Bölüm 151

165 10 0
                                    

Ani bir bakışla onu durdurdum.

Yüzümü onunkine yaklaştırarak, "Sör Dylan," diye fısıldadım, "lütfen bana burada ismimle hitap edin. Şehrin ortasında bana böyle seslenmenden insanlar rahatsız olabilir. Etrafta pek çok sıradan insan var."

Kaşı kalktı. "Halktan mı?"

"Evet, lütfen bana ismimle hitap edin."

Bir süre tedirgin göründü ama kısa süre sonra başını salladı.

"Tamam... Bayan Lesprey," dedi sanki ismi test ediyormuş gibi nazikçe.

Ona bir gülümseme gönderdim. "Çok daha iyi. Şimdi sana bir soru sordum: gidip bunu almak ister misin?

Farklı yiyecekler deneyerek onu sürüklemeye başladım. Şuruplu ve kremalı meyve şişleri, taze kızartılmış mini çörekler ve rengarenk çene kırıcılar gibi şeyler. Şekerimi yükseltmek için midem şişene kadar yedim ve hala bana elbise seçmeye çalışanlar için biraz daha yiyecek aldım.

"Bunların hepsini yiyecek misin?" Dylan bana yemeği işaret ederek sordu.

"Mümkün değil." Kıkırdadım. "Diğer ikisinin aç olabileceğini düşündüm. Mağaza çalışanlarına da biraz yiyecek getirdim."

Bunun üzerine yüzünde tuhaf bir ifade oluştu. "Sana yardım edeceğim."

"Ah teşekkürler."

Yumuşak görünümlü çiçekli kurabiye kutusunu aldım ve geri kalan her şeyi Dylan'a verdim. Giyim mağazası çok uzakta değildi. Yeterince hızlı hareket edersek, çiçek kurabiyesinin tadını erimeden alabileceklerdi.

Bu çiçek kurabiyesi diye düşündüm. Ridrian bundan hoşlanırdı.

Biraz hayal kırıklığına uğramaktan kendimi alamadım. Şu anda kurabiyeyi denemesine izin veremezdim.

"Hım?"

Görüş alanımda birisi belirdi. Çok uzakta olmayan bir büyükanne bazı sorunlar yaşıyor gibi görünüyordu.

"Bayan Lesprey?" Dylan dedi.

Onu görmezden gelip yanına gittim.

"İyi misin?" Diye sordum.

"H-hayır" diye cevap geldi. "Gözlüklerimi düşürdüm ve neredeyse hiçbir şey göremiyorum. Belki bana yardım edebilirsin?"

Büyükanne bize biraz şaşırmış görünüyordu. Görünüşe göre neredeyse kördü . Tam önünde duruyordum ama gözleri bana doğru yönlendirilmemişti bile.

"Bu değil mi?" Dylan birkaç metre uzakta bir nesneyi aldı. Yüzümde rahatlamış bir gülümseme belirdi ama hemen kayboldu.

"Ah, hayır" dedim. "Lens eksik."

Sadece gözlüğün çerçevesi mevcuttu. Dylan gözlükleri aldığı noktaya kaşlarını çattı ve dudaklarından mağlup bir iç çekiş kaçtı. Lens paramparça olmuştu.

"Sanki biri üzerlerine basmış gibi görünüyor" diye mırıldandım.

"Ah hayatım!" büyükanne bağırdı. "Köprüden geçmeme yardım eder misin? Kızım beni karşılamak için orada olacak."

Zaten nöbetçi olan Dylan biraz sıkıntılı görünüyordu ama aynı zamanda kör olan büyükannesini kendi başına bırakacağı için suçluluk duyduğunu da söyleyebilirim. Çiçek kurabiyelerine bir göz attım ve onunla yüzleştim.

"Sör Dylan," dedim, "Doğrudan dükkana gideceğim. Şimdilik büyükannene eşlik et.

Kaşları keskin bir şekilde kalktı. "Bunu yapamam. Her şey olabilir."

Ona gözlerimi devirdim. "Dükkan hemen orada. Üzerinden geçmem on saniyemi almaz."

Büyükanne konuşmamızı abartmış olmalı çünkü sonradan hatırladığım tek şey, ona yardım etmemizi engellemeye çalıştığıydı.

"Özür dilerim" dedi. "Gözlüklerimi zaten buldun. Ben gidip başka birini bulacağım, sen de yoluna devam edebilirsin."

Dylan bundan sonra kendini daha da kötü hissediyor gibi görünüyordu. Açıkçası ne yapacağına dair hiçbir fikri yoktu. Bu yüzden onu ikna etmeye karar verdim.

"Sir Dylan," diye başladım, "neden hep birlikte mağazaya gitmiyoruz? O halde büyükanneye gideceği yere kadar eşlik edebilir misin?"

Düşünceli bir tavırla çenesini ovuşturdu. "Bu benim için sorun olmayacak."

Eris dükkânda olduğuna göre sorun olmazdı. Dylan önerimi kabul etti.

Birkaç dakika sonra Dylan ve ben büyükannemle birlikte dükkanın önüne geldik.

"Hemen döneceğim" dedi bana. "Lütfen binanın içinde bekleyin."

"Tamam aşkım. Yapacak." Bütün atıştırmalıkları ondan aldım.

Büyükanne, "Teşekkür ederim hanımefendi," dedi. "Çok naziksin. Bugün başınıza güzel şeyler gelecek."

Bunun üzerine o ve Dylan gittiler. Ben de onlara el salladım, sonra dönüp dükkana girdim.

Bu şekerli kurabiyeler eriyecek.

Kapıyı açmaya çalıştım. Ve sonra oldu .

Bir erkek sesi "Seni buldum." dedi. Kim olduğunu görmek için dönmeye yeltendim ama mendili tutan bir el ağzımı kapatarak beni boğdu.

Uyuşturucu kullanmıştı...

Hatırladığım son şey, poşetler elimden kayıp yere düşerken atıştırmalıkların kırılma sesiydi.

***

"Bayan Deron?"

Eris'in omurgasından aşağıya bir ürperti yayıldı. Kıyafet toplamayı bıraktı ve olduğu yerde döndü. Bir an tereddüt ettikten sonra taşıdığı kıyafetleri fırlatıp aşağı koştu.

"Bayan Deron mu? Sorun nedir?"

Şaşkına dönen Lina, merdivenleri kullanmak yerine korkulukların üzerinden atlayarak onun peşinden koştu. Müşteriler ve çalışanlar şaşkınlıkla bağırıp çığlık attılar ama Eris'in zerre kadar umurunda değildi. Giriş kapısını kırdı.

"Iona!"

Kapıda kimse yoktu. Dışarıdan geçenler Eris'e tuhaf bakışlar attı.

"Kayıp?" Lina ön kapıya ulaştığında seslendi.

Eris hiçbir şey söylemedi. Yüzünde tedirgin bir ifadeyle dudağını ısırdı ve dışarı fırladı ama henüz birkaç adım atmıştı ki gözüne bir şey çarptı. Durup daha yakından bakmak için döndü ve tedirginliği arttı.

"Bu..."

Yerde bir kişiye yetecek kadar atıştırmalık vardı ama Eris bunların Iona'nın satın aldığı şeyler olduğundan oldukça emindi. Kesinlikle onun. Ezilmiş çöreklerin arasında güzel çiçekli kurabiyeler görülüyordu. Eris yerde ezildiğinden zorlukla çıkabildi. Bu manzaraya bakarken omurgasından aşağıya bir ürperti yayıldı.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin