Bölüm 126

289 18 0
                                    

Leydi Lesprey bayıldıktan sonra ziyafet salonunda kaos patlak verdi. İmparator cesedini yerden kaldırdı ve salondan çıkardı. Arkasında Kont Russen baygın oğlunun kanla kaplı cesedini taşıyordu. Kalan Şansölye, geri kalan soylulara bu talihsiz olayların maskeli baloyu bozmasına izin vermemeleri ve şenliğe devam etmeleri talimatını verdi. Ancak hasar oluşmuştu. Artık kimse dans etmek istemiyordu ve gecenin geri kalanında akşam yaşananlar konuşulacaktı. Konuklar duyduklarını tartışmadan duramadılar: imparatorun yanında yaşayan bir köle! Spekülasyonlar ve söylentiler kontrol edilemeyen bir yangın gibi büyüdü ve çok geçmeden saray duvarlarının dışına çıkmaya başladılar.

Hikayeler gece boyunca gelişirken Ridrian'ın tek endişesi Iona'ydı. Onu yatak odasına getirmiş ve saray doktoru Berman'ı çağırmıştı. Gece yarısı uyanmaktan gözleri bulanıklaşan doktor, hastanın Iona olduğunu duyunca aceleyle giyinmeye başladı. Onu almaya gelen hizmetçi ona olayların ayrıntılarını anlattı.

İncelemenin ardından Berman, Ridrian'a başını eğdi. "Majesteleri."

"Peki durumu nedir?" Ridrian sordu.

"Muayenelerime göre önemli bir anormallik yok gibi görünüyor. Yorgunluktan bayılmış gibi görünüyor, bu yüzden bırakın rahatlasın, yakında uyanacaktır."

"Anlıyorum." Ridrian rahat bir nefes aldı ve mahkemenin raporunu duyunca yatağın başlığına yaslandı.

Iona'nın yüzü hayalet gibi beyazdı ama acı çekiyormuş gibi görünmüyordu. Yine de, Teres Merkez Tapınağı'nda olduğu gibi günlerce baygın kalabileceğinden endişeleniyordu. Ridrian'ın kafası karışmıştı; neredeyse ayda bir kez bayılıyor gibiydi.

"Iona sık sık bayılıyor. Her şeyin yolunda olduğundan emin misin?" doktora sordu.

"Hiçbir travma olmadı ve herhangi bir iç yaralanma, ilahi güç tarafından tamamen iyileştirildi. Doğası gereği zayıf görünüyor, bu yüzden bünyesinin güçlenmesine yardımcı olmak için her gün hafif bir yürüyüş yapmak daha iyi olur."

"Bunun iyi bir fikir olduğunu söyleyebilirim." Ridrian bir hizmetçiye döndü. "Biraz yemek hazırla ki ilacını alıp sağlığına kavuşsun. Lina, sen kal onunla ilgilen. Herkes odadan çıksın ve ben sorun olmadığını söyleyene kadar onu rahatsız etmeyin."

Hizmetçiler, doktor Berman'la birlikte odadan çıktılar. Lina, Iona'nın yüzündeki kanı ıslak bir havluyla sildi ve kan hızla kırmızıya döndü.

Raven hizmetçiye seslendi: "İmparator ve ben gidiyoruz, böylece sen Leydi Lesprey'e huzur içinde bakabilirsin."

"Elbette lordum, Majesteleri" Lina, Leydi Lesprey ismi karşısında ürkmüştü ama tepkisini gizlemek için hemen başını eğdi. Raven, Ridrian'la birlikte yatak odasından çıktı ve hemen dışarıdaki oturma odasındaki koltuklara oturdular. Raven bir hizmetçiye biraz içki doldurmasını söyledi ve ardından yüzü ellerine gömülü olarak oturan Ridrian'a döndü.

"Majesteleri?" Raven efendisi için endişeleniyordu.

Ridrian ellerinin arasından, "Yine düştü," diye mırıldandı.

"Majestelerinin hatası değil."

Ridrian olup bitenleri düşündü. Lord Russen, Iona'nın boynuna dokunmaya cüret ettiğinde o kadar sinirlenmişti ki öfkesini kaybetti ve Lotuburu'yu tüm gücüyle savurdu. Ama Iona'nın gözlerinin kanı görmesini planlamamıştı. Kanı gördüğünde yüzündeki ifade; solgun ve dehşete düşmüş ifade zihnini meşgul ediyordu.

Her seferinde böyle, diye düşündü. Benim yanımdayken pek çok tehlikeye ve şiddete maruz kalıyorsun. Sadece yanımda rahat hissetmeni istiyorum.

Ridrian, "Kendimi ona göstermekten utanıyorum" dedi. Iona anlayışlı bir kadındı ama bu sefer ona sırtını dönebilirdi. Kendini ona teklif etmişti ama o pek istekli görünmüyordu. Onun üzülmesini ya da suçlu hissetmesini istemediği için bunu fark etmemiş gibi davrandı. Kısa bir an için Lilliana'nın ölü gözleri Iona'nın yüzünde belirdi. Şoktan dolayı inledi.

"Majesteleri ailesinin onurunu geri getirecek, bu yüzden hepimiz minnettar olmalıyız. Leydi Lesprey bile."

"İyi olur." Ridrian gülümsemeye çalıştı.

Iona yalnızca onunla birlikteyken görgü kurallarına ve görgü kurallarına uyuyordu ama kesinlikle korkmuyordu. Eğer öyle olsaydı asla onun gözlerine bakamazdı. Ailesinin itibarını geri kazanacağını açıkladığında kesinlikle çok sevinmiş görünüyordu. Hatta yeniden asil olmanın keyfini çıkarabilir. Ya da daha büyük ihtimalle bunu sinir bozucu bulurdu.

Aristokrasinin eski durumuna getirilmesi, yaklaşan doğum günü için sürpriz bir hediye olarak düşünülmüştü. Ridrian duruşmanın kutlama için tam zamanında yeniden açılmasını ayarlamak için özenle çalışıyordu ama bunu erken duyurmaktan başka seçeneği yoktu. Iona'nın acı çekmesinden keyif alıyor gibi göründükleri için onların dikkatini dağıtması gerekiyordu. Hiçbiri ona yardım etmek için hareket etmedi. Taktıkları maskeler yüzünden kimin kim olduğunu anlayamamış olması üzücüydü. Kimin kenarda durup aval aval baktığını tam olarak bilseydi, onları Etherium kayalıklarından aşağı iterdi. Iona olmasaydı daha çok kan dökülecekti. Hizmetçi içkileri adamların önüne koyarken düşünceleri bozuldu. Siyah bir şişeden çıkan, buzun üzerine dökülen kehribar renkli bir sıvıydı.

Ridrian, "Hayır, bir akşam için yeterince sarhoş oldum" dedi. "Bana biraz buzlu su getir."

"Majesteleri, kendinizi iyi hissediyor musunuz?" Raven, alkolü asla reddetmeyen adam karşısında kafası karışarak sordu.

İmparator bir iç çekti. "Iona bana içkiyi bırakmamı söyledi. Ve şeker de."

Ravis şok içinde durakladı. Dışarı çıkmaya çalışan kahkahayı bastırmak için bardağı hızla ağzına götürdü.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin