Bölüm 104

423 24 0
                                    

"O zaman endişelenmene gerek yok sanırım. Bir şişe hazırlayacağım.”

Bunun üzerine gözlerim büyüdü. "Ne kadar içebileceğimi ölçmeye mi çalışıyorsun?"

“Alkol toleransınızı test etmemiz en iyisi. Bayan Foid de sana göz kulak olabilir.”

Saate baktım ve içki içmek için henüz biraz erken olduğunu fark ettim. Ama şimdi içersem imparator gelmeden önce ayılmak için yeterince zamanım olur. Zaten bana soran da Raven'dı, yani bir şey olursa bunu imparatora rapor edeceğini düşünürsek sorun olmazdı.

Sonunda kararımı verip, onaylayarak başımı salladım.

"Harika. Birazdan Bayan Foid'i sana arkadaşlık etmesi için göndereceğim.

"Peki. Lütfen bana iyi bir şey getir."

Raven beklenmedik isteğim karşısında şaşırmış görünüyordu. Sanki günler geçtikçe imparatorun sağ koluyla daha rahat olmaya başlıyorum. Onu her zaman imparatorun olduğu yerde gördüğüm için miydi? Ama bu önemli değil. Ben daha çok saraydan gelen likörün tadının nasıl olduğuyla ilgileniyorum ve umarım bir sürü atıştırmalık da vardır.

Raven arkamı dönüp odadan çıkmadan önce bana olayda neler olabileceğini bir kez daha hatırlattı.

Kısa bir süre sonra Lina elinde bir şey tutarak bana doğru geldi. Şişeyi tanıyarak derin bir nefes aldım ve şöyle dedim:

"L-Lina... Bu-!"

"Evet bu doğru. Borestan.”

Beni öldürmeye mi çalışıyor? Bu imparatorun ara sıra içtiği içkinin aynısıydı ve alkol içeriği %80 gibi endişe verici derecede yüksekti!

"B-bunu içmemi ister misin?" Sesim tedirgin çıktı. Bir imparatorluk galasında tam olarak ne tür içecekler servis ediliyor? Yerde bayılıncaya kadar içki içmeye zorlandığım üniversitedeki birinci sınıf yıllarımı hatırladım.

Bununla alkol toleransımı nasıl test edebilirler ki? Hastaneye kaldırılmam şaşırtıcı olmazdı.

Mücevherlerle süslü içki şişesine dehşet içinde bakarken, olduğum yerde donup kaldım. Endişemi gören Lina güvence verdi:

“Merak etmeyin, galada seçebileceğiniz çok çeşitli içecekler olacak ve bunların çoğu kokteyl. Bunu doğrudan şişeden içmesine izin verilen tek kişi imparatorun ta kendisidir."

"Ah. Bakıyorum meyve suyu da getirmişsin.” Lina'nın ilk getirdiği siyah şişe dikkatimi o kadar dağıttı ki, yanında bulunan diğer içecek ve atıştırmalıkları göremedim.

Bir anda içimi bir rahatlama dalgası kapladı. Tanrıya şükür! Kısa bir an için Raven'ın yaklaşan galada imparatorun ortağı olmaya uygun olmadığım için beni öldürmeye çalıştığını düşündüm.

Şaka yapmıyorum. Onun böyle şeyler yapabileceğini bildiğim için tenimde bir ürperti oluştu. Hâlâ hareket etmediğimin farkında olmayan Lina, hafif bir uğultuyla kokteylleri hazırlarken önüme oturdu. O, çeşitli şişeleri uzman elleriyle tutuyor ve çeviriyordu; ben ise onun hızlı hareketlerine hayranlıkla bakmaktan başka bir şey yapmıyordum.

"Vay. Sen bu işte iyisin."

"Ah! Bu babamın hoşuna gidiyor. Bazen sarayda çalışmaya başlamadan önce dinlenme günlerinde ona bunları yapardım.”

Ailesiyle ilgili rastgele hikayelerle beni eğlendirirken ikimiz için de iki içki yaptı. Bu benim ilk alkol tüketimim olduğundan, içeceğime bol miktarda meyve ve hoş kokulu otlar koymaya özen gösterdi.

"Bu harika görünüyor!"

"İlk defa içki içiyorsun değil mi?"

"Evet. İmparatorun bizzat içtiği likör olan Borestan'ı ilk içeceğim olarak içmek kendimi ayrıcalıklı hissettiriyor.”

“Iona, neden alaycı davranıyormuşsun gibi hissediyorum?” Lina dalga geçti.

Kısa bir kahkaha kaçtı dudaklarımdan. “Lina, beni çok fazla tanıyorsun.” Bir kahkaha krizine girdik. Şakalaşacak birinin olması gerçekten güzel bir duygu.

"Sarayda sorunsuz bir gelecek için buradayız." Şarap kadehlerimizi kaldırdık ve bir yudum almadan önce birbirine çarptık. Sıcak sıvı boğazımdan aşağı inerken gözlerim kocaman açıldı. "Vay! Tadı muhteşem!”

Borestan içmeyi hiç denemedim bu yüzden tadının nasıl olduğu hakkında hiçbir fikrim yok. Lina'nın karıştırdığı meyve karışımıyla çok yakışan inanılmaz ferahlatıcı bir tadı vardı ve bana yıllar önce limonata içtiğimi hatırlattı. İçeceğin geri kalanını yudumlarken rastgele bir nostalji dalgası yükseldi.

***

Ridrian o gece yatak odasına her zamankinden biraz daha geç döndü. Turuncu saçlı hizmetçi kapının önünde durdu ve onun geldiğini görünce 90 derecelik bir selam vererek saygısını gösterdi. Yüzündeki ifade sanki sarayda dehşet görmüş gibi görünüyordu. Hizmetçinin neden korkmuş göründüğünden emin olmayan Ridrian, hizmetçiye boş bir ifadeyle sordu.

“Sen Iona'nın hizmetçisisin. Burada ne yapıyorsun?"

"Ben... bu..." Kekeledi. Gözlerini sımsıkı kapalı tutan Lina gergin bir şekilde ağzından kaçırdı: "Iona Majestelerinin odasında."

Ridrian kaşlarını kaldırdı. "Ve?" Bunun nasıl bir sorun olduğunu bilmiyordu. Lina huzursuz görünüyordu ve yerinde duramıyordu. Hizmetçinin davranışlarına bakılırsa Ridrian, Iona'nın onun yatağında uyuyor olması dışında onu rahatsız eden başka bir şey olduğunu tahmin etti. Hizmetçiden dökmesini isteyecekti ama onun yerine kapıları açtı.

Bir anda odadan tanıdık, baş döndürücü bir koku yayıldı. Alkol? Ridrian kaşlarını çattı. Kendi odasındaki keskin alkol kokusu o kadar tuhaftı ki neredeyse Lotuboru'yu çağırıyordu. Suçlunun kim olduğunu bulmak için devreye girdi ama gördüğü şey onu durdurdu.

"Iona?"

Bebeği haddinden fazla sarhoş olmuş, yatakta baygın ve baygın haldeydi.

"Efendim…. BENCE…." Lina sessizce söyledi ama Ridrian onu susturmak için elini kaldırdı.

"Bu iyi. Odalarınıza dönün. Bununla ben ilgileneceğim.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin