Bölüm 107

438 28 0
                                    

Bitmişti.

Her şey bitmişti. Hayatım böyle mi bitecek?

Gözlerimi açtığım anda beni zayıflatıcı bir baş ağrısı karşıladı. Akşamdan kalmalık bitmek bilmeyen dalgalar halinde üzerime çökerken bir umutsuzluk duygusu hissettim. İnsanlar sarhoş olduğunda hiçbir şeyi hatırlamayacağını söylerdi ama ben nasıl oldu da her şeyi hatırlayabildim?

İmparatoru yakasından nasıl yakaladığımı bile hatırlayabiliyordum. Zonklayan başımı kollarımla kavrayıp yastığa iyice gömdüm. İçten içe sürekli çığlık atıyorum, zamanı geri alıp tüm bunların olmasını engellemeyi ümitsizce diliyorum.

Kim olduğumu sanıyordum? Ben onun seviyesinde değilim, bu yüzden onun yanında bu kadar rahat olmak benim için utanç verici bir durumdu. Bu sadece özür dileyebileceğim kötü bir hata değildi; Hiç şüphe yok ki kafam masadan düşen bir elma parçası gibi yuvarlanacak.

Her şeyi tam olarak hatırlayamıyordum ama ona en derin duygularımı yüksek sesle anlattığımı hatırlayabiliyordum. Hatta kendisine kişisel bakım yapmadığı zaman beni azarlamaya hakkı olmadığını bile söyledim.

Oh hayır . Sızlanarak tavana baktım ve yatağın beni bütünüyle yutmasını diledim. Aniden kapı açıldı ve onun sesiyle donup kaldım.

“Iona mı? Kendini hasta mı hissediyorsun?

Neden sabah kahvaltımı getiren o olmak zorunda? Bunun yerine Lina neden bunu yapamadı? Elinde tepsiyi tutarken yanıma yaklaştığını gördüğümde bir santim bile hareket edemedim ki bu tam filmlerdeki gibiydi.

Bu benim son yemeğim mi? Kalbim o kadar hızlı atıyordu ki imparatorun duyabileceğinden endişelendim. Elini alnıma koymadan önce tepsiyi komodinin üzerine koydu.

"Kendini iyi hissetmiyor musun?"

Durun, ne yaptığını sanıyor? Neden uzun bir gece vardiyasının ardından kız arkadaşını şımartan bir erkek arkadaş gibi davranıyordu ve bunda da yüzünde aynı endişeli ifade vardı? Titrek bir şekilde toplayabildiğim tüm cesareti topladım ve boğazımı temizledim.

"Ben-ben iyiyim."

"Alnın hâlâ yanıyor. Ravis'i içeri getirmeliyim… Iona?” Elbiselerini yakalayıp odadan çıkmasını engellediğimde olduğu yerde kaldı.

"Hayır gerçekten iyiyim. Ravis'i aramana gerek yok. Ah.” Ani hareketim başka bir baş ağrısına neden oldu ve yatağa geri dönmekten başka seçeneğim yoktu. Eğer sonsuza kadar çarşafların altında saklanabilseydim, bu harika olurdu.

Akşamdan kalmalık yüzünden başrahip tarafından tedavi edilme düşüncesi gerçekten aşağılayıcıydı. Sanırım utançtan öleceğim. Ayrıca şu anki durumumla Ravis'in karşısına çıkabileceğimi sanmıyorum ve onun yüzündeki endişeyi görmektense kendimi dünyanın diğer ucuna atmayı tercih ederim. Oyuncak bebek olmak bile o kadar utanç verici değildi.

"Gerçekten iyi misin?"

"Evet, gerçekten iyiyim." Ve bir saniye bile geçmeden başımı bir kez daha çarşaflara gömerken acı içinde inledim. Ravis'i çağırmasını istemediğimi hissetti, bu yüzden yatağa yanıma oturdu.

"Bir şişe Borestan'ı içtikten sonra bu kadar erken uyanmak çok zor olmalı, değil mi? Görünüşe göre alkol toleransını yanlış hesaplamışsın.”

Şu anki durumumdan memnun görünüyordu. Dik oturarak ne kadar utandığımı görmesini engellemek için yüzümü başka tarafa çevirdim.

"Al, şunu iç."

İmparatorun elime verdiği soğuk içeceği mecburen aldım. Mavimsi bir tonu vardı ve tuhaf bir koku yayıyordu. Boğazımı temizlerken, hiçbir insana yakışan bir içkiye benzemiyor, diye düşündüm.

Beni zehirlemeyeceği kesin değil mi?

Dün geceki davranışım başlı başına bir suçtu, bu yüzden kulağa ne kadar saçma gelse de böyle şeyleri düşünmekten kendimi alamadım. Titreyerek bardağı dudaklarıma götürdüm, bu bir teslimiyet eylemi gibi görünüyordu.

Dudaklarım bardağın kenarındaydı ve günahlarımdan arınmam gerekip gerekmediğini düşünüyordum. Suçlu olduğumu kabul etmek çok daha katlanılabilir bir cezaya yol açar mı? Bir yudum aldım ve içeceğin tatlılığı karşısında gözlerim fal taşı gibi açıldı. Bana balın tadını hatırlattı ve aslında tadı da göründüğünden daha güzeldi. Baş ağrımın hafiflediğini hissettiğimde soğuk içeceğin çok faydası oldu.

Ben içerken imparator sadece bana baktı. Daha sonra dikkatlice imparatora baktım ve itiraf etmeye başladım: “E-dün…. Sanırım size karşı oldukça saygısız davrandım lordum.”

"Hatırlıyor musun?"

Cevabı karşısında omuzlarım çöktü. Kamburlaştım ve kendimi olabildiğince küçülttüm.

Benim sorunum da tam olarak bu; çoğunu biraz fazla net hatırlıyorum. "Evet."

"Demek hatırlıyorsun, ha." Düşünceli bir şekilde parmaklarıyla uyluklarının üzerinde tempo tutuyordu; bu, derin düşüncelere daldığı zamanlarda yaptığı bir alışkanlıktı. Gözlerimi kapattığımda sırtımdan aşağı doğru bir ürperti hissettim.

Bitti. Ne düşünüyordum? Borestan şişesini mi içiyorsun? Neden bu kadar lezzetli olmak zorundaydı ki? İmparatora artık içmemesini bile söyleyemem!

Kafamda çeşitli düşünceler şekillenirken, kendi pervasızlığımın getirdiği idam cezasıyla karşı karşıya olduğumu hissettim. Sonra imparatorun kahkahasını bastırdığını duydum. Başımı kaldırdığımda yüzünün kızardığını, yumruğunun dudaklarını kapattığını gördüm.

“Iona, çok eğlencelisin.”

Üzgünüm? Gülmem mi gerekiyor? Tam olarak emin değilim. İmparatorun kıkırdamasından dolayı kafam kesilecekmiş gibi gelmiyor bana. Emin olmak için dikkatlice ona baktım.

“Sen… kızgın değil misin? Ama ben sınırları aştım ve sana öyle kaba davrandım ki…”

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin