Bölüm 89

590 35 0
                                    

Kararımı verdiğimde, avuçlarımı onun iki gözyaşından ıslanmış yanaklarına koydum ve doğrudan altın rengi gözlerine bakarak ona ciddiyetle, "Sorun değil" dedim.

Daha sonra ellerini benimkilerin üzerine koydu, duygularının içinden akmasına izin verirken başını öne eğdi ve sanki bırakmaktan korkuyormuş gibi bana bir kez daha sıkıca sarıldı.

"Gitme."

Sanki duman gibi yok olacakmışım gibi.

Güven verircesine sırtına daireler çizdim. Benden çok daha büyük bir adamı rahatlatırken sanki siyah bir leoparı teselli ediyormuşum gibi hissettim ama boyut farkımıza rağmen yine de dokunuşumun altında onun eridiğini hissettim.

Ona söyleyecek hiçbir şeyim olmadığından değil, sadece geçmişinden kurtulmaya başladığı zayıf bir durumda olduğundan bunun doğru zaman olmadığını düşünüyorum.

"Lütfen gitme, Iona."

Şafak vakti, çok uzaklardan yaklaşan yeni günü müjdeleyen bir horozun ulumalarını duyduk. Tekrar uyuyana kadar onu göğsüme daha sıkı tuttum.

***

O günün erken saatlerinde Ravis, imparatorun halkına tüm bagajlarını olabildiğince çabuk toplamalarını emretti ve ardından grup imparatorluk sarayına doğru yola çıktı.

Theres tarikatına mensup insanlar kutsal suyu kontrol edemedikleri için utanıyorlardı, bu da imparatorun hastalanmasına yol açıyordu. Bunun kendi hataları olduğunu hissederek, sessizce tapınaktan çıkışını izlerken, sarayına geri dönmesini tam olarak engelleyemediler. Geri dönmesi yaklaşık dört gün sürdü ve bu günlerde imparator, bilincini saran ateş belirtileriyle uykuya dalıyor ve uyanıyordu.

Görünüşe göre Ravis'in kutsal su hakkındaki spekülasyonları doğruydu; İmparator Tapınağın binasını terk ettiklerinde çok daha hızlı iyileşti. İmparatorluk sarayına vardıklarında ateşi neredeyse düşmüştü ve vücudunu çok daha iyi hareket ettirebiliyordu. Bu dört gün boyunca onun yanında kaldım. Bazen aniden uyanıyordu, beni ararken yüzü soluktu ve terliyordu ve ben sadece ateşinin ona kabuslar getirmiş olabileceğini tahmin edebiliyordum. Raven'ı imparatorun arabasında kalmamı isteyen şey buydu ve o da bana eşlik etmeyi ihmal etmedi ve zamanımızın çoğunu sadece gelişigüzel sohbet ederek geçirdik. Konuşacak birisinin olması bir zevk olsa da özgürce konuşabildiğim tek kişi olduğu için Lina'yı hâlâ özlüyordum. Dört gün boyunca vagonun içinde kafeste kalmak, geniş olmasına rağmen boğucuydu, çünkü eskortluk yapmak hiçbir zaman anlaşmanın bir parçası değildi.

"Lina!"

"Iona!" İmparatorluk sarayına varır varmaz arabadan indim ve Lina'nın kollarına atladım. Birbirimize o kadar mutlu bir şekilde sarıldık ki, imparatorun tüm bu süre boyunca bize baktığını fark etmeden ayaklarımızın üzerinde bile sallandık. Geri döndüğümde yeni bir odaya yönlendirildiğimden beri bir şeyler değişmişti.

"Yani... burası benim odam mı?"

İmparatorun odası kadar büyük olmasa da daha önce kaldığım yan odaya göre çok daha genişti. Yeni odam imparatorun yatak odası ile Liliana'nın dolabının arasında yer alıyor. Üstelik imparator beni çağırıncaya kadar bütün gün burada kalmama izin verildiğini söylediler.

Daha sonra imparator kahvaltının bana da getirilmesini emretti.

"İşte kahvaltınız." Hizmetçi masaya birkaç tabak yemek koydu. Burada en az on iki meze vardı. Odama her zaman yüklü bir yemek getirilirdi ve her seferinde hepsini bitirmeye dikkat ederdim.

Ama orada durmadı.

"Marie, Majesteleri bunları gönderdi."

Hizmetçinin getirdiği yüksek kaliteli elbise raflarına gözlerimi kırpıştırdım. "Kendi giyim mağazamı açmamı mı istiyor?"

"Majestelerinin emri altına girdim. Adım Ella ve bugünden itibaren Marie'ye hizmet edeceğim."

"...Ah. Sanırım bana iyi bakmalısın."

Yani artık iki hizmetçim var. Lina ve Ella.

Beni oyalamak için odama otuz üç yeni kitap da getirildi. İmparator odamı o kadar çok kitapla doldurdu ki sanki bir kütüphanede olduğunuzu sanıyorsunuz.

Dolabım kıyafetlerle doluydu ve patlamak üzereydi ve imparatorun kendisinde bile bir kitaplık yokken odamın içine de büyük bir kitaplık yerleştirildi. Ne zaman emirlerini haykırsa, tüm hizmetçiler hemen kendilerine söyleneni yapıyordu ve tıpkı kendisi gibi bir imparator gibi, hepsinin ayağa kalkmasını umursamıyordu.

Bir zamanlar hakkında okuduğum erkek kahraman gözlerimin önünde sürekli değişiyordu. Ve kendimi her geçen gün kaygılanırken buluyorum, sanki bir şekilde bağlanıyormuşum gibi hissediyorum.

Basit bir oyuncak bebek olmak için bu kadar.

Hediyelerin sayısı o kadar çoktu ki, o kadar beklenmedikti ki, dün gece bana ortasında büyük bir mücevher bulunan bir kolyeyi doğrudan uzatarak hediyelerini daha da aştı. Mücevher ışık altında parıldadı ve imparatorun önünde kaskatı kesilmeden edemedim.

"Iona mı? Sorun nedir? O iyi mi? Hemen imparatorluk doktorunu çağırın!" İmparator arkasından kükredi.

Başımı salladım ve "İyiyim, iyiyim." dedim.

Evet. Doktor çağırmaya çok yaklaşmıştı. Sık sık yere yığıldığım için cam kadar kırılgan olduğumu düşünüyor olmalı. Bu tür mücevherlerin benim güvenliğimi tehlikeye atabileceğini bilmiyor muydu? Ne isterse yaptı ama en azından benim ihtiyaçlarımın daha bilinçli olması için elinden geleni yapıyordu.

Gerçekten elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyordu.

Dua festivalinde mücadele etmek onun içinde bir şeyleri harekete geçirmiş olmalı. Ancak durumum bu sayede büyük ölçüde iyileştiği için şikayet edemedim. Artık işim bal gibi tatlıydı ve herkesin sahip olmayı hayal edebileceği bir işti.

Ama buna alışmamalıyım.

Kadın kahraman Eris ortaya çıktığı anda gitmiş olacağımı ara sıra kendime hatırlatmam gerekiyor.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin