Theres Dua Festivali her yıl düzenlenen bir etkinlikti ve imparatorluktaki en büyük etkinliklerden biriydi. İmparatorluğun en yüksek yetkilisi olan İmparator Radian Ferid Lebrooks'un önümüzdeki güzel bir yıl için merkez tapınağa dua etmek için düzenlediği bir törendi. Herkesin doyasıya yiyip içerek şenliklere daldığı bir gündü.
İmparatorun doğum günü ve ülkenin kuruluş gününün yanı sıra halk, her yıl düzenlenen dua festivalini de sabırsızlıkla bekliyordu. Lina bana dua bayramını müjdeleyen arifenin heyecan verici olduğunu söyledi ve her yıl bu bayrama katılma deneyimlerini paylaştı. Sanırım bunu orijinal kitapta okudum ve kesinlikle kendim görmek isterim, ancak o zamana kadar yurt dışına sınır dışı edilmiş olurdum.
Tapınaktan ayrılan Lavis bana sabırla merkezi tapınağı detaylı bir şekilde anlattı: "Orası Lovina Sarayı, Kutsal Babamızın ikametgahı. Kiliseyle ilgili işlerin çoğu orada yapılıyor ve yapılıyor."
Ah. Yani Papa'nın ikamet ettiği yer, imparator gibi devlet misafirlerinin kaldığı yerin hemen yanındaydı. Tapınağın ilk kılıcı Daylon bir yerlerde yatıyor olmalı. Daha önce kaybolduğumda, sanırım yanlışlıkla özel sarayın dışına çıkmıştım ve neredeyse Papa'nın konutuna giriyordum. Bu bir felaket olurdu!
Yakalanırsam ne olurdu? Bunu düşünmek sırtımdan soğuk terlerin akmasına neden oluyordu. Düşünceleri kafamdan uzaklaştırdım ve sarayın dış tasarımını inceledim.
"Bina gerçekten çok güzel." Meydandaki binalardan farklı olarak buradaki çatı maviye boyanmış ve her duvarda çeşitli efsanelerin desenleri kabartılmıştı.
"Lovina Sarayı buradaki merkezi tapınaktaki en güzel yapıdır. Tapınağın kendisi kadar büyük olmasa da aslında yaklaşık 2.000 yıllık köklü bir tarihe sahiptir. Tarihe göre burası uzun zaman önce kutsal rahibin ikametgahıydı. Tanrıları kabul eden beden."
"Anlıyorum." Ben de sessizce onu takip ettim ve açıklamalarını dikkatli bir öğrenci gibi dikkatle dinledim. Lavis bana baktı ve sırıtarak parmağını Papa'nın oturduğu sarayın arka tarafını işaret etti.
"Şuradaki yuvarlak binayı görüyor musun?"
"Evet. Tuhaf görünüyor." Sivri çatılı alışılmış binalardan farklıydı. Bunun yuvarlak olanı vardı ve dekorasyon ve kabartma desenleri yoktu. Oldukça göze çarpıyordu ve çok yersiz görünüyordu.
Sanki düşüncelerimi duymuş gibi Lavis, "Bugün dua töreninin yapılacağı Tapınak, merkezi tapınaktaki ilk tapınaktır. Antik çağlarda var olan bir cüce kabilesi tarafından yaptırıldığı ve melekler tarafından kutsandığı, dolayısıyla İblis Dünya Savaşı sırasında iblislerin istilasından sağ çıktığı söylenir. Aynı zamanda insan ırkının son sığınağı olduğu da söyleniyordu." Gülümseyerek, "Artık özel toplantıların yapıldığı, ritüellerin uygulandığı yer" dedi.
Gülmeden edemedim. Bana bunların herhangi birini söylemesine izin verildi mi? Özellikle de yabancı olduğumda? Neden bana sırlarını söyleyip duruyorlar? Bana karşı bir şekilde gizli bir kin mi besliyorlar?
Tıpkı imparatorun yaptığı gibi gizli olması gereken şeyleri pervasızca bana anlatıyordu. Bana sır üstüne sır anlatırdı ve ben de bunu neden yaptığını merak ediyordum.
Lavis bir şeyler biliyor mu?
Sonra beni şaşırtan Theres geldi ve benimle konuştu. İlk başta sessizdi, sonra sözcükleri çıktı ve onları duyan herkes, sesin kime ait olduğunu tam olarak anladı.
[Sonunda onunla tanıştın.]
Bu sözleri duyunca birdenbire Lavis'ten şüphelendim. Ama sonra Lavis ifademdeki ince değişikliği fark etmeden aniden bana baktı.
"Bu binanın arkasında bakımlı bir ağacın kök saldığı Peter'ın bahçesi var. Hala biraz zamanım var, gelip bir bakmak ister misin?"
"Bir bahçe? Elbette." Özellikle bunca zaman hapisteyken bahçede yürüyüş yapmanın beni rahatlatacağını fark etmemiştim. İmparatorluk sarayındaki bakımlı bahçeyi hatırladım ve yüzümde küçük bir gülümsemenin oluşmasına neden oldum.
"Vay be..." Çok büyük bir bahçeydi. Görünüşlerine bakılırsa ağaçlar muhtemelen bin yaşındaydı. Burada olmak sanki dev bir peri ormanına fırlatılmış gibi hissettim. Lavis'in bahsettiği ağaç, yaşına rağmen canlılık dolu bir şekilde tepemizde beliriyordu ve ben onun ihtişamı karşısında ağzım açık kalmaktan kendimi alamadım.
Ne güzel bir yer. Lavis ne kadar büyülendiğimi gördü ve tepkime gülümsedi. Bu bahçe muhteşem görünüyordu ve ona bahçe demek yeterli olmazdı.
"Çok güzel değil mi? Tapınaktaki en sevdiğim bahçelerden biri. Bazı kardeşlerimiz bunu beğenmiyor, eskimiş, eskimiş diyorlar." Üstümüzdeki gölgelikten süzülen güneş ışığı yüzünde hafif bir gölgeye neden oluyordu. Lavis uzun ağaçlara baktı, sarı saçları rüzgarda uçuşuyordu. Düşünüyormuş gibi görünüyordu.
Yüksek ağaçlar görülmeye değer bir manzaraydı ama Lavis'in şimdi sahip olduğu ifade daha nadir görülen bir manzaraydı. Yüzüne hafifçe baktım ve bu açıdan neredeyse reenkarnasyona uğramış bir periye benziyordu.
"Bunun gibi bir manzara gördüğünüzde, bu dünyada sadece bir toz zerresinden başka bir şey olmadığınızı hissedeceksiniz. İnsan iradesi önemsizdir. Bu Tanrı'nın işidir ve biz insanlar doğal olarak Tanrı'nın bizim için belirlediği kaderi takip etmek zorundayız." dedi Lavis.
Sözleri karşısında şaşkına dönmüştüm. Benim ise başka bir inancım vardı: "Farklı düşünüyorum. Tanrı ne kadar büyük olursa olsun, insanların her şeyi kayıtsız şartsız kabul edip, Tanrı'nın bizim için yarattığını düşündüğümüz yolu takip etmelerinin bir nedeni olduğunu düşünmüyorum. Biz de üzerimize düşeni yapmalıyız. "
Ona gülümsedim, "Özgür iradenin anlamı bu değil mi?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Genç Kız EdebiyatıTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...