Bakışlarını benimkilere kilitleyen Lavis'in yüzündeki endişe açıkça görülüyordu. Daha sonra elini kanepeye götürdü ve düşünceli bir tavırla yastığa hafifçe vurdu.
"Eğer gerçekten zehirlendiyse endişelenmenin bir anlamı yok. Kolay kolay yıkılabilecek bir tip değil."
Sanırım zehirleme gibi beyhude girişimler imparatora karşı başarılı olamayacak. Ama hala.
Lavis diz çöktüğü yerden kalktı ve Lina'yı çağırdı. Artık birlikte olduğumuzda genellikle sahip olduğu tatlı, nazik yüzünü taşımıyordu. Artık yerini çok daha ciddi bir şey aldı. "Lütfen Iona'yı şuradaki bağlantı kapısından yan odaya getirin. Yakında insanlar buraya akın edecek."
"Evet, Baş Rahip." Lina başını salladı ve beni kapıya yönlendirdi. Başımı eğdim ve ben odaya girerken Lavis'in beni izlediğini gördüm. İmparatoru görmeye gideceğini söylediğini ve sonrasında yatak odasından çıktığını duydum. Getirildiğim oda, imparator için tasarlanan, onun kriz geçirdiği ve kaotik bir karmaşa bıraktığı orijinal odaydı. Yok edilen eşyalar artık görünürde olmasa da, yıkımının bazı izleri hâlâ duruyordu; kırık pencereler ve görünen mobilya eksikliği. Odanın ortasında durdum ve yan odadan sesler durmadan dolmaya başladı. Ben gittikten kısa bir süre sonra insanlar oraya akın etmiş olmalı. İnce duvarların arasından şaşkın, paniğe kapılmış sesler süzülüyordu ve gürültüye Lavis'in sesinin katıldığını duydum ve beni daha önce banyolara götüren şövalye olan Dylan'ın sesini de duydum.
"Bunu daha önce de söyledim, yine söylüyorum. Başka hiçbir şey olmadı! İmparator ritüelden sonra tökezledi ve sunaktan aşağı indiğinde kan kustu ve bilincini kaybetti."
Odaya derin bir sessizlik çöktü ve kimsenin konuştuğunu duyamadım. Kısa bir aradan sonra Dylan bağırdı ve oda bir kez daha çılgınlığa dönüştü. Onları bu noktaya getiren bağlamı duyamadım ama yaptıkları konuşma her ne olursa olsun Dylan'ı sinirlendirmiş olmalı.
"Neden beni engelliyorsun?"
"Majesteleri kutsal güçle iyileşmekten nefret ediyor. İmparatorluk doktoru yakında gelecek, o yüzden lütfen geri dönün." Lavis sakince cevap verdi.
"Kardeş Lavis! Bu durumun ne kadar ciddi olduğunu biliyor musun? Ivant'ın imparatoru, Merkez Tapınak'ta düzenlenen ritüelin hemen ardından yere yığıldı! Dylan yüksek bir sesle konuştu.
"Evet ve bunu anlıyorum. Ama burada Majestelerini iyi tanıyan biri varsa o da benim. Bu yüzden lütfen bu işi bana bırakın ve herkesin derhal odayı terk etmesini rica ediyorum."
Sessizlik bir kez daha odayı kapladı. O kadar şiddetliydi ki her an bir kargaşa çıkacakmış gibi hissettim. Neyse ki insanlar Lavis'in isteklerini yerine getirdiler ve itaat ederek odadan çıktılar.
Kısa bir süre sonra Lina herkesin gittiğini doğruladı ve iki yatak odasını birbirine bağlayan kapıyı sessizce açmam için beni teşvik etti ve hızla içeri girdim. Sadece Lavis kalmıştı; imparatorun yatakta baygın bir şekilde yatmasını izlerken gözleri gözle görülür şekilde yorgundu.
"Lavis."
Hiç olmadığı kadar bitkin görünüyordu. Lavis başını bana doğru çevirdi ve uyardı: "Burada kalmak tehlikeli, Iona. İmparatorluk doktoru yakında gelecek."
"Sadece onu görmek istiyorum, sonra hemen gideceğim."
İlk başta tereddüt etti ama beni bundan vazgeçiremeyeceğini anlayınca beni içeri çağırdı.
Yatağa doğru yürüdüm. İmparatorun yüzü solgundu; bayıldığımdan beri günlerdir görmediğim bir yüz. İmparator uyurken yüz hatlarındaki her zamanki kibir gitmiş, yerini çok daha sakin bir tavır almıştı.
Onu bir daha asla görmek istemediğimi gerçekten düşündüm.
Titreyen elimle gözlerini kapatan saçlarını okşadım. Ona yakından bakınca dudaklarında hâlâ hafif bir kırmızılık vardı. Biraz önce kustuğu kan olsa gerek.
Lavis'in dudaklarından küçük bir iç çekiş kaçtı, "Değiştirdiğimi biliyorum." Kısık bir sesle şöyle dedi: "Sanırım Theres'in gelişiyle Merkez Tapınağın yakınındaki tüm su kutsal suya dönüştü."
"Kutsal su içtiği için mi?"
Kutsal su var olan en güçlü tedavi türü değil mi? O kadar güçlü olduğunu duydum ki, onu içmenin ölümün eşiğinde olanları kolayca tam sağlığına kavuşturabildiğini duydum. İmparatorluğun vatandaşları böyle bir mucizeyi kollarını açarak karşılarlar, hatta insanlık tarihinde eşi benzeri olmayan bir mucize olarak bile kabul edilebilirler. Lavis'e beklentiyle baktım ve o da dudaklarını sıkarak şöyle dedi: "Majesteleri çocukluğunda pek çok korkunç şey yaşadı. Bunun da yansımalarından biri olduğunu düşünüyorum."
O kadar çok şey yaşadı ki onu tam olarak neyin bu hale getirdiğini tespit etmek zor. Kutsal suyu içip hemen ardından bayılmak sorunun kendisinde olduğu anlamına geliyordu. İnsan, Allah'ın bir varlığıdır ve Allah'ın nimetlerinin sembollerinden biri olan kutsal suyun içilmesi, bu şekilde değil, ancak olumlu bir sonuçla sonuçlanmalıdır. Çocukluğunda yaşadığı şeyleri hatırlamaya çalıştım ve orijinal hikayeyi okuduğumdan beri şüphelendiğim bir şey var.
Ridrian, prensin yaptığı yüzünden Ayrık Saray'da hapsedildiğinde, şiddetli alevlerin burayı yakıp kül etmesine rağmen oradan kaçmayı başardı. Orijinal hikayede nasıl hayatta kaldığı yazmıyordu. Bu süre zarfında başka bir şey olmuş olabilir mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Romanzi rosa / ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...