Bölüm 137

196 8 0
                                    

“Saraydan bu şekilde ayrılamam. Majestelerine söz verdim,” dedim.

Bakan Ivan içini çekti ve bunun olacağını biliyormuş gibi elini forenin üzerine koydu. “Leydi Lesprey, eğer kalırsanız onurunuz zarar görmeye devam edecek. Lütfen yakın zamanda geri aldığınız ailenizin onurunu düşünün.”

"Onurumun etkilenmesine izin vermeyeceğim" Bundan kaçınmanın bir yolu olduğundan emindim.

“Majestelerinin uykusundan endişeleniyorsanız endişelenmeyin. Başka bir oyuncak bebek bulabiliriz,” diye önerdi Raven.

Ridrian ona bağırdı, “Yeni bir bebeğe ihtiyacım yok! Daha fazla oyuncak bebek getirmeyeceğim!”

Orijinal hikayeden imparatorun son bebeği olduğumu zaten biliyordum. Yine de onun bu gerçeği ilan ettiğini duymak kalbimi ısıttı.

"Majesteleri Leydi Lesprey'in sarayı terk etmesi gerekiyor. Lütfen bunu yapması konusunda ısrar edin.” Bakan Ivan kararlıydı.

"Ben yapmam!" Ridrian bağırdı.

Neden çağrıldığımı şimdi anladım. İmparator ile diğer üçü arasındaki tartışma hiçbir zaman çözülemeyecekti. Karar veren oy ben olmayacağım.

"Ayrılmaya niyetim yok, bu yüzden başka bir yol bulmamız gerekecek" dedim.

Bakan Ivan öfkeli görünüyordu. “Başka bir yol var mı? Gerçekten o başıboş kadınlar gibi cariye olmayı düşünmüyor musun?”

Nefesim kesildi. Yorum, Bakan Ivan'ın ne kadar hayal kırıklığına uğradığını gösterdi. Onlar için en kolay seçim olsa bile asla cariye olmayacağımı biliyordu. Eğer cariye olursam, yasal olarak birlikte yatabiliriz ve yine de imparatorun travmasının hafifletilmesine yardımcı olabilirim. Ama aynı zamanda imparator için de aşırı bir sorumluluk haline gelebilirim.

"Tabii ki değil. Bu son çare olabilir ama başka bir yol olduğundan eminim.” Elbisemin eteğini sıktım. Bir çözümüm yokmuş gibi değildi. İmparatorun yanını müstakbel eşi için boş bırakmak zorunda kaldım. En önemli gerçek buydu. Aklımdan bir fikir geçti. Mükemmel bir çözüm olmazdı ama denemeye değer bir şeydi.

"Peki gündüzleri?" Diye sordum. Diğeri şaşkınlıkla bana baktı. "Yeni bir yardımcı kiraladığını duydum."

Ivan ve Raven sözlerime şaşırmış görünüyordu. "Bunu kimden duydun?" sordular.

"Baron Saboa'dan."

İmparator soğuk bir tavırla, "Ona iyi bak," dedi. Görünüşe göre bu, onun dışarı çıkarmak istemediği bir bilgiydi ama Baron'u öldürmek biraz aşırıydı.

"Majesteleri, ben de Baron'dan hoşlanmıyorum ama onu öldüremezsiniz."

"Olabildiğim kadar merhametli olacağım" dedi Ridrian, yüzü asıktı. İmparatorun gerekirse birkaç soyluyu öldürmesi sorun değildi ama insanların benim yüzümden öldürülmesinden hoşlanmıyordum. Eris de bunu kabul etmezdi.

Raven gerilimi azaltmak için araya girdi. "Leydi Lesprey, başka bir çözümünüz var mı?"

Gülümsedim ve Ridrian'la yüzleştim. "Raven, imparatorun yardımcısı olacağım."

