Bölüm 52

831 58 0
                                    

Hem önceki hem de şimdiki yaşamında herhangi bir dine mensup olmayan biri için Tapınağı ilk kez görmek nefes kesiciydi. Tapınak düzgün kireç sütunlarla ve simetrik olarak yerleştirilmiş duvarlarla çevriliydi. Ayrıntılı dekorasyonlara başvurmak zorunda kalmadan otorite ve güç yayıyordu. İmparatorluk Sarayı'nın aksine, Tapınağın görkemli formu, yalnızca dini mimariyle hem güzellik hem de ihtişamla övünebilirdi.

Bu muhteşem manzarayı gördükten sonra aniden aklıma rastgele bir düşünce geldi. İmparator şu anda ne düşünüyor?

Araba hareket ederken sırtımdan soğuk terler aktı. Dışarıdaki manzara artık bir kalabalıkla doluydu.

İmparatorla birlikte batmak zorunda kalsaydım kalp krizinden ölürdüm.

Theres Şövalyeleri vagonun önünde tekdüze sıraya dizilmişti, başında Papa vardı ve herkes etrafta toplanmış, Büyük İvant İmparatorluğu'nun imparatorunun arabasını indirmesini sabırla bekliyordu.

Rahat bir nefes alıyorum. Çok şükür henüz arabadan inmem gerekmedi.

"Benimle aşağıya inmek ister misin?" İmparator sordu ve ben ona dehşetle baktım. Tepkim karşısında sırıttı ve vagondan atladı ve aynı anda müzik çaldı ve imparator için tezahüratlar patladı, alanı bir ses kakofonisiyle doldurdu. İmparatoru evlerine kabul ederken Emperyalistler ve Theres'e tapanlar her yerdeydi.

Bana uzun zaman önce gördüğüm bir haberden bir sahneyi hatırlattı; Olimpiyat meşalesinin etkinliğin başlangıcını işaret etmek için ateşle yanması gibi.

İmparatorla birlikte arabaya binme düşüncesi beni oracıkta ürpertti. İzin verilse bile, ezilerek ölmek ya da etrafta dolaşan gizemli bir suikastçı tarafından öldürülmek istemediğim için bunu kesinlikle istemezdim.

İmparator ve Raven indikten sonra araba ahıra doğru ilerledi ve ben de imparatorun yatak odasına götürüldüm. Tanıdık bir sürücü odasını korumakla görevlendirildi ve beni ikinci kata getiren de oydu, kapının hemen önünde durdu. "Burası Majestelerinin yatak odası. İçeri almak."

Lina ve ben odaya girmeden önce ona teşekkür ederek başımızı salladık.

İmparatorun odası, Merkezi Tapınakta kalan önemli kişilere ayrılmış tenha bir alan olan ayrı bir kanatta bulunuyordu. Bu oda sarayın açık ara en büyüğüydü ve yalnızca imparatorun kullanımı içindir. Oda, yılda sadece birkaç gün kullanılmış olsa bile, her gün iyice temizleniyormuş gibi bakımlı ve düzenliydi. Kapı arkamızdan kapanınca korsemi çıkardım ve çok rahat bir yatak odası elbisesi giydim.

Sonunda artık daha rahat nefes alabiliyordum.

"Aferin Iona. Kıyafetlerini buraya koyacağım." dedi Lina.

Varlığım bir sır olduğundan, İmparatorluk Şehri topraklarında görülmediğimden emin olmak zorundaydım. Lina evin içinde dolaştı ve benim adıma bir şeyler yaptı. Onun sayesinde odanın dışına adım atmama gerek kalmıyor.

İmparator bu gece geç saatlere kadar dönmeyecek o yüzden oda tamamen bana ait. İmparatorluk Sarayı'na döndüğümüzde, Lina ya da baş hizmetçi gelirdi ve genellikle beni meşgul edecek bazı işler verirlerdi. Keşke bir şeyler beni meşgul etse.

Ben odanın içinde dolaşırken Lina biraz su almak için odadan dışarı çıktı, çevremi tarayarak acele etmedim. Odanın dört duvarı beyaza boyanmıştı ve her yere dini eşyalar yerleştirilmişti. Tavan ve duvarlara alışkın olmadığım desenler kazınmıştı ve duvarlara Tanrı'ya ithafen tablolar asılmıştı. İmparatorun bu odadan neden bu kadar nefret ettiğini şimdi anlayabiliyordum.

Burada meşgul olabileceğim bir şey var mı?

Yapacak bir şeyler bulmaya çalışırken odanın bir tarafında büyük bir kitap rafına rastladım. Uyumak dışında yapmaktan keyif aldığım tek şey kitap okumaktı. Kitap rafına doğru yürüdüm ve sırtlarda yazılı olan başlıklara göz attım.

Büyük Theresa'nın doğuşu, Tanrı'nın lütfu; Kaynağınızı bulun, Katoliklik ile Protestanlık arasındaki fark.

Başlıkları okumak bile başımı ağrıtmaya yetiyordu. Burada hiç roman yok mu?

Beş katlı kitaplıktaki her cildi titizlikle kontrol ettikten sonra görünürde tek bir roman olmadığını fark ettim.

Burası imparatorun yatak odası olmadan önce Merkez Tapınak olarak kullanılıyordu. Belki de bu kitaplar sadece kitaplığı doldurmak için kullanılıyordu, çünkü dua için ziyarete gelen önceki imparatorlar işleriyle çok meşguldü. Okumaya zamanları yoktu.

Hâlâ beni içine çekmeye çalışan can sıkıntısını hafifletmek amacıyla, “İvant İmparatorluğunun Kuruluş Çağı” başlıklı tarihi bir kitaba karar verdim. İmparatorluğun üç yüz yıllık bir geçmişi olmasına rağmen kitap şaşırtıcı bir şekilde o kadar da kalın değildi.

Kitabı raftan aldım ve pencerenin altına yerleştim. Beni burada kimse görmezdi.

Kitap hiç açılmamış gibi yeni görünüyordu. Kitabı arkasına çevirip orada yazan küçük alıntıyı okudum; bu kazananın bakış açısına göre yazılmış ve diğer gerçekler yazıya geçirilmemiştir.

Kitap parşömenle ciltlenmişti, dokunuşu yumuşaktı. Her sayfayı çevirdiğimde burnuma keskin bir mürekkep kokusu hücum ediyordu. Pencerenin yanında uzun süre kitap okuduktan sonra kapının açıldığını duydum ve Lina sonunda dönmüş olmalı. Kitabı hızla arkama sakladım.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin