Bölüm 41

901 63 0
                                    

Raven parmak uçlarıyla zonklayan şakaklarını ovuşturdu. Son üç gecedir uyuyamamak onu çok etkiliyordu.

Bebek bir aydan fazla bir süredir güvendeydi ve bu bir ilkti. Bebeğin kilo aldığını görünce rahatladı ve eskisinden çok daha iyi durumda görünüyordu.

Ama Majestelerinin oyuncak bebek yüzünden öfkelendiğine inanamıyorum.

Tüm detayları bilmiyor ama Lord'un bebeğe oldukça düşkün olduğunu biliyordu. Düzenli olarak yatak odasına dönüyor ve tüm yemeklerini yiyor. Alkol ve tatlı tüketimi de azalmıştı.

Raven belki bu sefer kendine umut verebileceğini düşündü. İmparatorun bebeğe hayran kaldığını görmek harika ama görünüşe göre çok da beğenmiş. İmparatorla uğraşmak gerçekten baş belasıydı.

Ve yakın zamanda tuhaf olaylar yaşandı. Tek ipucu 'beygir gücü' idi ve bu da hiç yardımcı olmadı. Çok belirsizdi ve bu ne anlama gelebilirdi ki? Birisi İmparatorluk ailesini ele geçirmeye çalışıyormuş gibi hissettim. Bunu düşünmek Raven'ın başının daha da ağrımasına yetiyordu.

Raven içini çekti ve gözlüğünü çıkardı. Gözlerinin arasındaki noktayı dairesel hareketlerle ovuşturdu. Mantıklı bir nedeni olmaksızın her zaman öfkeyle dolup taşan Ridrian'ı kontrol altında tutmakla karşılaştırıldığında bu kadar zor değildi.

Oyuncak bebek imparatorun tek zayıf noktası olmakla kalmamış, aynı zamanda uzun süren istikrarsız öfke nöbetlerinin de tetikleyicisi olmuştu.

Herkes gergindi. İmparatorluk Sarayı kan kokmayalı o kadar uzun zaman olmuştu ki şövalyeler ve soylular sanki kan birikintilerinin sıra dışı bir şey olmadığı geçmişe geri dönmüş gibi hissettiler. Soylular kendi aralarında konuşuyorlardı; imparatorun delirmiş olup olmadığını ve İmparatorluğun onun yönetimi altında iyi olup olmayacağını endişeyle merak ediyorlardı.

Son üç gün boyunca bebek yatakta yatıyordu, etrafındaki dünyanın bilincinde değildi ve imparator henüz kendi yatak odasına adım atmamıştı. Raven önünde uyuyan bebeğe bakarken ne büyük bir baş belası , diye düşündü. Majesteleri, odada çok az ışık olduğu veya hiç ışık olmadığı için onu net göremediğini söyleyerek bebeği yan odadan yatağına taşımaya karar vermişti.

Üç gün önce Raven, hizmetkarların devam eden kargaşadan bahsettiğini duyunca hemen yatak odasına koşmuştu. Oraya vardığında çoktan kan dökülmüştü ve bir hizmetçi hayatını kaybetmişti. Trajik olaya tanık olan kişiler ona olanları anlattı ve kazayı suikastçının kazasına benzetti. Kızıl saçlı hizmetçiyi sorgulamak istese de bunun anlamsız olduğunu biliyordu.

Şans eseri bebeğin üzerindeki yaralar önceki günlere göre çok daha iyi görünüyordu. Ayrıca bebeğin kanla kaplı vücudunu görünce imparatorun endişe verici histerisi hakkında bilgi sahibi oldu. Onu bandajlara sarılmış gören Raven, imparatorun o gün neden bu kadar şiddetli tepki verdiğini anladı.

Bebeğe bakmak için saraya getirilen doktor gerçekten de yetenekliydi. Yaralar düzgün bir şekilde iyileşmeye başlamıştı ama Raven, bebeğin ağrısız bir şekilde uyanıp uyanamayacağından endişeliydi çünkü vücudu sanki sadece bir dokunuşla kırılacakmış gibi görünüyordu.

Raven bebeğe bir süre daha baktı, orada hareketsiz yatarken nasıl bir cesede benzediğini düşündü, nefesleri biraz sığ çıkıyordu.

Ona çok benziyorsun , diye düşündü Raven kendi kendine.

Raven, Crayes'in en büyük kızı Liliana Crayes'i görmüştü çünkü o da yüksek rütbeli bir şövalye ailesinden geliyordu. Kız, kötü huyuyla tanınan Veliaht Prens'in müstakbel imparatoriçesi ve nişanlısı olarak atandı.

Efendisi Ridrian ile Liliana'yı hiç bir arada görmemişti, çünkü Raven kendisini efendisinin yanına ancak Liliana zaten sarayda kaybolduğunda yapıştırmıştı. Ridrian'ın onu kaybettikten sonra çılgına döndüğü kıza ne kadar değer verdiğini anlamaya başladı.

Ahhhh!

Ridrian'ın çığlıklarını sanki daha dünmüş gibi hâlâ hatırlayabiliyordu (başlangıçta imparatorun çığlıklarıydı ama kısa olması için onu Ridrian olarak değiştirmişti). Üç gün üç gece boyunca aralıksız ağlamış, kızın bulunduğu köyü toz ve harabeye çevirmiş, ona dokunanları arayıp çıplak elleriyle parçalamıştı. Ama yine de yaptığı tek şey yeterli değildi. Hissettiği nefret, duyularını kör etmiş, savaş alanında çılgına dönmüş ve öfkesini düşmanlarına kanalize etmiş, günün sonunda onurlandırılmış ve bir kahraman olarak kabul edilmiştir. Ancak günler geçtikçe bedeni küçüldü.

O zamanlar doğru dürüst yemek yiyemiyordu ve ne kadar yorgun olursa olsun uyku onu çekmiyordu. Kılıcını düşüncesizce savurdu ve hareket ettirdi, ölü gözlerle bakarken içgüdülerinin hareketlerine rehberlik etmesine izin verdi, sanki tam orada ve o anda ölmek istiyormuş gibi görünüyordu.

Gerçek şu ki Raven ondan vazgeçmeye çok yaklaşmıştı. Ama sonra hem kendisini hem de ustasını şaşırtan bir şey oldu. İmparator ona benzeyen bir kız görünce durakladı , tereddüt etmeden onu yakalayıp kaçmasını engelledi ve "Lil... Liliana?" diye sordu.

Kafa karışıklığı, kızın kanlı imparatoru görünce suskun kalan ifadesini etkiledi. Daha sonra kızın Liliana olmadığını anladı ama bütün gün gözlerini ondan ayırmaya cesaret edemedi. Bu Raven'ı kızla konuşmaya yöneltti ve ona imparatorun yanında kalmasına ihtiyacı olduğunu, eğer işbirliği yaparsa telafi edeceğini söyledi.

Kız kısa bir süreliğine imparatorun aklını başında tuttu. Ancak kendisini, imparatorun onu öldürmekten çekinmediği yoğun ve hastalıklı takıntısına tam anlamıyla kaptıramadı. İlk kez savaş alanında düşman olmayan masum bir sivile zarar vermişti.

Raven her şeyin nasıl geliştiğine tanık oldu. Bir sonuca varırken birdenbire kafasına bir düşünce doldu; Liliana'ya benzeyen bir köle getirmesi gerektiğini söyledi.

O zamandan beri ülke her zaman Liliana'ya benzeyen köleler arıyordu ve tüm takipleri gizlice yapıyordu. Kızlar ne yazık ki günah keçisi olarak kullanıldı ama Raven kendine bunu hem imparatorun akıl sağlığı hem de ülkesi için yaptıklarını hatırlattı. Her şey bittiğinde bebeklere büyük bir tazminat ödeyeceğine söz verdiler. Ancak imparatorun deliliği, saf kızların şimdiye kadar gördükleri hiçbir şeye benzemiyordu; bir veya iki ay içinde oyuncak bebek ya da imparator aklını kaçıracak ve bu süreçte kendini kaybedecekti.

İmparatorun deliliği yavaş yavaş azaldı ama yine de mevcuttu ve bir sonraki anda patlamayı bekliyordu. Raven'ın getirdiği yirmi beşinci bebek, Saray'a girdikten üç gün sonra imparatorun affetmeyen elleri tarafından parçalanmış halde bulundu. İmparator, oyuncak bebekleri acımasızca kırmaktan yoruldu ve bebekleri tamamen reddetmeye karar verdi.

İmparator artık onlara ihtiyacı olmadığını söyledi. “ Yeni bebek almayı aklından bile geçirme.”

Ancak Raven devam etti ve imparatorun emrine rağmen yeni bir oyuncak bebek aramak için hayatını riske attı. İmparator uykusuzluk çekerken hiçbir şey yapmadan öylece duramazdı. İmparatora yardım etmek için bir şeyler yapmanın, herhangi bir şey yapmanın görevi olduğunu hissetti.

İç çekmek. Raven o gün ikinci kez iç çekti. Majestelerinin sırf oyuncak bebek incindi diye öfkeyle saldıracağını düşünmüyordu. Bir sonraki planlarını düşünürken saçlarını geriye doğru tararken, birkaç darbe onu düşüncelerinden uzaklaştırdı. "Girin."

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin