Alaycı bir şekilde sırıttı. "Eğer kızacağım bir şey varsa o da ilk gece yorganı yataktan fırlattığın zamandır."
"E-bu-" İmparator sözümü kestiğinde koltuğumda ürktüm.
“Sizi temin ederim ki, kaba olmanızla ilgili söyledikleriniz beni zerre kadar rahatsız etmiyor ve neden olduğundan emin değilim. Belki alıştığım için olabilir mi?”
İmparator kaşını kaldırarak, benimle göz temasını sürdürürken başını yana eğerek konuştu. Derinlerde bunun olamayacağını bilsem de, sözlerinin ardındaki anlam karşısında yüzüm kızardı. Kızararak ve söyleyecek söz bulamadan, ona cevap vermekten kaçınmak için içkimin geri kalanını içtim. Boş bardağı elimden aldı ve ayağa kalktı.
"Her neyse, günün geri kalanını dinlenin ve dinlenin. Şu anki durumunuzla tekrar çökmenizi istemiyoruz. Öğretmenlerinize mutlaka haber vereceğim.”
İmparatorun önerisi çok cazipti ama bunu yapmayı ne kadar istesem de yapamadım. Yataktan atlamadan önce onun giyinip odadan çıkışını incelikli bir şekilde izledim, yatağın yanına otururken bu hareket bir kez daha yönümü kaybetmeme neden oldu, başımı tutarken inliyordum.
Maskeli baloya yalnızca beş gün kalmıştı ve tabağımda hâlâ pek çok şey vardı. Derslere ara vermek sorun değildi ama görevlerimi yarım bırakmaktansa ölmeyi tercih ederim. Görevlerimden vazgeçmek doğamda yoktu ve bu da ne yazık ki geçmiş hayatımda ölümüme yol açtı.
Vur! Aristokratların soyağacıyla ilgili kitabı açtım ve ezberlemeye başladım. Her yıl kitabın yeni bir baskısı yayınlandı, dolayısıyla kalınlığı da bundan kaynaklanıyor. Eğer geçmiş hayatımda bir İngilizce sözlüğün tamamını baştan sona okumamış olsaydım, hiçbir şekilde başarılı olma şansım olmazdı.
Evet. Bir zamanlar iradeli, Koreli bir kadındım.
Baş ağrıları ve mide sorunlarıyla dolu bir gündü ama imparatorun emriyle Lina'nın getirdiği akşamdan kalmalığı gideren içkiyi içtikten sonra kendimi çok daha iyi hissettim.
O gece Raven kağıt gibi solgun yüzüyle beni ziyarete geldi. Bana içki içirdiği için özür diliyordu ve eğer varsayımlarım doğruysa, sanırım bütün gün imparatordan çok dinledi. Kendi sarhoş gevezeliklerimi ve kısa süre sonra gelen ölümcül akşamdan kalmalığımı duyunca, galada bir damla bile alkol içmeyeceğime ben de kendime söz verdim.
***
Gala hazırlıkları sorunsuz geçti ve ne olduğunu anlamadan ziyafet günü gelmişti. Öğleden sonraya kadar varlığıma ihtiyaç olmayacaktı ama yine de sabah erkenden uyandım, bir yerden diğerine sürükleniyordum. Bu, imparatorun tahta çıkışından bu yana düzenlenen ilk maskeli baloydu ve o da imparator olarak değil, hepimiz gibi bir sivil olarak katılacaktı. Hizmetçiler tüm bu olanlardan dolayı heyecanlandıklarını haykırdılar ve ben de aynı neşeyi paylaştım ama beş saatlik hazırlık enerjimi tüketmişti ve gözlerim şimdiden yorgunluk belirtileri göstermeye başlamıştı.
"Vay canına, çok güzel görünüyorsun." Lina'nın gözleri takdirle parlıyordu.
Yansımama bakarken başımı salladım. "Çok hoş görünüyorum." Hazırlıklarım bittikten sonra baş hizmetçinin gözetiminde iki uşak ve iki hizmetçi tarafından dört saat boyunca süslendim. Beyaz dantellerle, fırfırlarla ve özenle dikilmiş yarı saydam mücevherlerle süslenmiş çivili bir elbiseyle orada durdum. Bir gelinlik gibi akıyordu ve tek fark şu an giydiğim elbisenin göz rengime benzeyen soluk, zarif bir mavi olmasıydı.
Giymemi istediği elbise bu olsa gerek, değil mi?
Baş hizmetçinin kendisi getirdiği için durum böyle görünüyordu. Bir bakışta bunun şüphesiz bir servete mal olduğunu, sıradan halkın birkaç yıl boyunca zorlukla elde ettiği gelire eşdeğer olduğunu söyleyebilirim. Başlangıçta etkinlikler için Liliana'nın eski eşyalarını giyerdim, sonra birdenbire bana bu zarif elbise verildi.
Sanki beni giyecek olan elbiseymiş gibi hissettim, tam tersi değil. Çok büyüktü. Hem geçmiş hem de şimdiki hayatımda hiçbir zaman lükse yakın bir şey giymemiştim, bu yüzden elbiseyi gördüğüm anda olduğum yerde donup kalmaktan kendimi alamadım. Neyse ki muhteşem yumuşak mavi elbise soluk tenimi, platin sarısı saçlarım ve açık mavi gözlerimi tamamladı. Aslında kendim de söylersem bir tür modele benziyordum. Özellikle takdir etmediğim tek şey, altına giydiğim korseydi ve elbisenin değeri beni ilk başta olduğum oyuncak bebek gibi hissettirdi.
Ya benim hareketim yüzünden mücevherler düşerse? Bunlar gerçek mücevherler, değil mi? Peki parlak olanlar toz haline getirilmiş değerli taşlar mı? Herhangi bir zarar olursa ödemek zorunda kalacağımı düşünerek dahili olarak paniğe kapıldım.
Bu elbiseyi benim için özel olarak yaptırdığını, bu yüzden bana tazminat ödemesinin pek mümkün olmadığını söyledi. Ama mantıksız düşüncelerim için beni kim suçlayabilir? Karmaşık, güzel mücevherlerin görüntüsü gerçekten sinir bozucuydu! Lina gevşek iplikleri keserken elbiseye hayran kalmaya devam ederken ve hizmetçiler avuçlarıyla kırışıklıkları düzeltirken, eminim kimse benim içimde ne hissettiğimi bilmiyor, diye düşündüm.
"Iona." İmparatorun sesini duyduğumda takacağım maskeye bakıyordum. Düşüncelerime o kadar dalmıştım ki uşağın gelişini duyurduğunu duymadım.
"Ah, emp..."
Odada yalnız olmadığımız için aceleyle resmi bir şekilde ona seslendim: "Büyük İvant İmparatorluğunun ilk ışığı, sana selamlarımı iletiyorum."
Başını sallamadan önce kısa bir süre bana baktı. Sanki üzerimizde çok fazla göz olduğunu yeni fark etmiş gibiydi, bu yüzden birbirimize bu kadar kayıtsızca davranmak söz konusu bile olamazdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Romanzi rosa / ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...