Bölüm 57

775 62 0
                                    

Bu cemaatin Tanrısı var mı? Beni iyileştirmeye çalışırken Lavis'e gelen aynı Tanrı mı? Ve eğer durum buysa, Tanrı'nın birdenbire ortaya çıkması normal bir olay mıdır?

"Ne... ben..." Öksürük krizine girince sözlerim yarıda kesildi, ancak o anda bu kelimeleri yüksek sesle mırıldandığımı fark ettim.

Aylardır ilk kez konuştuğumda boğazımın gergin ve boğuk olmasına neden oldu, ağzımı kapatırken şiddetli bir şekilde öksürmeme neden oldu.

İmparator şaşkınlıkla nefesini tuttu. Daha önce hissettiği tüm duygular yok oldu, gözleri büyüdü ve o kadar hazırlıksız görünüyordu ki öksürmeler arasında beni güldürdü.

"Iona... senin sesin!" diye bağırdı.

Neyse ki aylardır boğazımı rahatsız eden o nahoş his artık ortadan kalktı.

Boğazımı temizleyip gerçekten gitmiş olup olmadığını kontrol ettim. Başımı kaldırdığımda imparator şoktan donmuştu ve gözleri hala her zamanki gibi iriydi. İkinci kez boğazımı temizleyerek aceleyle bakışlarımı başka tarafa çevirdiğim yoğun bakışlarına maruz kalmaktan hâlâ rahatsız oluyorum. "Hımm..."

Sesimin beklediğim gibi pürüzlü değil, pürüzsüz ve düzgün çıkmasını duymak şaşırtıcıydı.

Parmaklarımı boynuma doladım ve hafifçe titrediğini hissettim ve bunca zamandır boğazımı tıkayan acıyı artık hissetmiyordum. Gerçekten iyileştiğimi düşünüyorum.

Bunu düşünmek moralimi yükseltmeye yetiyordu.

"Iona." İmparator aradı.

Geriye dönüp ona baktığımda, öğleden sonra güneşinin yüksek pencerelerden süzülüyor olması nedeniyle altın rengi bir parlaklığa büründüğünü gördüm. Heykel gibi yüzü gerçekten büyüleyiciydi.

"Sesim geri geldi."

Bazı nedenlerden dolayı imparator orada dimdik dururken biraz garip görünüyordu. O zaman bunu yapanın kendisi olduğu aklıma geldi. Onun sayesinde sesimi geri aldım ve ona ne kadar minnettar olduğumu göstermek istedim.

Ancak onunla sadece oyuncak bebek gibi etkileşimde bulunduğum için biraz utanıyorum. Ama yine de sevincimi ve minnettarlığımı ifade etmek istedim. Elbisemin uçlarını hafifçe kaldırıp selam verirken ifademdeki samimiyeti görmesini umarak doğrudan gözlerinin içine baktım. "Bana sesimi geri verdiğiniz için teşekkür ederim Majesteleri. Bu lütfunu hiçbir zaman unutmayacağım."

Her ne kadar İmparatorluk Sarayı'ndaki herkesin sahip olduğu görgü kurallarına sahip olmasam da yine de minnettarlığımı ifade edebildim ve önemli olan da bu.

Sesim beklenmedik derecede pürüzsüzdü; sanki neredeyse üç ay boyunca dilsiz olduğumu kimse düşünemezdi. İlahi güç gerçekten şaşırtıcıydı. Başımı kaldırdığımda imparatorun hâlâ yüzünde okunamayan bir ifadeyle bana baktığını gördüm.

Ne düşündüğünü merak ettim. Sorun nedir?

"Evet, bunca zamandır sen Iona'sın."

Bana konsantre bir şekilde bakıyordu, sonra yüzünden bir anlayış geçti. Onunla geçirdiğim üç ay, ruh halindeki değişikliklerin muhtemelen herkesten daha fazla farkına varmamı sağladı; onu ne düşündüğünü anlayacak kadar uzun süredir tanıdığımı gerçekten düşündüm.

Konuşmamı duymak önündeki bebeğin Liliana olmadığını anlamış olmalı. Muhtemelen benim tamamen başka biri olduğumu hayal ediyordu. Artık konuşabildiğim ve kendimi ifade edebildiğim için onun yarattığı fantezi bir anda paramparça oldu.

En başından beri hep bendim.

Bir şey duymuş gibi başını kapıya doğru eğdi, ben orada durup onu teselli etsem mi etmesem mi diye düşünürken hemen kolumdan tutup beni kendine çekti.

"Buraya gel."

İmparator beni yatak odasının dolabına itti. "Bir süre burada kal." Fısıldadı.

Ne olduğuna dair hiçbir fikrim olmadan itaatkar bir şekilde oraya saklandığım için, farkına bile varmadan dolabın kapısı kapandı. İmparatorluk Sarayı'ndaki dolabın aksine burası hiç de geniş değil. Açıklıktaki küçük aralıktan bir ışık ışını süzülüyordu ama karanlık, tozla dolu dolabın içini görmek yeterli değildi.

İmparatorun davranışındaki ani değişiklik benim için yeni bir şey değildi. Beni sebepsiz yere burada tutmayacağını bildiğim için sabırla beklemeye karar verdim.

Çok geçmeden yatak odasının hemen dışından içeri girerken ayak sesleri duydum. Artık aynı odadaydık, aramızda sadece saklandığım dolap vardı. Yutkundum ve endişeyle yumruklarımı sıktım.

Neden birdenbire buraya geldiler?

Garip bir adam konuştu. "Beklenmedik ziyaretiniz için teşekkür ederim Majesteleri. Lütfen bir dakikalığına beni affedin."

Ardından bir bağırış yükseldi. "Lavis! Orada yatarak ne yapıyorsun?"

"Çok büyük miktarda kutsal güç hissettim. Ne oldu?" Başka bir adam endişeli bir sesle sordu.

"Majesteleri, burada ne yapıyorsunuz?"

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin