayı bilmiyorsa bir hizmetçi getirmeliydi. Çaydanlığın tüm yapraklarını boşaltırken aklından neler geçtiğini merak ettim.

Ancak önce tencerenin ısıtılması gerekiyordu. Etrafta sıcak su var mı? Her yere baktım ama bu izole köşkte alev üretmenin hiçbir yolu yokmuş gibi görünüyordu. Nasıl ilerleyeceğimi bilemeyen imparator bana büyük altın çaydanlığı verdi.

"Bunu mu arıyorsunuz?"

Tam ona çaydanlığa değil, ateşe ihtiyacımız olduğunu söyleyecekken, çaydanlığın ağzından hafif bir buhar çıktı, bu da içinde kaynar su olduğu anlamına geliyordu.

"Ama bu nasıl mümkün olabilir?" Sonra imparatorun elini çaydanlığın gövdesine koyduğunu hatırladım, "Bunu büyüyle mi ısıttın?" diye sordum, olayların gidişatı karşısında şaşkına dönmüştüm.

Onaylayarak başını salladı ve ben de karşılık olarak ona yalnızca bakabildim.

"Iona?"

"Vay be... Sihir gerçekten tuhaf." Çaydanlığı büyük çaydanlığın yanına getirdiğinde kendimden geçtim. Hiç çaba harcamadan sanki hiç ağırlığı yokmuş gibi suyu tencereye döktü. Tencerenin üzerinde buhar kaynıyordu ve ona sersemlemiş bir şekilde bakarken artık elektrikli su ısıtıcısına gerek olmadığını fark ettim.

Çaydanlık yeterince ısınınca bir bardağa su döktüm ve içine yeterli miktarda çay yaprağı attım. Demliği kaynar suyla doldurdum ve yaklaşık üç dakika sonra çay nihayet tüketime hazırdı. İmparator tüm zaman boyunca bakışlarını üzerimde tuttu.

Onun bariz bakışlarını görmezden gelmeye çalışarak, benimkinden bir yudum almadan önce ona bir bardak doldurdum. Bitkisel tat karşısında gülümsedim ve bunu aromatik bir tat yayan yaprakların kalitesine borçluyum.

"Bunun tadı çok güzel."

"Biraz da bisküvi al." Tabağıma üç tane çiçek şeklinde şekerli bisküvi koydu. Etrafı gölle çevrili bu güzel köşkte imparatorun yanımda olması büyük bir onurdu. Bir elime bir bisküvi alıp kemirdim ve imparatorun bana doğru gülümsemesini sağladım.

"Her zaman beklentilerimi aştın." İmparator aniden söyledi.

Doğru duyup duymadığımı merak ederek ona bakmak için bakışlarımı kaldırdım. "Affınıza sığınırım?"

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin