"Bu." Eris'in bana verdiği şey üzerinde tanıdık beyaz bir mücevher bulunan bir kolyeydi. Mücevherde ilahi güç vardı.
"Bu ilahi bir eşya mı?"
"Evet."
Kolyeyi yakından inceledim. Bir opal gibi farklı açılardan renk değiştiriyormuş gibi görünüyordu. Açıktı ve temiz bir atmosferle dolu görünüyordu ve ona bakmak bile harika hissettiriyordu. İlahi eşya aslında şeytani muadili kadar nadirdi. İblislerin neredeyse yok olduğu bir dünyada ilahi eşyaların da neredeyse yok olması doğruydu.
“Çok uzun zaman önce sahip olduğum bir şeydi.”
Bunu söylerken Eris'in gözleri hüzünlendi. Orijinal romanda yer almayan bir eşyaydı bu yüzden bilmiyordum ama önemli birinden almış olduğu bir şey olmalıydı.
Hoşlandığı başka biri var mıydı?
Orijinal romanda da bu yer almamıştı ama onun Ridrian'la nasıl ilişki kurduğunu ve ondan nasıl hoşlandığını bilmiyordum. Sevgilisinin mutlaka önemli biri olması gerekmiyordu.
Ama bir haftadır ilk kez Eris'i gördüğümde ona sorular sormaya başladım.
“Eris, Dylan nasıl?” Bilmek istiyorum. “Katılımcılar iyi durumda mı?”
Ev sahibi bir haftadır haber vermeden evden ayrılmıştı. Ev hakkında endişeleniyordu ama aynı zamanda insanların durumunun iyi olup olmadığı konusunda da endişeliydi. Ridrian bir ara eve gelmeye devam etmişti ve bu onları rahatsız etmiş olmalı, şimdi de Theres'in haçlıları mı? Döndüğümde onlara bir ikramiye vermeliyim.
Eris, "Katılımcılar iyi durumda" diye yanıtladı. “Ama Lina senin için endişeleniyor. Haçlılardan yalnızca Dylan ayrıldı; geri kalan herkes tapınağa döndü. Ama yakındalar, bu yüzden her an gelebilirler.”
“Kendi şartlarıyla ayrılmalarına imkân yok. Saray muhafızlarıyla savaşmış olmalılar.”
"Fiziki bir kavga olmadı. Sadece çok fazla göz kamaştırıcı."
Aniden Ravis'in telaşlandığını ve Dylan'la kavga ettiğini hatırladım. Baş Rahip olarak benim Aziz olmamı umursamaz mıydı? Bir düşününce, gücü saklamam konusunda hemfikirdi. Ravis ne düşünüyordu?
Eris boğazını temizleyerek beni düşüncelerimden kurtardı.
“Iona,” dedi, “gerçekten tapınağa gitmiyorsun, değil mi?”
"Ben değilim," diye ona güvence verdim. "Bu gücün ne olduğunu bile bilmiyorum. Ve bana Aziz diye seslenmen! Bunu kabul ettiğim an, muhtemelen hayatımın geri kalanı boyunca bunu unutmak isteyeceğim andır.”
Şaka yapmıyordum. Bir Aziz. Eski bir filmden kalma bir kurtarıcıya benziyordu. Eğer bu kadar uzun süre çağrılsaydım kendimi bir binadan atabilirdim.
Eris bunu utanç verici bir şeymiş gibi söyledi. Şaka yapıp yapmadığını anlamak zordu.
"Aman. Bence bir Aziz olmak sana çok yakışıyor. Saray halkını, başkent halkını bir zorbanın elinden kurtardın, yani sen bir Azizsin. Bu başlığa kim daha çok yakışır?”
“Lütfen böyle yapma Eris.”
Bu kadın neden benim gibi bu kadar liderlik yaptı? Yakında utançtan ölebilirim.
***
"Bu o mu?"
Tahtında kibirli bir şekilde oturan Ridrian çenesiyle işaret etti. İmparatorun ruh halini inceleyen Raven, cevap vermek için acele etmedi.
"Evet."
Baş Rahiplerden biri endişeyle önlerinde duruyordu. Önemli bir görevi olduğu için miydi? Kendinden emin görünmeye çalıştı ama bacakları titriyordu.
“Theres'in hizmetkarı Avas Lotuna. İmparator ve büyük Ivant'ın ilk ışığı Ridrian Ferid Lebrooks'la tanıştım."
Şu anda ne yapıyorlar?
Her geceyi Vikont Lesprey'le geçirdiği için imparator mutlu görünüyordu. Etraflarındaki hizmetkarlar ve tebaası aynı imparatora hizmet edip etmediklerini merak etmeye başlamıştı.
Ancak bu sabah imparatorun pek hoşlanmadığı genç hanım Deron gelip kargaşa çıkarmıştı ve şimdi de Theres grubundan bir kişi imparatoru açıkça rahatsız eden bir konu ile ziyarete gelmişti.
Bir zorba olmasına rağmen grubu kendisine düşman etmeye çalışmazdı ama Raven ve Şansölye Ivan tüm durum hakkında endişeli bir şekilde onun yanında duruyorlardı.
Beklendiği gibi Ridrian'ın ruh hali en kötüydü. Rahibin resmiyeti biter bitmez doğrudan konuya daldı.
"Theres grubundan başkentin tamamını temizlemesini istediğimi hatırlıyorum" dedi. "Bu ne zaman oluyor?"
Neden gelip başka bir soru sordukları hakkında hiçbir fikri yokmuş gibi davrandı. İmparator konuşmaya başladığı anda orta yaşlı rahip irkildi ve boğazını temizledi.
"Papa Hazretleri bunun gerekli olmadığını düşündüğü için talebi kabul etmemeyi tercih ettik."
İmparatorun kaşları hafifçe kalktı.
"Ne demek istiyorsun?'
“Birkaç gün önce gökyüzünü delip geçen ışık mucizesinin parçalarının başkenti arındırmak için fazlasıyla yeterli olduğu kanaatindeyiz. Yirmi Yüksek Rahip'i bir araya getirsek bile bu kadarını arındırmak zor. Papa Hazretleri bile onun bu kadar gücü bir anda yayabileceğinden şüpheliydi.”
"Buna nasıl güvenebilirim? Hiçbir kanıt yoktu, peki o ışık parçası nasıl arındırıcı bir etkiye sahip olabilirdi?”
"Sir Dylan Lyn Fortis'in bir raporuna dayanıyordu. Eğer ışık sütunu şeytanı anında yok etmeye yetecek güce sahip olsaydı, iblisler parçalara dokunulduğunda kritik bir darbe alırdı. Papa kendi kararına güveniyor, bu yüzden bunun yeterli delil olması gerektiğini düşünüyorum.”
Baş Rahip kendinden emin bir şekilde konuşurken, o duygusuz, kısa saçlı haçlının anısı Ridrian'ın zihninde parladı.
Lanet olası çocuk. Iona'yı korumasına izin verdim ve o da onu tapınağa mı sattı?
Daha fazla saldırganlığı tercih ederek dişlerini birbirine gıcırdattı.
"Şu anda gerçekleri kontrol edemiyorum," diye tersledi. “Beni ikna edebilecek kanıtlar getirin. Aksi takdirde destek fonunun yarısının iadesini talep edeceğim. Böyle bir şey olursa diye fon sağlıyordum ama eğer görevinizi yapmazsanız bu olmak zorunda.”
"Majesteleri!" diye bağırdı Baş Rahip. “Tanrı'nın gücünü kanıtlamamı nasıl beklersiniz?”
Çıplak gözle görülemeyecek bir şeyin kanıtını mı sunuyorsunuz? Baş Rahip, imparatorun tuhaf isteği karşısında telaşlanmış görünüyordu ama Ridrian'ın umurunda değilmiş gibi görünüyordu. Konuyu değiştirdi.
“Görünüşe göre tembel Başrahip buraya sadece bu konu için gelmemiş. Söylesene, neden buradasın?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Genç Kız EdebiyatıTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...