Genç Ridrian şaşırmış görünüyordu, "Ne muhteşem bir kılıç!"
Kılıcı nasıl saklayacağını anlamış gibi görünüyordu ve bunu da yaptı. Buna birçok kez şahit olmuştum ama şeytani gücü özümsediği anda bunu öğrendiği aklıma gelmemişti.
M-ana karakter gerçekten.
Vücudunu oraya buraya salladı ve kolundaki yarayı inceledi. Elbiseleri yırtılmıştı ama derisinde herhangi bir yara izi yoktu.
Ortadan kayboldu.
Elbette. Bu onun içinde dönen ilahi ve şeytani güçlerin bir yan etkisiydi. Ridrian kaşlarını çatmaya devam etti.
"Ne kadar oldu? Görünüşe göre yangın söndü."
İçeriye duman gelmiyordu.
Gerçekten geri dönebilir miyim?
Köşeden bir şey aldı. Neredeyse tanıyamadım. İçinde bir mektup ve küçük bir şişe bulunan eski bir keseydi.
Bu, Ravis'in kutsal su koyduğu şişe. Eğer buradaysa...
"Olabildiğince aşağılanmış gibi görünüyor."
Mektubun üzerinde ne olabileceğini merak ederken, bedenimin giderek solgunlaştığını fark ettim.
Ah, uyandım mı? Yoksa günümüze dönmek mi?
Rüya mı gördüğümü, yoksa beden dışı bir deneyim mi yaşadığımı ya da zaman ve mekanda yolculuk mu yaptığımı tam olarak bilmiyordum ama ona yardım etmek için burada olduğum kesindi.
“Vay be. Geri dönmeliyim.”
Odayı yokladığında omzumun üzerinden hüzünlü bir bakış attım; uyandığımda küçük Ridrian'ı göremeyeceğim gerçeği beni biraz üzmüştü. Tanıdığım Ridrian'ın gülümsemesini düşündüm ve onu ne kadar özlediğimi fark ettim.
Rian, gelecekte bekliyorum.
Ona gülümsedim ve bir an için dünya bembeyaz olurken altın gözleri bana bakıyormuş gibi hissettim.
***
Bir anda yüzüyordum.
Bu nerede?
Kesinlikle uyanacağımı düşünmüştüm ama ya hâlâ rüyadaydım ya da başka bir şeyler oluyordu. Garip bir boşlukta yüzüyordum.
Kafam boş.
[Aniden çok fazla güç kullandığın için.]
O ses… Var mı?
Yumuşak sesi tanıdım. Dua festivali sırasında Theres ortadaki tapınağa inmişti. Kafamda çınlayan sesin Tanrı'nın sesi olduğunu anladım.
***
[Evet. Seninle ilk kez bilincin yerindeyken karşılaşıyorum. Zamanı geçerken seni kısa bir süre tuttum.]
Garip bir şekilde kibardı. Aniden aklıma bir fikir geldi. Tanrı'nın adını haykırdım!
Ben-özür dilerim. Adını böyle söylediğin için.
[Önemli değil. İsimler benim için pek bir şey ifade etmiyor.]
Sormak istediğim o kadar çok şey vardı ki. Neden önceki yaşamlardan anılarım vardı? Bu dünya neydi ve gelecekte ne oldu? Ben bu sorulardan herhangi birini sormaya fırsat bulamadan bir başkası ağzından kaçırdı.
Gerçekten zamanı mı geçiyorum?
[Bu önemli değil. Önemli olan geçmiş Ridrian'ı etkilemiş olman.]
Şaşkınlıktan neredeyse donuyordum. Bunun olmaması gerektiğini mi söylüyorsun?
[Olması gereken, Ridrian'ın acı çekerken o eski kesenin içinde kutsal su bulup içmesiydi. Ve bu bir şekilde korozyonu durduracaktır.]
Daha sonra…
Şaşkınlığımı gizleyemedim. Theres'i göremiyordum ama sanki bana gülümsüyormuş gibi hissettim. Bulunduğum yerde görünmüyordu ama varlığını tanıdım.
[Bu yüzden artık senin gücünü ele geçirebildi. Her ne kadar benden gelse de o gücü yalnızca senin aracılığınla alabildi.]
Anlıyorum.
Şimdi anladım. Gökyüzü terasında istemeden yarattığım ışık ve iblisleri yok etmek için yarattığım ışık tarafından vurulmasına rağmen Ridrian'ın nasıl iyileştiği.
Peki neden şimdi böyle bir rüya görüyorum?
[Çünkü onun da artık bilmesi gerekiyor.]
Bağışlamak?
[Zaman yaklaşıyor. Lütfen kendine iyi bak…]
Sesi solmaya başladı, bilincim de öyle.
***
Bu sefer çok gürültülüydü.
“Iona! Iona!”
"İyi misin?"
Neden bir deja vu gibi hissettim ? Vücudum şu anda çok hassastı. Biraz hareket etsem bile her yerim ağrıyordu.
"Ah."
Tuza çarpmış bir solucan gibi kıvrıldım. İlahi ateş yüzünden bir süreliğine uyuyakalmış olmalıyım ama neden vücudum bu kadar acıyordu?
Her şeyi bir araya getirmeye çalışırken gürültü arttı.
"Ravis!"
"HAYIR. Bu ilahi bir gücün zehiridir. Eğer şimdi onu iyileştirmeye çalışırsan daha da kötüleşecek."
"Kahretsin! Iona, lütfen uyan!”
"Lütfen... uyanın hanımefendi." Ridrian, Ravis ve Lina aynı anda konuşuyor gibiydi.
Konuşmak için elimden geleni yaptım ama hiçbir kelime çıkmadı. Boğazımın sıkıştığını hissettim.
Ben konuşmaya çalışırken herkes sustu.
"Çok gürültülü."
Daha çok sessizlik oldu ve biraz rahatladığımı hissettim.
Sonra Ridrian, "Herkes gitsin" dedi.
"Majesteleri."
“Sen de işe yaramazsın, o yüzden çık dışarı.”
Göremedim ama çok yüksek sesle konuşmamaya çalıştıklarını görebiliyordum. Kıpırdamadan yatıyordum, kulaklarım her sesi dinliyordu. Kapı kapandı ve çok geçmeden boş odayı yalnızca Ridrian'ın boğuk sesi doldurdu.
"Iona" dedi.
Acımın hızla azaldığını hissedebiliyordum. Yavaş yavaş gözlerimi açtım. Görüşüm gözyaşları nedeniyle bulanıktı ama yüzünü hemen tanıdım. Rüyamda gördüğüm çocuğun aksine yetişkin, daha olgun görünüyordu.
O altın gözleri gördüğüme sevindim. Hayır, belki onları kaçırmışımdır. Dikkatlice onu aradım.
"Rian."
"Ah, buradayım."
Sanki camdan yapılmışım gibi yavaşça elimi avucunun içine aldı. Vücudunda bir titremenin hareket ettiğini hissettim.
"Bu kadar acıyor mu?"
Sesi kırılgan geliyordu. Sanki ben baygınken düzgün uyuyamıyormuş gibi gözleri koyu halkalarla çevrelenmişti.
Yavaşça başımı salladım. "Artık iyiyim."
"Uyandığına sevindim."
Bu insanların bir dakika önce bu kadar yoğun olmaları tuhaftı. Tahmin ettiğimden daha uzun süre uyumuş olmalıyım. Bana mı öyle geliyordu yoksa hava biraz daha taze miydi?
"Ne kadar uyudum?" Bilmek istiyorum.
"Bir ay."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...