Her zaman olduğu gibi her zamanki tavrına geri dönmüştü. Ben daha yakından bakamadan elimi tuttu ve dışarıda bekleyen hizmetçiyi ürküterek odadan dışarı fırladı. Bana verdiği boneyi kullanmadığımı fark ettiğinde gözleri kocaman açıldı. "E-Majesteleri!" Arkamızdan seslendi: "Hanımefendi bonesini unuttu, Majesteleri!"
Beni kaportasız görmek hizmetçiyi strese soktu. Dışarı çıkacağım için yüzümün kapalı olması gerektiğini söyleyerek, giymem konusunda ısrar ediyordu.
Ve eğer kendime karşı dürüst olursam, onun bu kadar sıkıntılı olduğunu ve yüzünün korkudan sarardığını görmek harika bir duyguydu. O bana her zaman bu kadar kaba davranırken nasıl sevinmezdim? İmparator, eli benimkini sıkıca tutan çılgın hizmetçinin çağrılarını görmezden gelerek, İmparatorluk Sarayı'nın bir dizi koridoru boyunca koştu. Sanki hayatlarımız buna bağlıymış gibi beni de yanında çekerek ne durdu ne de yavaşladı.
Ama en azından nefes almama izin verebilir mi!?
Beni koridorlarda hızlı adımlarla yönlendirmeye devam etti. İyi olup olmadığımı görmek için bana bir bakış bile atmaması onun ne kadar zorba olduğunu kanıtladı. En azından hafif bir elbise giyiyorum diye düşündüm, çünkü bundan çok daha gösterişli bir şey, örneğin büyük bir süslü elbise, hedefimize vardığımızda kesinlikle dağınık görünecektir.
Beni daha da sürüklediğinde, taze çimenlerin canlı kokusu anında burun deliklerimi doldurdu. Etrafıma baktığımda yeşilliklerle kaplı bir alan gördüm.
İlk kez dışarı adım atmak beni fazlasıyla heyecanlandırdı ve bunu zar zor zaptedebildim!
Ne zaman odada yalnız kalsam, biraz temiz hava solumak için mutlaka pencereyi açardım. Bazı insanlar tek bir yerde sıkışıp kalmayı sinir bozucu bulabilir ama ben tek bir yerde kalmaya alışkın olduğum için bunda hiçbir sorun yok. Önceki hayatımda gidecek başka hiçbir yerim olmaması, imparatorun bebeği olmayı katlanılabilir kılıyordu.
Ve aslında odamda kalmak beni rahatlatıyor, özellikle de dışarıda görüldükten sonra kendi ölümümle yüzleşeceğimi bildiğimde. Anılarım geri gelmeden önce fark ettiğim bir şeydi bu ve fiziksel olarak da formda olmamam bunu can sıkıcı hale getiriyor. Serbestçe dolaşma özgürlüğünün verilmesi, arada sık sık ara verilmesini gerektirir.
Ama temiz hava dalgası etrafımda esmeye başladıkça, sadece bir oyuncak bebek olmanın ne kadar acınası olduğunu fark ettim. Hava ciğerlerime doldu, bu bana iyi ve hayatta olduğumun açık bir hatırlatıcısıydı. Doğanın yanında olmak bile beni çok mutlu etmeye yetti; ayaklarımın altındaki çimenler, uçsuz bucaksız görünen geniş bahçe ve hatta keskin toprak kokusu bile kulaktan kulağa gülümsememi sağlıyordu.
Çimlerin üzerinde hevesle koştum, imparator yanımda koşarken soğuk hava yanaklarımı öpüyordu.
***
İç çekmek.
Ancak bu ferahlık hissi uzun sürmedi. Durduğumda, nefes nefese kaldığımda ve nefes nefese kaldığımda yorgunluk hissi beni hızla yakaladı. Odanın içinde kalmak, yemek yemek ve oynamak dışında hiçbir şey yapmamak beni kolayca yıpratıyordu ve o kadar uzun süre bile koşamadım.
Ben nefesimi düzenlerken İmparator sabırla yanımda bekledi. Sanırım bundan sonra ara sıra egzersiz yapmam gerekecek, ancak nefes alırken zorlukla nefes alabildiğim için bunun yerine getiremeyeceğim bir söz olduğunu biliyorum. Sessizlik içinde birkaç dakika geçti, sonunda kendimi toparladığımı hisseden İmparator bana elini uzattı ve bana yumuşak bir gülümsemeyle baktı. “Neredeyse geldik Lily.”
Elini tuttum ve yoğun çalıların arasından yavaşça ilerledik. Yolumuza çıkan çalıları süpürdü, çimler ayaklarımızın altında çıtırdadı ve çıkmaz sokak gibi görünen bir yere vardığımızda kocaman bir çalı gördük ve onun etrafından dolaştık.
Beklenmedik manzara karşısında nefesim sessizce kesildi.
Yeşilin her tonundaki yapraklar cömertçe çeşitli türde çiçeklerle doluydu; bahçenin genişliği boyunca renklerin tümü parlak ve zarifti. Masmavi gökyüzünde uzanan beyaz, kabarık bir bulutun varlığı ve yuvalarındaki kuşların cıvıl cıvıl seslerinin eşlik etmesi, muhteşem bir manzarayı daha da büyüleyici kılıyordu.
Uzun çalılar bahçeyi çevreliyor, sanki küçük perilerden oluşan gizli bir cennetmiş gibi, etrafta dolaşan gözlerden görülmüyordu.
"Ne düşünüyorsun Lily? Çok güzel, değil mi?”
İmparator, orijinal romanda hayal ettiğim ifadenin aynısını sergileyerek hafifçe sırıttı.
Hayatta kalmamın güvencesi için her gün onun ruh hallerine çok dikkat ediyorum ve son birkaç günde oldukça geliştiğini söyleyebilirim. Davranışlarına ve nazik bir sesle konuşma şekline bakılırsa, bazen benim, yani bir oyuncak bebeğin, konuşmaya yanıt vermemi istediği anlamına geliyordu.
Cevap olarak hemen başımı salladım. Bahçelerde bana eşlik etmek için sözsüz bir izin vererek elimi uzattı. "Benimle yürümek ister misin?"
Hiç düşünmeden elimi onun üzerine koydum. Liliana'nın yapacağı da buydu. Daha sonra bana gülümsedi ve elimi sıcak bir şekilde tuttu.
Kaportanın yüzümü kapatmaması beni endişelendiriyordu ama imparatorun kendisi de yanımda olduğu için kendimi rahat bıraktım. Olabilecek her şeyin üstesinden geleceğini biliyordum.
Yavaş yavaş bahçedeki açık alanda yürümeye başladık. Çimler bakımlıydı ve titizlikle bakım yapıldığı belliydi. Uzun bir elbise giymek beni düşündüğüm kadar rahatsız etmedi; kumaşı ayaklarımın altındaki yabani otlara hafifçe sürtünüyordu. Yaz rüzgarı yanaklarımı okşuyordu ve sakin atmosferde kendimi uykulu hissetmekten alıkoyamıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Genç Kız EdebiyatıTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...