Bölüm 46

864 66 0
                                    

“Bir ulus, halkının üzerine kuruludur. Halk olmasaydı kral olmazdı. Bu yüzden babamın siyasi ideolojisine katılmıyorum.” Liliana bunu her zaman söylerdi.

Ancak hiçbir zaman kendi inançlarını yayma şansı bulamadı. Küçük bir kızın sözünü hiç dinlemediler.

Böylece Liliana onları ikna etmekten tamamen vazgeçmişti. Onlara ne kadar dinletmeye çalışırsa çalışsın, sözleri sanki bir duvara konuşuyormuşçasına sağır kulaklara ulaşıyordu. Rahatladı ve veliaht prenses olma konusunda Marki'nin emirlerine uymaya karar verdi; bu pozisyonun ona az da olsa kendi inançlarını yayma şansı vereceğini düşünüyordu.

Vahşi Veliaht Prens daha sonra Liliana'ya sinirlendi çünkü Liliana kendisine söylenen hiçbir şeyi yapmadı ve bu durum sonunda korkunç bir felakete yol açtı.

Ridrian, Liliana'yı o cehennemden koruyamazdı ve onun için yapabileceği en az şey onun inançlarını yaymaktı.

Yani, eğer onun isteklerine karşı gelmeye çalışırsa...

"Bu saygısız ağzına daha fazla tahammül etmeyeceğim." Altın rengi gözleri öfkeden yavaş yavaş kırmızıya döndü ve Marquis Vibrio'nun gözlerinin yoğunluktan dolayı irileşmesine neden oldu. Daha önce hiç görmediği bir manzaraydı bu.

'H-gözleri!'

Marki büyük bir gürültüyle sandalyesinden düştü ve korkudan titreyerek yere çöktü. İmparatoru tanıdığı yıllarda ilk kez bu kadar öfkeli görüyordu; ölüm ihtimali her geçen saniye daha da yaklaşıyordu.

“Bunu ne kadar çok yaparsanız, astlarınızın güveninin o kadar azalacağını göremiyor musunuz?” Boğuk bir şekilde çığlık attı. İmparatorun eylemlerinin sonuçlarını görmesini sağlayabileceğini umuyordu.

"Bilmiyorum çünkü daha önce hiç hissetmemiştim." İhanet ve intikam onun içinde kaynıyordu. Birine güvenmek ve onu etrafta tutmak, ancak bu kadar saygısızca davranılmak.

Liliana'yı bile...

Onun veliaht prensin nişanlısı olduğunu öğrendikten sonra elinden geldiğince mesafeyi korumaya özen gösterdi. Ona duyduğu sevgi çok derindi ama bilmediği bir sırrın olmasından korkuyordu. Bunu bir kez daha hatırlatan Ridrian kılıcını daha da yükseğe kaldırdı ve Marki yenilgiyle gözlerini sımsıkı kapattı.

Daha sonra kapı açıldı ve büyük bir kuvvetle karşı duvara çarptı. Kılıcı tutan kol havada asılıydı, imparator bakışlarını yavaşça kapıya çevirirken hareketsiz duruyordu.

“Sana kimsenin içeri girmesine izin vermemeni söylememiş miydim—!” Bağırdı ama odanın hemen dışında ne olduğunu görünce cümlesini tamamlayamadı.

Birkaç kişi hareketsiz duruyordu. Kıpır kıpır bir hizmetçi, kesinlikle dehşete düşmüş bir şövalye ve odada olup bitenlere inanamayarak başını sallayan Raven.

Ancak dikkatini çeken, kapıyı açan kişi oldu. Kalın sarı saçlı kadın, neredeyse gözlerini acıtacak kadar parlak, parlak mavi bir elbise giymişti. Topukları ölçülü adımlarla tahta zemine vurarak kütüphaneye girdi.

"Lil... Liliana?"

Belki de geçmişi düşünmeye o kadar kapılmıştı ki hemen onun Liliana olduğunu düşündü, özellikle de aynı sarı saçlı. Ancak kadının balo salonunda takılacak basit beyaz bir maskenin arkasına gizlenmiş yüzünü göremiyordu. Diğer kıyafetleriyle karşılaştırıldığında çok uygunsuz görünüyordu. Kadın, aristokratların bağlı olduğu ortak görgü kurallarına uyarak onun önünde durdu ve başını eğdi.

Bu kim?

Ridrian daha sonra her zamanki gibi dengeli ve ağırbaşlı olan bebeğini tanıdı. Aniden bir çamur yığınına hapsolmuş gibi hisseden ayakları hafifledi. "Sen…"

Bir an durdu ve o anda bebeğin adının ne olduğu hakkında hiçbir fikri olmadığını fark etti. Hiç sormadı ve merak etmedi. Ondan her zaman oyuncak bebek diye söz etmişti.

Ya bebeğine ya da Liliana adını verdi. Yerine başkası geçtiği için adını sorma zahmetine girmedi. Ancak yüzü artık bir maskeyle kaplı olan imparator, bu kişinin Liliana olmadığını, onun kendisini tasvir ettiği kişi olmadığını ve onun hakkında hiçbir şey bilmediğini açıkça gördü.

Sakinleşmek için bir dizi derin nefes aldı, gözlerindeki öfke azaldı ve altın rengine döndü.

Bebek uykusundan uyanmıştı. Bilinçsiz olduğu üç gün, sanki hiç yaşanmamış gibi geldi.

Lotuboru'yu yerine geri koydu ve aceleyle bebeğe sarıldı. Bebeğin kollarında kıvrandığını hissedebiliyordu ama ona olan hakimiyetini gevşetmedi.

O ölmedi. O yaşıyor.

Bitkilerin ve kurumuş kanın kokusu, geçen aydan beri alışmaya başladığı bebeğin rahatlatıcı kokusuyla birlikte burun deliklerine sızdı. Uzun süre o kucaklaşmanın içinde kaldılar. Bebek tereddüt ederek elini kaldırdı ve karşılık olarak beceriksizce sırtını okşadı.

Yine sırtımı okşuyor. Onun okşamasından kalbinin yumuşadığını hissedebiliyordu. Göğsüne sıcaklık yayıldı ve ona zaten alışmış olsa bile onun varlığıyla gelen duygu ona hâlâ yabancıydı.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin