"Nedir?" Baş hizmetçi nefesini tutan görevliye bakarak sordu.
"B-bulunma odasında bir kargaşa var!" "Bana acele etmem ve Marie'yi de yanımda getirmem söylendi!" Daha sonra gözleri bana kaydı.
Marie mi? Bu ben mi olmalıyım?
Olan biteni birbirlerine anlattılar. İkisi arasındaki kısa bir konuşmanın ardından hizmetçi bana doğru geldi ve bir sonraki saniye bayılacakmış gibi görünen darmadağınık görevliye gidip kendine biraz su almasını tavsiye etti.
Elini kolumun etrafına doladı ve onu takip etmemi söyledi. Beni tanımadığım koridorlarda sürüklerken bana hazırlanmam için zaman tanımadı. Acı, hizmetçinin beni sıkıca tuttuğu yerden kuru, pul pul parmaklarıma kadar yayıldı. Onun temposuna ayak uydurmakta zorlandım, neredeyse ayağım takılıp düşüyordum ama yüzündeki gerginlik kendimi düzeltmemi sağladı. Buraya ilk geldiğimde Raven ve hizmetçinin yaptığı konuşma bir uyarı gibi yankılanırken kollarımdaki ağrıyı görmezden gelmeye çalıştım.
En azından bana nereye gittiğimizi söyleyebilir mi?
***
Sanki hizmetçi, İmparatorluk Sarayı'nın birinci katında bulunan mevcudiyet odasına uçuyor ve hemen arkasında benimle birlikte inanılmaz bir hızla koşuyormuş gibi. Kendimi zorla mezbahaya çekilen bir inek gibi hissettim. Kalabalığın gözle görülür biçimde korkudan titrediği odaya vardığımızda durduk. Nefeslerimiz düzensiz ve düzensiz çıkıyordu.
"Ah, Baş hizmetçi Elmeria." Raven kalabalığın arasından seslendi. Yüzünde beni görünce gerginliği azalan sıkıntılı bir ifade belirdi. Beni doğrudan odaya ittiğinde rahatlamış görünüyordu.
Bekle! Nasıl oluyor da sadece ben varım? İmparator odanın içinde değil mi? O an kalbimin boğazıma attığını hissedebiliyordum. İçeri itildiğim anda, ezici bir korku tüm derinliklerimi doldurdu.
Raven kapıyı kapatmadı ama kapının hemen dışında durup belli bir mesafeden izledi. Orada beklentiyle durması sanki aslanın adağını yiyip yemeyeceğini görmek için bekliyormuş gibi görünüyordu.
Kendimi hazırlamam için bana zaman bile vermediler! Bacaklarım altımda titriyordu. Boğazımdaki yumruyu yuttum ve varlık odasına baktım. Oda tuhaf bir şekilde sessizdi ama güçlü kan kokusu odanın diğer sakinliğiyle tezat oluşturuyordu ve dikkatimi ikiye bölünmüş bir kanepenin gelişigüzel dağıldığı tarafa yöneltmişti.
Bir kanepeyi nasıl tam olarak ikiye bölersiniz?
"Sen kimsin?"
Bir hırıltı beni olduğum yerde dondurdu. Kollarımdaki tüyler endişe verici bir şekilde havaya kalktı ve kalbimin ne kadar yüksek sesle attığını duyabiliyordum. İmparator odanın ortasında duruyordu, aurası güçlü ve otoriterdi ve bana tehditkar bir şekilde bakıyordu.
"Sana kimseyi içeri almamanı söylemiştim."
Ona bakmak için başımı titreyerek kaldırdım, imparatorun asi saçlarının ardında gizlenmiş yüzünü gördüm ve beni yutmakla tehdit eden çalkantılı korkuya rağmen, ne kadar yakışıklı göründüğü karşısında kendimi şaşkına dönmüş halde buldum.
Orijinal hikayeye dayanarak onun yakışıklı olduğunu her zaman biliyordum. Ama onu canlı olarak görmek kelimelerin ötesindeydi. Sadece bir ömürde görebileceğiniz bir yüzü vardı; Beyaz ten, mürekkep siyahı saçlar, kırmızı dudaklar ve parıldayan altın rengi gözler. Onun güzelliği mermer heykelleri utandırırdı.
Ve kısa bir an için, bu yakışıklı adamın bıçağıyla ölmenin sorun olmayacağını bile düşündüm.
Transımın ortasındayken, imparatorun tam önüme gelinceye kadar bana doğru ilerlediğini göremedim. Beni yakamdan yakalayıp havaya kaldırdığında, ayaklarım serbestçe sallanırken ağzımdan anında bir inleme çıktı.
Aman Tanrım! Az önce beni tek eliyle mi kaldırdı?
Gücü olağanüstüydü. Daha fazla üzerinde durmadan, gözlerinde gaddarlıkla bana baktığını görünce bir heykel gibi dondum. Budur. Şu anda öleceğim. Önümüzdeki üç yıl boyunca hayatta kalabileceğimi sanmıyorum!
Başımı çevirerek gözlerimle Raven'a onu hayatımı bağışlamaya ikna etmesi için yalvarmak istedim.
"Rav... ha?" İmparator aniden seslendi ve durdu. Yüzündeki çatık kaş, sanki başının arkasına darbe almış gibi bir anlığına rahatladı. Altın gözlerini kırpıştırarak bana baktı ve yüzümü incelerken bir an onu tanıdı. İçeri girdiğimde hâlâ kendinde olmadığı açıktı. Birkaç saniye sessizlik içinde geçti.
Sanki zaman bir anlığına durmuş ve kırmızı dudaklarının arasından alçak, boğuk bir ses çıkmış gibi. “Lily... Ana?”
Romanın kahramanının adıydı. Beni tutuşunu gevşetti ve ben de donuk bir sesle yere düştüm. Derin nefesler alırken öksürdüm.
Ona baktığımda, odağın tekrar gözlerine sızdığını gördüm. Yavaş yavaş kendine dönüyordu. Raven'ın beni buraya getirmesinin nedeni buydu.
Bir oyuncak bebek olarak onun üzerinde yarattığım etki beni gerçekten şaşırttı. Ne kadar şaşırmış olsam da, bana başka birinin adıyla hitap etmesinden bir şeylerin farklı olduğunu hissettim. Buna hiç hazırlıklı değildim.
Başımı aşağı eğerek yerden kalkarken kendimi doğrulttum. Akıl sağlığına yeni kavuşmuşken doğrudan gözlerinin içine bakmaya dayanamadım. Sonunda çevremi anlamaya başlayınca gözlerim yanlara kaydı ve odada ne olduğunu gördüm. İmparator tıpkı romandaki gibi, kılıcının tek darbesiyle bir ayının boynunu kesecek, sanki bir meyveyi dilimler gibi derisini ve kemiğini parçalayacak kadar güce sahipti. Baştan aşağı kaslarla kaplıydı, vücuduna sıçrayan kanlar halıyı koyu, siyahımsı bir kırmızıya boyamıştı. Ne yazık ki imparatorun gazabına uğrayan iki asil adam yere serilmişti.
A-öldüler mi?
Sanki sorumu cevaplamak istercesine yattıkları yerde hafifçe kıvrandılar, zar zor nefes alıyorlardı ama yine de hayattaydılar. Elbisemin eteğini sıkıca tutarken ellerim terden sırılsıklamdı. Varlık odasına adım attığımdan beri parmak eklemlerim kağıt gibi beyazdı. Zalim imparator gerçekten de trajik fantazi öyküsündeki adamdı; yakışıklı, mükemmel ve kana susamış.
Eğer onunla hikayenin nasıl geliştiğine dair hiçbir fikrim olmadan tanışsaydım, o anda orada, ayaklarının üzerinde bayılabilirdim.
İmparator derin bir nefes aldı ve iki eliyle gözlerini sildi. "Kuzgun."
Raven gecikmeden odanın içine girdi ve yanımda durdu. Saygı göstergesi olarak başını hafifçe eğdi. "Evet majesteleri."
"Sanırım bu senin işin?" Sözleri bir sorudan çok bir ifadeye benziyordu.
"Uygun göreceğiniz cezayı kabul edeceğim." Raven yanıt verdi.
İmparator iç geçirdi ve kanlı kılıcı yere atmadan önce dağınık saçlarını geriye doğru taradı. "Hemen kaldırın."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Chick-LitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...