Üç adamın da çeneleri şaşkınlıkla düştü. Hepsi beni oyuncak bebek olarak görüyor , diye düşündüm. Hiçbir sorumluluğum olmadığı için yeteneğimin olmadığını varsayıyorlar. Adamlar telaşlanmış gibi bakarken iç çektim.

Raven, "Okuyabildiğini söylemiştin," diye konuştu. “Ve derslerinde iyi sonuçlar elde ettiğini biliyorum. Ama bu Majestelerine yardım etmek için yeterli mi? Aradığımız yardımcı, Majesteleri yokken tüm İmparatorluğun işleriyle ilgilenebilecek biri."

Önceki hayatımdan kalan süreyi de eklerseniz 25 yıldır profesyonel bir kariyerim var. Kendini adamış ve çalışkan biri olarak övüldüm. Her ne kadar adamları şaşırtsa da aklımı nasıl kullanacağımı biliyordum.

Raven'ın gözlerinin içine baktım ve başımı salladım. "Majesteleri önemli belgeler üzerinde çalışırken ben de oradaydım, bu yüzden nelerin söz konusu olduğunu biliyorum. İstatistikleri düzenleme, özetleme ve raporlama konusunda çok iyiyim. Bana bir deneme süresi tanıyın ve eğer gerçekten uygun olmadığımı düşünüyorsanız beni kovabilirsiniz.”

Söylediğim her şey doğruydu. İmparator iş hakkında konuşmayı çok severdi, bu yüzden güncel konulara çok aşinaydım. Alışmam gereken tek şey tüm belgeleri elle yazmaktı. Aşina olmadığım bir şey olsaydı bu adamların herhangi birinden yardım isteyebilirdim.

Gözlüğünü düzeltip bana bakmaya devam etti. Beni almaya geldiğinde de aynı şekilde muayene ediyordu.

Raven gözlükleriyle uğraşırken beni inceledi. Beni oyuncak bebek olarak seçtiğinde yaptığı incelemenin aynısıydı. “Blöf yapıyormuş gibi görünmüyor. Zaten buna da bir sebebi yok. Ne demek gündüz geleceksin?”

Güldüm. Cevap biraz utanç vericiydi, bu yüzden cevap vermekte tereddüt ettim.

Ridrian benim yerime, "Beni biraz kestirecek," diye yanıtladı, kulakları kırmızıya dönüyordu.

"Yardımcı olursam, ağır iş yükünü birkaç gece geç saatlere kadar kalmak için bahane olarak kullanabilirim."

Ridrian, "Ve eğer bu mümkün değilse, bazı geceler gizlice senin evine de gelebilirim," diye önerdi.

“Her gece duvarın üzerinden mi atlayacaksın? Bu kabul edilemez" dedi Raven.

Ravis, "Eh, Majesteleri gizlice dışarı çıkma konusunda her zaman çok iyiydi," yorumunu yaptı.

"Konu o değil!" Raven bağırdı.

Sarayda kalmak için hizmetçi olabilirdim ama bir hizmetçinin imparatorun yatak odasına gitmeye devam etmesi dikkat çekerdi. Söylentiler artacak ve daha skandal bir hal alacaktı. Eris ve Ridrian'ın yakınlaşması imkânsızdı.

"Majesteleri, yardımcı olmama izin verir misiniz?" Ridrian'a sordum.

Herkes tartışmayı bırakıp imparatora baktı. Orada sessizce oturdu. Beni dışarı gönderme ya da yardımcı olarak getirme fikrinden hoşlanmadığı açıktı. Ama daha fazla dedikoduya yol açmadan saraya gelmemin tek yolu buydu.

Keşke Eris gibi bir kılıç kullanabilseydim, o zaman şövalye olarak gelebilirdim, diye düşündüm. Ancak dövüşme konusunda hiç yeteneğim olmadığından, aklıma gelen tek yol yardımcı olmaktı.

Ridrian, "Karar vermek için zamana ihtiyacım var" dedi ve odadan çıktı.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin