Bölüm 114

391 25 0
                                    

"Yapmalımıyım?" İmparatora döndüğümde onun gözle görülür derecede rahatladığını gördüm. Heyecanımı hissettiğini hissedebiliyordum. “Kraliyet balosunda ne tür yemekler servis edilir? Küçük bir ziyafete gittim ve genelde sadece soğuk et ve meyve tabağı servis ediyorlar.”

"Ne zaman ziyafet yemeği yedin?" imparator sordu.

“Birkaç yıl önce önceki işimde de vardı.”

Çöken ziyafeti düşünürken başımı salladım. Oda dumanla dolduğu için masadaki yiyecekleri görmek imkansızdı. Ancak saatlerce aralıksız şarkı söyledikten sonra yediğim her şey çok lezzetliydi. O zamanlar yiyebildiğim yiyeceklerin çoğunun sadece yumuşak yiyecekler olması üzücüydü. Bu topun bana o anı hatırlatması dışında neden sürekli o anı düşündüğümü bilmiyorum.

"Kont'la birlikteyken de öyle miydin?" imparator sordu.

Kollarımın her yerinde tüylerimin diken diken olduğunu hissettim. İmparatorun kendisinin önceki efendim olduğunu bilmesine şaşırdım. Sanki etrafımızdaki hava soğuk bir ürperti ile çökmüş gibi öfkesini hissedebiliyordum. Soru şuydu: Kont'a neden bu kadar kızmıştı? Onu çürümüş yiyeceklerle dolu masalara doğru takip ederken bunu düşündüm. Yemeklerin çeşitliliği sonsuza kadar devam edecekmiş gibi görünüyordu. Sarayda yediğim yemeklerin süslü olduğunu düşünüyordum ama bu kesinlikle bakış açımı değiştirdi.

Tanıdığım çok fazla yiyecek yoktu ama her şey lezzetli görünüyordu. Dürüst olmak gerekirse korsemimi çıkarıp yiyebildiğim kadar yemek yemek istiyordum. İnce dilimlenmiş füme balık veya tuzlu et içeren açık sandviçler, rengarenk kekler ve atıştırmalıklar, tatlı görünümlü şekerler ve çikolatalar vardı. Bunların arasına küçük dilimlenmiş et parçaları, peynirler ve meyve şişleri yerleştirildi. Yemekler iki katlı ve üç katlı lüks tepsilerde sergileniyor, masayı göz alıcı bir sanat eseri vitrini gibi süslüyordu.

Balo salonunun uzak bir köşesinde, yemek masalarının sonunda kocaman bir şampanya kulesi vardı. Filmlerde sadece şampanya kuleleri görmüştüm. Bu çağda bir şampanya kulesinin olması şaşırtıcıydı ama buradaki uygarlık Dünya'daki uygarlıktan o kadar farklıydı ki, sahip oldukları şeye sürekli olarak şaşırıyordum. Geçen gün dolma kalemleri keşfettim.

Masanın üzerinde kesinlikle meyve suyu olmayan sıvı dolu bardaklar vardı ve hizmetkarların ellerinde yine alkol dolu gibi görünen bardaklarla gümüş tepsiler tutarak ortalıkta dolaştığını görebiliyordum. Raven'ın endişeleri anlaşılır görünüyordu.

"İşte buradasın." İmparator bana bir tabak uzattı ve sanki yavrularıyla ilgilenen bir anne kuş gibi, elimdeki tabağa dikkatlice yiyecek koymaya başladı. Ben de mutlu bir şekilde beyaz tabağa yemek koyarken biraz gülmeden edemedim.

İmparator tabağıma yiyecek yığmaya devam ederken, "Bunu da dene," dedi.

Tatlı kısmını atlamak istediğimde imparator tabağıma da birkaç tatlı koymakta ısrar etti. Ancak bu bedende tatlı yiyecekleri kaldıramayacak gibi görünüyordum. Bunun nedeni muhtemelen burada tatlı atıştırmalıklarla erken yaşlarda tanışmamış olmamdı. Eğer bu benim geçmiş hayatım olsaydı umursamazdım ve bir avuç çikolatayı ağzıma tıkardım.

"Tatlı şeyler bana pek uymuyor," diye onu bilgilendirdim.

İmparator hayal kırıklığına uğramış bir ifadeyle çikolatayı yavaşça bıraktı. Aynı zamanda meyve tabaklarına doğru giderken eli de tereddüt etti.

“Sana gönderdiğim meyvelerin hepsini bitirdiğini duydum. Bunlar düzelecek mi?” Meyve şişlerinden oluşan tabağın tamamını tabağıma koymaya çalıştı, ben de onu hemen durdurdum.

"Bir tane yeter! Şu anda korse giydiğim için fazla yiyemiyorum.”

"Gerçekten mi? Bu iyi değil. O zaman korseni çıkarmalısın. İmparator az önce söylediği şeyin farkına vardı ve hatasını örtmek için öksürerek gözlerimi kaçırdı.

"Demek istediğim," diye devam etti beceriksizce, "eğer hepsini hemen şimdi bitirmezsen, kalan her şeyi odana gönderebilirim. Geri kalanını canın istediğinde orada yiyebilirsin."

"Eğer ısrar ediyorsan," diye yanıtladım ve ona kendi ilacından tattırmaya karar verdim. "O halde bence bunu yemelisin."

İmparatorun tabağına biraz çikolata ve şekerin yanı sıra üç açık sandviç koydum. Biraz rahatsız görünüyordu ve bana dik dik baktı. Durmamı istediğini hissedebiliyordum, bu yüzden yüzüne baktım ve sırıttım. "Akşam yemeği yemedin değil mi?"

Tabağına bir açık sandviç daha koydum ve imparator kızararak uzaklaşırken kıkırdadım. Utanması beni sevindirdi ve tabağına bir pasta daha koydum.

“Artık bırakmayın!” Şaka yaparak söyledim.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin