“Marie, uyanma vakti geldi. Marie!”
Rahat uyuyabildiğimden bu yana bir süre geçti ama biri beni sarsmaya devam etti.
'Ah, kim o? Böyle uyumayalı uzun zaman oldu.'
Her gün fazla mesai ve uykusuzluk çekiyordum, bu yüzden böyle derin uyumak uzun zamandır gerçekleşmemişti. Yumuşak ve kabarık doku gerçekten sıcak ve rahattı, kalkma konusunda inanılmaz isteksizdim.
"Marie."
Biraz sinirlendim ve beni rahat bırakmalarını söylemek üzereydim ki bir şey fark ettim.
'Hımm? Hiçbir ses çıkmıyor."
Kendimi toparlamam biraz zaman aldı ama durumu hatırladım ve gözlerimi açtım.
"Ah, sen zaten uyanıksın. Gerçekten yorulmuş olmalısın."
Yanımda çilli, kızıl saçlı bir hizmetçi bana parlak bir gülümsemeyle bakıyordu. O tuhaf hizmetçi kıyafetlerini görünce bunun nerede olduğunu hemen anladım.
'Bu doğru, bir romana reenkarne oldum!'
Hatta ilk gecem dün yattıktan sonra erkek kahramanla dayanılmaz bir şekilde geçti. Bütün bunlara rağmen yine de huzur içinde uyumayı başardım. Gerçekten sinirlerimin ne kadar kalın olduğuna hayran kalmalıyım.
Ben otururken hizmetçi şöyle dedi: "Majesteleri şafak vakti dışarı çıktı. O bize söyledi-"
Baş hizmetçi hızla kapıyı açıp içeri girdi ve diğer hizmetçinin söylemek üzere olduğu şeyi hızla kesti. Sesi yatak odasında yankılanıyordu. "Hala kalkmadın mı?"
Hizmetçi aniden ortaya çıkmasından ve yüksek sesinden korktu ve bir adım geri çekildi. Daha yeni uyandıktan sonra ayağa kalktım ve sonunda sendeledim.
'Ah, sırtım ağrıyor.'
Sorun şu ki, vücudum soğuk, sert zeminlerde uyumaya alışmıştı ve aniden yumuşak bir yatakta uyumak tuhaf hissettiriyordu. Üstelik ne yapacağı belli olmayan o zorbanın yanında yatarken bütün gece kaskatı kesilmiştim. Bu yüzden vücudumda ağrımayan yer kalmadı. Ancak baş hizmetçi sanki durumumdan habersizmiş gibi bağırmaya devam etti.
"Ne yaptığının farkında mısın?"
'Ben? Ben yanlış bir şey mi yaptım?'
Hizmetçinin yüzüne şaşkın bir ifadeyle baktım, sonra gözlerinin kuyruğu yukarı kalkarken hızla başımı eğdim. Eğer bir köle, yani aşağıların en aşağısı, soylu bir hizmetçiye karşı gelirse, bu büyük bir saygısızlık olarak kabul edilir ve cezalandırılmayı hak eder. Bu bedenin on yıllık esaret deneyimi, içgüdüsel olarak duruşumu düşürmeme neden oldu.
Görünüşünden memnun olan hizmetçi yüksek sesle çığlık attı, sesinin gücü yaşlılığını yalanlıyordu.
“Majesteleri ile uyurken nasıl bu kadar tuhaf bir duruşla uyuyabilirsin!”
Öfkeli olmasının sebebini ancak o zaman anladım.
'Uyku alışkanlığım biraz kötü. Ama uyandığımda iyi değil miydim?'
Aslında uykusuzluğumdan dolayı uyurken sadece oradan oraya koşuşturmuyordum, bazen karnımı açıyorum, hatta salyalarım akıyor. Her ne kadar bedenim artık farklı olsa da eski alışkanlıklarım pek değişmemiş gibiydi. Dün uyurken kötü uyku alışkanlıklarım keşfedilmiş gibi görünüyor.
'Bu kadar kötü bir tavırla mı uyudum? Uykumda konuşmak konusunda endişelenmeme gerek yok çünkü şu anda konuşamıyorum bile ama dişlerimi gıcırdatma gibi bir şey mi yaptım?'
Eğer öyle yapsaydım, zalim imparator bütün bunları görüp, peşini bırakmış mıydı? Hayal gücüm bir anda karmakarışıklaştı ve 'Benim Liliana'm böyle değil!' gibi bir şey söyleyeceğini düşündüm. Ve daha sonra…
Swoosh.
Bunu hayal ederek ürperdim ve yanlışlıkla boynumu tuttum. Şans eseri hâlâ düzgün bir şekilde bağlıydı.
"Majesteleri cömertçe Lily'nin aslında böyle olduğunu söylemeseydi ve battaniyeyi kendisinin örtmeseydi, sizi kesinlikle cezalandırırdım!" Baş hizmetçinin bu konuya inanılmaz derecede sinirlendiği açıktı.
'Onun sadece deli bir adam olduğunu düşünmüştüm ama sanırım düşünceli olabilir. Neyse ki orijinal Lily'nin uyku alışkanlıkları da berbattı.'
Güzel görünümünün aksine, oyuncak bebek olduğum kişi Liliana, erkek gibi davranan ve gerçek bir velet olan genç bir kızdı. Okumayı sevmesi dışında yönetilmesi çok zordu. Böylece imparatorun ikna olduğu ve oradan ayrıldığı anlaşılıyordu.
'Orijinali böyle olmasaydı, nasıl öldüğümü bile bilmiyordum.'
Durumu anladığımı kabul ederek baş hizmetçiye düşüncemi göstermek için başımı derinden eğdim. İtaatkâr tarafımı görünce hizmetçi tatmin olmuş görünüyordu.
Aslında sadece utanıyormuş gibi yapıyordum. Ancak imparator ikna olmuş olsa bile, uyku pozisyonum gerçekten dehşet vericiydi, hatta bir işçi ve oyuncak bebek olduğum için daha da korkunçtu. Bu nedenle, hoşnutsuz olmak için kesinlikle nedenleri vardı. Bu durumda, daha fazla hoşnutsuzluğu önlemek için erkenden emeklemek ve yalvarmak en iyisiydi.
Elbette kısa süre sonra suçunu başka yere attı.
“ İç çekiyorum . Durumun aciliyetinden dolayı temel adap kurallarını bile öğretmeden seni buraya yerleştirmem benim hatam. Yakında yeni hizmetçilerin bunları öğrenmesinin zamanı gelecek, bu yüzden yatak odanı temizle ve dışarı çık.
Hizmetçinin emri üzerine başımı salladım ve anladığımı işaret ettim. Fırtına geçtikten sonra rahatladım ve kıçımı sabit bir şekilde yatağın üzerine koyarak yatağa çöktüm. İncelikle döşenmiş yatağa baktım ve elimle battaniyeyi ovuşturdum.
'Hala çok iyi hissettiriyor.'
Sabah bir hizmetçinin ateşine maruz kalmam beklenmedik bir durumdu ama bu tür bir muamele yine de katlanılabilirdi. En azından yemek ve yatak takımları mükemmeldi. Yatağı tamir etmeye başladığımda hizmetçi beni durdurdu.
"Ah! Yatağı yapacağım, bu epeyce numara gerektiriyor. Marie, gidip yüzünü yıkamalısın.”
Konuşurken bir yandan da beni sırtımdan itiyordu. Buna göre o benim kişisel hizmetçim olmalı. Yirmili yaşlarının başında birine benziyordu, dolayısıyla benim yaşlarımda gibi görünüyordu. Bana her baktığında bana nazik bir şekilde gülümsüyordu ve o zaman onun neden bir kölenin kişisel hizmetçisi olarak seçildiğini anladım.
'Ama neden bana Marie diyorlar?'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Chick-LitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...