Bölüm 94

518 36 0
                                    

Ani yüz ifadesi değişikliğine hazırlıksız yakalanıp beceriksizce cevap verdim: "H-hayır. Çok fazla beklemedim.” Onu neredeyse bir saat beklemek sadece kibarlıktı. Ravis cevabım üzerine kıkırdadı.

"Sizi son gördüğümden bu yana tamamen yeni bir insana dönüşmüş gibisiniz lordum. Bayan Iona'yı telaşlandırıyorsun.” Ravis dalga geçti.

İmparator onun sözünü görmezden geldi: "Gidip görevlerinizle ilgilenebilirsiniz. Bütün gün burada dikilmeyi mi planlıyorsun?”

"Peki, yoluna çıkmama izin verme. Artık gideceğim.” Ravis bana doğru dönmeden önce ona sinsi bir gülümsemeyle baktı: "Size keyifli bir yürüyüş diliyorum Bayan Iona."

Ona gülümsedim ve "Bana eşlik ettiğin için teşekkür ederim Ravis" dedim.

Nezaket alışverişinde bulunurken imparatorun gözleri benimle üvey kardeşi arasında gezindi. Dikkatimi çekmek için elimi çekti, "Lordum?"

“Ravis sana neden adınla hitap ediyor?” diye sordu, sesindeki merak açıkça görülüyordu.

"Bana adımı sordu." Benim basit cevabımdı.

Kaşlarını kaldırarak bana baktı, "Peki neden ona onun adıyla sesleniyorsun?"

Ona Ravis'in bu konuda ısrar ettiğini söyledim. Başka bir şey söylemedi ve sessiz kaldı. Alnında hafif bir kırışıklık vardı ve üç aydan fazla bir süre yanında kaldığı için bunun sinirlendiğinde veya hoşnutsuz olduğunda kullandığı bir ifade olduğunu biliyorum.

Üvey kardeşiyle pek arkadaş canlısı olduğumu düşünmedi, değil mi? Durumun böyle olduğunu düşünmüyorum çünkü bu şekilde tepki vermek onun karakterine hiç aykırıydı.

Sanırım onun bebeği olmak bir şekilde algımı keskinleştirmişti ama buna rağmen hâlâ aklından geçenleri okumakta zorlanıyorum ve bu biraz sinir bozucu olabiliyor. Onu incelediğimi gören imparatorun ifadesi yumuşadı ve kolunu uzattı.

"Unut gitsin. Önemli değil. Yürüyüşe çıkalım mı?” İşin tuhaf yanı 'biz' kelimesini söylerken hafif bir vurgu vardı. Vücudumu ani bir ürperti dalgası kapladığında omuz silkip ona doğru adım atmaya karar verdim. Etrafımıza bakmak için hızla arkama döndüm.

"Iona?" İmparator endişeyle sordu.

İmparatorun çağrısına cevap vermemi engelleyen garip duygudan dolayı kollarımdaki tüylerim diken diken olmuştu. Sarayın pencerelerinde tuhaf bir şey görmedim, yakınlarda oyalanan kimse de yoktu.

Ne oluyor? Her şey sadece kafamın içinde miydi?

Hoş olmayan bir duyguydu bu; sanki birisi farkında olmadan seni izliyormuş gibi.

"Nedir?"

"Ah, önemli bir şey değil. Sanırım hayal gücüm benimle oynuyor." İmparatora baktım ve tuhaf bir şey hissettiğine dair herhangi bir belirti göstermedi, dolayısıyla büyük ihtimalle bunu sadece hayal etmiştim. Top yemi olarak çalışmak bana kilometrelerce uzaktaki düşmanları tespit etme konusunda donanım kazandırdı, bu yüzden yakınımdaki birini görmeyi gözden kaçırmış olmam mümkün değil.

***

Neyse ki imparatorla birlikte dolaşırken harika vakit geçiriyorum. Yaprakların renkleri koyulaşmaya ve dallardan dökülmeye başlamıştı, bu da baharın sonuna yaklaştığımızın sözsüz bir göstergesiydi. Üzerinde yürüdüğümüz avlu, çevresini saran uzun iğne yapraklı ağaçların gölgelediği, dingin bir atmosfer yayıyordu. Acaba günün geri kalanını burada kalıp bahçe ziyaretinden vazgeçebilir miyiz diye merak ediyorum.

“Iona, sana göstermek istediğim yerler var.” Yüksek iğne yapraklı ağaçların ucunda durarak beni nazik bir eliyle ileri doğru yönlendirdi. Şimdi beni tutma şekli, yürüyüşün başlangıcına kıyasla çok daha nazikti. Hızı belirlememe izin verdi ve aynı zamanda beni kör edici güneşin sert parıltısından koruduğundan da emin oldu. Bu küçük şeyler çok takdir edildi, ama gerçekten ne hissedeceğimi bilmiyorum.

"Bu yol." Başka bir yüksek iğne yapraklı ağacın yanından geçtik ve çelikten yapılmış devasa bir kafesle karşı karşıya geldim. Kulaklarım bir anda cıvıl cıvıl kuşların kakofon sesleriyle doldu. Bu manzara karşısında gözlerim büyüdü; Etrafıma şaşkınlıkla bakarken daha önce hiç görmediğim bir şeydi. Beni girişe götürdü ve bir yandan da gülümseyerek şunları söyledi:

“Bu...” Başımızın üzerinde hızla uçan bir kuş sürüsü tarafından kesildi. Güneş ışınları büyük palmiye ağaçlarının ve iğne yapraklarının arasından süzülüyor ve orayı o kadar nefes kesici gösteriyor ki, söyleyecek söz bulamıyorum.

Kuşlar sevinçle cıvıldıyor ve ağlıyordu. Şu anda baktığım şey devasa bir sera kuş kafesi.

“—güneyden gelen kuşlardan oluşan koleksiyonum.” O devam etti.

Bana beklentiyle bakıyordu, sanki gördüklerimin hoşuma gitmesini umuyormuş gibi.

Kuş kafesi kelimelerle anlatılamayacak kadar güzeldi. Kendisi bir sanat eseri gibidir; altın renkli, karmaşık ayrıntıları titizlikle kaynaklanmış ve bükülmüştü ve lekesiz, zar zor görülebilen cam pencereleri, güneş ışınları süzüldüğünde parlıyordu. Kafesin içi de bu sarayda bol miktarda bulunan iğne yapraklarıyla doluydu ve burada türünün tek örneği olan kuş türleri mevcuttu. Hiçbir şey bunun üstüne çıkamaz.

Tüm bu ayrıntılara rağmen dikkatim hâlâ devasa kuş kafesindeydi.

Bir kuş kafesi…

Aniden göğsümde garip bir sıkışma hissettim ve ne olduğunu anlamadan karanlık geçmişim gözlerimin önünden geçti.

Beş yıl boyunca esaret altında kaldığım kuş kafesi elbette bundan çok daha küçüktü. Kafesten yalnızca banyo yapmak veya süslenmek için çıktığımı hatırladım. Kafesten çıktığım günlerde boğazım kuruyana ve kan kusana kadar şarkı söylemek zorunda kalıyordum. Toplumun ışıltılı israfı karşısında seyirciler bana sanki onlar gibi bir insan değil de bir plakçıymışım gibi davranmışlardı. Kutlamaları için şarkı söylemeye zorlandım.

O zamanlar hakkında bildiğim tek dünya, içinde sıkışıp kaldığım kuş kafesiydi.

Ne yaptığını sanıyorsun?! Şarkı söylemek!

İçimden bir ürperti geçti. Birinin bunu kulağıma söylediğini duyduğumu sandım. Nefesim düzensiz ve düzensiz çıkıyordu ve nefes almak o kadar zorlaşıyordu ki.

"Iona?" İmparator endişeyle sordu. Bir şeylerin doğru olmadığını biliyordu.

"İyi misin Iona? Neden terliyorsun?”

Bunun üzerine duyularımdan çıktım. Geçmişimi hatırlamaktan sırtımın soğuk terlere sırılsıklam olduğunu hissedebiliyordum. Bana doğru yürüdü ve sağ elimi tuttu.

"Senin de ellerin titriyor. Nedir? Kendini hasta mı hissediyorsun? Kaşları konsantrasyonla çatılmıştı.

"H-hayır... önemli bir şey değil." Tekrar doktoru çağırmayı önermesine izin vermeden başımı aceleyle salladım. Sesimdeki titremeyi duydum ve düşündüğümden daha fazla şaşırmış olmalıyım.

"Bunun hiçbir şey olmadığını biliyorum." İmparator dürttü ve onun yalnızca endişelendiğini biliyorum. Bana yaklaştı ve vücudum bu yakınlıktan titredi.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin