Bölüm 75

747 50 0
                                    

Hem neden soruyorsun? Ben sadece Majestelerinin oyuncağıyım.

Sana neden söyleyeyim? Benimle hiçbir ilgin yok.

Bu sözleri yüksek sesle, gözleri ona parlayarak söylediğini hayal edebiliyordu. Bu düşünce kalbinin acımasına neden oldu. Üstelik onu daha da uzaklaştırırsa ne olacağı konusunda zaten endişeliydi. Bayılmadan hemen önce ona o kadar kızmıştı ki dokunuşundan kaçındı ve Ridrian belki de bunca zamandır ondan nefret ettiğini düşündü. Onun minik ve narin görünen vücudunun içinde ne kadar kırgınlığın biriktiğini bilmiyordu.

Bu tür duyguları beslemek zor olsa gerek.

Onun ona nasıl baktığını, ondan hoşlanmadığını ve daha fazla dayanamadığını söylediğini hatırlayınca yerinde oturamadı.

"... Lavis."

"Evet majesteleri."

"Raven'ı ara."

"Majesteleri..."

"Bana iki kere söyletme." Ona sırtını döndü. Bir nedenden ötürü Ridrian'ın sesi onu rahatsız etmişti ve neredeyse ellerindeki titremeyi görebiliyordu.

Lavis sadece aşırı analiz yapıp yapmadığını merak etti. Sandalyesinden kalkmadan önce Ridrian'ı bir süre daha inceledi.

"Bunun arkasında çok fazla çalışma olmalı. Raven'a tüm faturalarını salona getirmesini söyle.

"Elbette."

Konuşmadaki ani değişiklik yüzünden kafası karışmıştı ama Lavis daha fazla bir şey söylemedi ve itaatkar bir şekilde odadan çıktı.

Ridrian birkaç dakika daha Iona'nın uyuyan yüzünü gözlemledi. Orada bulunan saray mensubuna döndü ve şöyle dedi: "Onu kurtarmak için elinizden geleni yapın. Onu sağlığına ve zihinsel ya da fiziksel olarak hiçbir yara izi bırakmadan geri getirin.

"Evet majesteleri. Siparişinizi aldım."

Bundan sonra Ridrian kendini işe verdi ve hatta Raven'dan ona daha fazlasını getirmesini istedi. İki günlük gecikmenin kolaylıkla üstesinden gelinebilecek bir hızdaydı ve Raven, Ridrian'ın ne kadar farklı davrandığını fark etti.

Sanki kasıtlı olarak kendini meşgul ediyordu. Iona'nın yanından ayrıldıktan sonra çalışırken onu düşünmekten kendini alamamıştı. Ara sıra dudaklarından duyulabilir iç çekişler çıkıyordu ve orada bekleyen soylular ve rahipler yerlerinden titriyordu, hepsi aynı düşünceyi taşıyordu: Bir şekilde imparatorun hoşuna gitmedi mi?

İmparator ve hizmetkarları, dua merasimi için gereken eşyaları istikrarlı bir şekilde hazırlarken, kafalarında yüzen kendi düşünceleriyle meşguldü. Ridrian törenlerle ilgili tüm konuşmalara katıldı ve bizzat katıldı ama yine de hem aklı hem de kalbi yatak odasında baygın bir şekilde yatan Iona'daydı.

Güm! Ridrian mührünü kağıda basarken derin bir iç çekti.

Ya birdenbire benimle artık konuşmak istemediğini söylerse? Ridrian düşündü. Onun tatlı sesini duyamamak gerçekten zor olurdu.

İçinde bulunduğu durumdan rahatsız olan Ridrian günlerce içten içe mücadele etti ve her an patlayacakmış gibi hissetti. Büyük imparatorluğun imparatoru o kadar dalgındı ki, kendisine doğru itilen gümüş kupanın zehirle dolu olduğunu fark edemedi ve her zamanki gibi bunu fark edemedi.

***

[Iona]

Korkunç bir rüya gördüm ama onu tam olarak hatırlayamadım. Ama sanki orijinal hikayeyi rüyamda görmüş gibiydim ama daha çok bir kabustu.

Yüzüm gözyaşlarıyla kaplıydı. Kitabı ilk okuduğumda aynı şeyleri hissettiğimi hatırlıyorum. Bu süre zarfında o kadar çok ağladım ki ertesi gün işe gidemedim ve yastık kılıfım ıslak ve sırılsıklam kaldı. Kolumla gözlerimi sildim ve avuçlarımı yanan göz kapaklarıma bastırdım.

Başım ağrıyor.

Uyandığımda görüşüm yavaş yavaş netleşti. Gördüğüm ilk şey, bir efsaneyi tasvir eden aşırı bir tablonun bulunduğu, alışılmadık bir tavandı. Gözlerimi birkaç kez kırpıştırdım. Artık gündüz olduğunu ve perdelerin çekildiğini biliyorum ve ancak o zaman hâlâ Theres Tapınağı'nda olduğumu fark ettim.

Tam ayağa kalkacakken bedenim itiraz etti. Suya batırılmış pamuk kadar ağır bir his uyandırdı ve yere uzanıp gözlerimi kapattım. Başım fena halde dönüyordu. Ne oldu?

Dua festivali için Theres Tapınağı'na geldiğimi hatırladım. Ama ben burada güpegündüz uyuyarak ne yapıyorum? Anılarımda bir boşluk var gibiydi. Son zamanlarda olanları hatırlamaya çalışırken kafamdaki çarklar dönmeye başladı.

İmparatorun bana kızdığını hatırlıyorum. Ağladım ve bağırdım... sonra bayılmadan hemen önceki karışıklığı hatırladım, imparatorun yüzünde şaşkın ve çaresiz bir ifade olduğunu ve göğsünün bir tarafında hafif bir zonklama olduğunu gördüm.

Ondan sonra rahat nefes alamadım.

Elimi göğsüme koydum ve derin bir nefes aldım. Boğazım kurudu ama şaşırtıcı bir şekilde hiçbir sorun ya da herhangi bir şey hissetmedim.

Beni sağlığıma kavuşturanın kim olduğunu merak ediyorum.

Belki de birinden bana ayrıntıları vermesini istemeliyim. Başımı kaldırdığımda yatağın yanında oturan kızıl saçlı bir kadının uyukladığını görüyorum. İmparatorun onu kılıcıyla tehdit etmesine rağmen onun zarar görmemiş olduğunu görmek beni rahatlattı. Ona doğru uzandım ve titreyen ellerimle onu tuttum, "Lina."

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin